شناسه خبر: 17483 منتشر شده در مورخ: 1398/3/26 ساعت: 09:02 گروه: اجتماعی  
سالیانه ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار از چرخه حمایت بهزیستی خارج می شوند

سالیانه ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار از چرخه حمایت بهزیستی خارج می شوند

مدیر کل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور گفت: به طور میانگین سالیانه ١٥ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش، از طریق اشتغال و کارآفرینی در قالب انفرادی یا گروه های همیار، بازتوان شده و از چرخه حمایت خارج می شوند.

به گزارش ایران سپید فریبا درخشان نیا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خیاطی، تهیه غذا و کترینگ، بسته بندی، تولید پوشاک، خدمات کامپیوتری، انواع صنایع دستی و هنرهای تجسمی، آرایشگری، تولید و پرورش قارچ، دامداری و دامپروری، قالیبافی، پرورش گل و خدمات گلخانه ای، تاکسی تلفنی و تولید کمپوست (کود حاصل از پسماندهای کشاورزی، خانگی و خوراکی) از مشاغلی هستند که عمدتاً مورد توجه این افراد و البته بر اساس تقاضای بازار است.

وی اضافه کرد: همچنین سالیانه حدود ٩ هزار نفر از افراد تحت پوشش دفتر توانمندسازی خانواده و زنان در دوره های کاربردی آماده سازی شغلی که با حمایت سازمان بهزیستی کشور برگزار می شود شرکت می کنند و مهارت های لازم را برای اشتغال و کارآفرینی کسب می کنند.

درخشان نیا تاکید کرد: در دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور موضوع توانمندسازی از مقوله های مهم قلمداد می شود.

مدیر کل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر برنامه ها و طرح های مختلفی در حال اجرا است که موضوع توانمندسازی جامعه هدف را دنبال می کند.
درخشان نیا افزود: به طور کلی توانمندسازی روانشناختی و اجتماعی مورد نظر است تا خانواده های تحت حمایت پس از دریافت خدمات، شرایط زندگیِ آگاهانه، مستقل و با کیفیت بالاتری را تجربه کنند. نهایتأ توانمندسازی به دنبال افزایش حق انتخاب مردم است.

وی یادآور شد: از جمله برنامه های دفتر می توان بیمه های اجتماعی شهری و روستایی، اشتغال و کار آفرینی جامعه هدف، آماده سازی شغلی، سرمایه کار، گروه های تامین مالی خرد، توانمندسازی اجتماع محور با رویکرد کاهش فقر قابلیتی و گروه های همیار اشاره کرد.

وی ادامه داد: در مجموع خدمات مستمر و غیرمستمر متعددی سازمان تعریف شده است. که بخشی از آنها در قالب مساعدت و حمایت اجتماعی است و بخش دیگر در قالب توانمندسازی و نهایتأ سلامت اجتماعی مورد توجه است که بر مجموعه ای از منابع و ظرفیت های جامعه برای داشتن زندگی بهتر تاکید دارد.

مدیر کل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور گفت: نکته قابل توجه اینکه برنامه های دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور، لزوماً متوجه مستمری بگیران نیست و تعدادی از آنها از جمله تامین مالی خرد و توانمندسازی اجتماع محور با رویکرد پیشگیرانه و موکد بر سلامت اجتماعی است و توانمندی شهروندانِ در معرض مسایل اجتماعی را مورد توجه قرار می دهد تا وارد چرخه فقر نشوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *