شناسه خبر: 1764 منتشر شده در مورخ: 1392/10/11 ساعت: 10:58 گروه: اجتماعی  
280 میلیون تومان برای مناسب سازی منازل معلولان خراسان شمالی هزینه شد

280 میلیون تومان برای مناسب سازی منازل معلولان خراسان شمالی هزینه شد

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 280 میلیون تومان از محل اعتبارات سفر رهبری به استان برای مناسب سازی منازل معلولان خراسان شمالی هزینه شده است.

محمد قزی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این که اکنون 14 هزار و 500 معلول در خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی اداره کل بهزیستی استان هستند، اظهار کرد: از این تعداد 38 درصد معلول جسمی حرکتی، 24 درصد معلول ذهنی، 11 درصد معلولان ناشنوایی، 9 درصد نابینا، هفت درصد بیمار روانی مزمن، شش درصد چندمعلولیتی، دو درصد سالمند و مابقی معلولان دارای ضایعات نخاعی هستند.

به گفته وی از تعداد کل جمعیت معلول خراسان شمالی سه هزار و 600 نفر مستمری ماهانه دریافت می کنند و علاوه بر این هزار و 246 معلول شامل سالمند، اعصاب و روان، جسمی حرکتی و ذهنی در 16 مرکز شبانه نگهداری می شوند و در 16 مرکز روزانه دیگر هم به 600 معلول خدمات آموزشی داده می شود.

قزی اظهار کرد: همچنین از ابتدای امسال تا پایان پاییز حدود 280 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات مصوب سفر رهبری برای مناسب سازی منازل معلولان و خرید تجهیزات درمانی هزینه شده است.

به گفته وی از ابتدای امسال تا پایان پاییز 150 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات مصوب سفر سال گذشته مقام معظم رهبری به خراسان شمالی برای مناسب سازی سرویس های بهداشتی، حمام و سایر بخش های منازل معلولان هزینه شده است.

قزی اضافه کرد: علاوه بر این در مدت مذکور 120 میلیون تومان هم برای خرید تجهیزات توان بخشی مددجویان هزینه شده و 10 میلیون تومان نیز برای خرید سمعک در بین معلولان ناشنوایی توزیع شده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *