شناسه خبر: 17347 منتشر شده در مورخ: 1398/3/13 ساعت: 01:18 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 13 خرداد 1398

روزنامه دوشنبه 13 خرداد 1398

سرآغاز - دعای روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان - ما اهل مذاکره ایم - تجربه حضور در یک پروژه درمانی بیماران آر پی - سکته چشمی چیست؟ - عدم تجلیل از ورزشکاران جاکارتا در حضور رئیس جمهوری - حوادث

روزنامه ایران سپید

دوشنبه 13 خرداد 1398

28 رمضان 1440

3 جون 2019

سال بیست و سوم شماره 6151

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

با گرامیداشت سالروز قیام پانزده خرداد، رحلت جانسوز بنیانگذار انقلاب، امام خمینی (ره) را تسلیت گفته و پیشاپیش عید سعید فطر را به خوانندگان گرامی تبریک میگوییم.

......عناوین این شماره......

سرآغاز

دعای روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان 2

ما اهل مذاکره ایم

تجربه حضور در یک پروژه درمانی بیماران آر پی 8

سکته چشمی چیست؟ 11

عدم تجلیل از ورزشکاران جاکارتا در حضور رئیس جمهوری 15

حوادث

...........سرآغاز

* با تو آن عهد که بستیم خدا میداند، بی تو پیمان نشکستیم، خدا میداند؛ با تو سرلوحه انصاف گشودیم به عدل، بی تو دیباچه نبستیم، خدا میداند؛ با تو هر بند گره گیر گشودیم ز دست، بی تو از پا ننشستیم، خدا میداند؛ با تو بستیم به هم سلسله صبر و ثبات، بی تو، هرگز نگسستیم، خدا میداند؛ با تو در میکده خوردیم می از جام ولا، بی تو با یاد تو مستیم، خدا میداند؛ با تو بودیم و نهادیم به  فرمان تو سر، بی تو در راه تو هستیم، خدا میداند؛ با تو از دامگه حادثه جستیم و کنون، بی تو سر بر سر دستیم، خدا میداند؛ حالی ای روح خدا! لطف خدا یاور ماست، پرتو روی نبی، پور علی رهبر ماست. - دورتر از پیدا؛ سلمان هراتی: زمین اگر برابر کهکشان تکرار شود، حجم حقیری است که گنجایش بلندی تو را نخواهد داشت. قلمرو نگاه تو، دورتر از پیداست و چشمان تو معبدی که ابرها نماز باران را در آن سجده میکنند؛ این را فرشته ها حتی میدانند که نیمی از تو هنوز نامکشوف مانده است.

............ضیافت نور

* دعای روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان: «خدایا! زیاد کن بهره مرا در آن از اقدام به مستحبات و گرامی دار در آن به حاضر کردن یا داشتن مسائل و نزدیک گردان در آن وسیله ام به سویت از میان وسیله ها، ای آنکه سرگرمش نکند اصرار و سماجت اصرار کنندگان.» احتمالاً این سؤال برایتان ایجاد شده است که فقها میزان زکات و فطره سال 98 را چقدر تعیین کرده اند؟ پاسخ: «دفتر وجوهات رهبر انقلاب اسلامی مبلغ زکات فطریه و کفاره ۹۸ را اعلام کرد و گفت: فطریه عبارت است از سه کیلو طعام غالب هر مسلمان اعم از جو، گندم و برنج و اقلامی که به عنوان طعام محسوب میشوند. بر اساس محاسبات صورت گرفته، میزان زکات فطره برای یک نفر با محاسبه سه کیلو گندم، ۸۰۰۰ تومان است و پرداخت این مبلغ به عنوان فطریه کفایت میکند. اما هموطنان میتوانند با توجه به برنجی که مصرف میکنند، سه کیلو از آن یا معادل قیمت آن را به عنوان فطریه بپردازند. البته در هر صورت پرداخت حد اقل ۸۰۰۰ تومان برای هر نفر کفایت میکند. 1- حد اقل فطریه برای هر نفر ۸۰۰۰ تومان 2- کفاره یک روز قضای روزه عذر ۲۵۰۰ تومان 3- کفاره یک روز قضای روزه عمد (اطعام ۶۰ فقیر) ۱۵۰۰۰۰ تومان. موعد پرداخت زکات فطره از غروب روز آخر ماه مبارک رمضان تا ظهر روز عید است و برای کسانی که در نماز عید فطر شرکت میکنند، بهتر است قبل از نماز عید، این مبلغ را پرداخت یا از مجموع اموالشان جدا کنند. اما با توجه به استفتای صورت گرفته از معظم له، واریز زکات فطره قبل از حلول ماه شوال، برای پرداختهای اینترنتی که وجوهات به صورت امانت دریافت میگردد، مانعی ندارد.» عید فطر یکى از دو عید بزرگ اسلامى است که درباره آن احادیث و روایات بیشمارى نقل شده است. مسلمانان روزه دار که ماه رمضان را به روزه گذرانده و از خوردن و آشامیدن و بسیارى از کارهاى مباح دیگر امتناع ورزیده اند، اکنون پس از گذشت ماه مبارک رمضان در نخستین روز ماه شوال، اجر و پاداش خود را از خداوند مىطلبند. هنوز چند روزی تا پایان ماه باقی مانده، اما به دلیل تعطیلات به هم پیوسته این روزها، بیست و هشتم ماه رمضان میشود آخرین شماره ستون «ضیافت نور». به همین دلیل روزنامه ایران سپید پیشاپیش حلول ماه شوال و عید سعید فطر را به خوانندگان عزیز تبریک میگوید.

* نماز در قرآن "بخش پایانی": در این بخش نکات پایانی در مورد نماز ذکر میشود: 10. در آیات 5 و 11 سوره توبه، اقامه نماز از نشانه های توبه مشرکان ذکر شده است. 11. خداوند در آیه 132 سوره طه به رسول ا... (ص) دستور میدهد که خانواده اش را امر به نماز کرده و در این راه صبور باشد و طلب صبر کند. بدیهی است که برای عبادتی که واجب نیست، ضرورتی ندارد که توصیه به صبوری کنند. در امور غیر واجب سخن از دعوت کردن است نه امر کردن همراه با صبوری و طلب صبر. 12. در آیه 5 سوره بینه، سخن از فرمان خداوند به اهل کتاب و واجب کردن عباداتی مانند اقامه نماز است و نیز این عبادت از ارکان دین قیّمۀ (همیشه پاینده و پایدار) برشمرده شده است. 13. در آیه 31 سوره روم، اقامه نماز در تقابل با شرک ذکر شده است. 14. بنا بر آیه 42 سوره مدثر، ترک نماز اولین عامل گرفتار شدن در دوزخ است. 15. در آیه 18 سوره فاطر، اقامه نماز از ویژگیهای انذار پذیران که در برابر خداوند خشیت دارند، ذکر شده است.

* در قرآن مؤمنان توصیه میشوند در هنگام شرایط سخت و بحرانی، برای آرامش از خداوند و از صبر و نماز کمک بخواهند. یکی از آثار نماز، زندگی در زمان حال بدون افسوس و اندوه بر گذشته و حسرت و ترس از آینده است. برخلاف این تصور که توجه به قالب نماز و تلفظ صحیح واژگان نماز بسیار مهم بوده و حتی نادرست ادا کردن برخی الفاظ نماز، سبب بطلانِ آن میشود. بر اساس قرآن، روح نماز بر قالب آن و مفاهیم بر الفاظ تقدم دارد. پس تأثیر نماز بر انسان، بر اساس محتوای نماز و فهم و درک معنای آن است.

 

.............سیاسی

* ما اهل مذاکره ایم. رئیس جمهوری در دیدار با ورزشکاران گفت: ما اهل منطق و مذاکره ایم. اگر با احترام کامل و در چارچوب مقررات بین  المللی کنار میز مذاکره بنشیند نه اینکه فرمان مذاکره صادر کند. * محسن رفیقدوست درباره حواشی که برای محمدعلی نجفی رخ داد، گفت: به نظرم از قبل توطئه ای علیه او ترتیب داده شده بود و ایشان گرفتار آن توطئه شد. * بر اساس گزارشی که روزنامه ژاپنی ماینیچی شیمبون، یکی از بزرگترین روزنامه های ژاپن به نقل از منابع آگاه دولتی منتشر کرده، سفر شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به تهران ۲۲ تا ۲۴ خرداد صورت خواهد گرفت و وی طی این سفر با رهبر معظم انقلاب اسلامی و مقامهای ارشد دولتی دیدار خواهد داشت. منابع آگاه میگویند هدف اصلی سفر آبه، میانجیگری میان ایران و آمریکا خواهد بود. این روزنامه ژاپنی به همین خاطر اعلام کرده که این ماجرا اهمیت دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر انقلاب را مشخص میکند.

............گفتگو

* تجربه حضور در یک پروژه درمانی بیماران آر پی: در  ایران نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان، در بخشهای مختلف پزشکی از جمله بیماریهای چشم کارهای تحقیقی در حال انجام است. از آن جمله تحقیقی بود که چند سال پیش در یکی از بیمارستانهای تهران بر روی سه بیمار مبتلا به آرپی انجام شد. به طور کلی کسانی که در امور تحقیقی و به صورت داوطلبانه شرکت میکنند، به این واقفند که ممکن است تحقیقات به نتیجه دلخواه نرسد. فاز بالینی این تحقیقات در ابتدا بر روی نمونه حیوانی "فاز حیوانی" انجام میشود و بعد از به دست آمدن نتیجه مطلوب در حیوان، افرادی برای نمونه انتخاب و به اصطلاح کار پژوهش، وارد فاز انسانی میشود. در تحقیق گفته شده نیز بعد از به دست آمدن نتایج مطلوب حیوانی همپای برخی کشورها کار بر روی نمونه انسانی آغاز شد. اسد ا... چیتسازیان از ورامین، یکی از سه نفری بود که برای این کار انتخاب شد. او در آن زمان 55 ساله و دیدی در حد تشخیص نور داشته. او به همراه دو نابینای دیگر از همدان و اصفهان وارد این پروژه تحقیقاتی میشود. چیتسازیان میگوید: ما حدود یک سال تحت کنترل بودیم تا برای به دست آوردن سلولهای بنیادی از مغز استخوان به پژوهشگاه رویان فرستاده شدیم و در آنجا به ما گفته شد این کار ممکن است موفق شود یا به شکست بینجامد و ما با علم به این قضیه، آن را پذیرفتیم. بعد از کشت سلولهای بنیادی، کار تزریق سلولهای بنیادی آن به داخل چشم انجام شد و پزشکان معالج ما را مرتب معاینه میکردند و از ما خواسته بودند با هر مشکلی که پیدا میکنیم، به ویژه افزایش فشار چشم، به درمانگاه مراجعه کنیم که بعد از دو سه ماه فشار چشم من بالا رفت و تا حدود 43 رسید که به درمانگاه مراجعه و تحت درمان قرار گرفتم. از او میپرسم، از دوستان دیگر هم خبری داشتید؟ آنها با فشار چشم رو به رو نشدند؛ حتی دوستی که در همدان بود تا حدی بهبودی یافت. ما با هم در ارتباط بودیم و هر دو احساس میکردیم مقداری دید پیدا کردیم؛ حتی دوس سوم این قدر از این موضوع مطمئن شده بود که گاه دچار اشتباه میشد و حتی یک بار با گمان اینکه نرده های نیسان را میبیند، با آن تصادف کرد. اما با بروز مشکل در چشم من، پروژه متوقف شد و بعداً از پزشکان گروه شنیدم که در کشورهای دیگر هم به نتیجه ای نرسیده اند و کار را برای انجام مطالعات بیشتر متوقف کرده اند. چیتسازیان ادامه میدهد: من از اینکه وارد این پروژه شدم ناراحت نیستم؛ هرچند چشمی که تزریق روی آن انجام شد به طور کل از بین رفت و دیگر درک نور هم ندارم؛ بالاخره این چیزی بود که ما پذیرفته بودیم و برای بالا بردن سطح علمی کشورمان دست به این کار زده بودیم؛ البته بعدها هر وقت مشکلی پیدا کردم، چه تلفنی و چه حضوری در درمانگاه به خوبی من را میپذیرفتند، اما انتظار داشتم و دارم که ما نیز در جریان کارهای دیگری که در کشور انجام میشود قرار بگیریم و برای فداکاری که کرده ایم ارزش بیشتری قائل شوند که به نظرم این طور نیست.

...........آموزشی

* سکته چشمی چیست؟ "بخش اول": در ابتدای این ستون به سؤال یکی از خوانندگان گرامی در مورد نحوه تهیه یک قطره چشمی میپردازیم. دوست عزیز! اگر منظور شما قطره چشمی کرمولین سدیم-Cromolyn Sodium- یا هر داروی کمیاب دیگری باشد که آن را در داروخانه نمییابید، میتوانید از طریق تماس با شماره 1490 یا 190 و در بخش داروهای کمیاب  با گفتن نام دارو به لیست داروخانه هایی که آن دارو را دارند دسترسی پیدا کنید یا هر توضیح دیگری را از کارشناس مربوطه بخواهید. - سکته چشمی، وضعیت خطرناکی است که در اثر کاهش جریان خون یا نرسیدن خون به بافتهای بخش جلویی عصب بینایی رخ میدهد و باعث کاهش ناگهانی بینایی شخص میشود. سکته چشمی شوکی است ناگهانی و شدید که به بینایی آسیب میزند. کلاً سکته ها در هر بافتی باعث اختلال کارکرد آن میشوند. چشم پزشک به خصوص متخصص شبکیه، اصطلاح سکته چشمی را برای چند بیماری از جمله انسداد شریان مرکزی شبکیه، انسداد ورید مرکزی شبکیه یا شاخه های آن و آسیب عصب به کار میبرند. در صورتی که سکته چشمی سریع پیگیری نشود، ممکن است بینایی فرد بطور کامل از بین برود. دیابت و فشار خون دو دلیل عمده بروز سکته چشمی هستند. انواع سکته چشمی: 1- انسداد شریان شبکیه: سرخرگ یا شریان خون را به بافت میبرد و ورید خون را از بافت برمیگرداند. در انسداد شریان مرکزی شبکیه، شریانی که وظیفه خونرسانی به شبکیه را به عهده دارد، مسدود میشود. اولین دلیل این انسداد میتواند تشکیل لخته در قلب به علت ضربان نامنظم قلب باشد که این شریان را میبندد. گاهی هم پلاک داخل شریانی از قلب یا از رگهای گردن کنده میشود و شریان مرکزی شبکیه را میبندد. در این صورت، ناگهان دید فرد کاهش مییابد. بسته شدن شریان مرکزی شبکیه یکی از اورژانسهای چشم پزشکی است و اگر بیمار بلافاصله بعد از اینکه متوجه شد دیدش ناگهان کاهش یافته، به مراکز چشم پزشکی مراجعه نکند، کم کم بافت از بین میرود. زمان طلایی درمان این اختلال فقط ۹۰ دقیقه است.

2- مسدود شدن ورید مرکزی شبکیه با لخته و پلاک: غلظت خون، اختلالهای انعقادی فشار خون، دیابت، بیماریهای سیستم ایمنی و... میتواند باعث بسته شدن ورید مرکزی شبکیه شود. حتی مصرف برخی داروها مثل داروهای هورمونی بدنسازی که باعث غلظت خون میشوند، میتواند باعث بسته شدن ورید شود. در صورت انسداد ورید مرکزی شبکیه، بسته به شدت آن، زمان بیشتری برای درمان بیمار وجود دارد.

3- عصب بینایی آسیبدیده: عصب بینایی پشت شبکیه قرار دارد. کار این عصب انتقال پیامهای بینایی که از سلولهای شبکیه میآیند به مغز است. در واقع، این عصب شبکیه را که مسئول بینایی است، به مغز وصل میکند. اختلال در خونرسانی عصب در اثر مشکلاتی مثل ابتلا به دیابت، فشار خون و... رخ میدهد. دید فرد ناگهان کاهش مییابد؛ چون پیامهای بینایی به مغز منتقل نمیشوند. در صورت آسیب عصب، برگرداندن و ترمیم آن بسیار مشکل است. البته زمان طلایی درمان عصب، بیشتر از زمان طلایی درمان انسداد شریان است و بیمار حتی تا دو هفته فرصت دارد برای درمان مراجعه کند. مشخصه اصلی سکته چشمی، کاهش دید ناگهانی و شدید است. یک بیمار دیابتی یا فشار خونی ممکن است به هر حال به خونریزی چشم دچار شود و برای رفع آن به لیزر و اقدامهای دیگر نیازمند شود؛ ولی در اثر این مشکل، دید چشمهایش را به طور ناگهانی از دست نمیدهد؛ مثلاً به این صورت که شب بینایی داشته باشد و صبح روز بعد دیگر نبیند یا ناگهان در حال راه رفتن در خیابان دیگر چیزی نبیند. در واقع کاهش دید در دیابتیها تدریجی است، ولی اگر همین بیمار ناگهان دچار کاهش دید شود، حتماً با در نظر گرفتن اینکه سکته چشمی زمان طلایی درمان دارد، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کند. اگر سکته چشمی بیماران از نوع انسداد شریانی باشد، دیگر برایشان کاری نمیتوان انجام داد.

..............ورزشی

* عدم تجلیل از ورزشکاران جاکارتا در حضور رئیس جمهوری: مراسم تقدیر از ورزشکاران مدالآور در بازیهای آسیایی و پارا آسیایی جاکارتا در حالی با حضور رئیس جمهوری برگزار شد که در عمل هیچ تجلیلی از این ورزشکاران به عمل نیامد. طبق آنچه هفته گذشته توسط مسعود سلطانیفر، وزیر ورزش و جوانان اعلام شد، روز شنبه مراسم تقدیر از تعدادی از مدالآوران سال گذشته با حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری در محل سالن اجلاس سران برگزار شد. این مراسم که با ضیافت افطار دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری همزمان بود، ویژه ورزشکاران مدالآور در بازیهای آسیایی و پارا آسیایی برگزار شد و به همین منظور از این ورزشکاران نیز برای حضور در مراسم دعوت شده بود. در جریان مراسم تقدیر از ورزشکاران مدالآور در میادین اندونزی، حسن روحانی، وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک سخنانی را مطرح کردند. خانم الناز دارابیان به نمایندگی از ورزشکاران پارالمپیک و حسن یزدانی کشتیگیر کشورمان نیز صحبتهایی را در حضور رئیس جمهوری مطرح کردند. سپس مراسم بدون آنکه تقدیری از مدالآوران صورت بگیرد، به پایان رسید. در همان ابتدای مراسم، اعلام شد که معادل ریالی سکه های تقدیر از ملیپوشان به حساب فدراسیونها واریز شده است تا از طریق رؤسای این فدراسیونها در اختیارشان قرار بگیرد. این در حالی است که پرداخت پاداش مدالآوران بازیهای آسیایی طی ماههای گذشته با حرف و حدیثهای زیادی همراه بود. طبق آنچه در ستاد عالی بازیهای المپیک و پارالمپیک مصوب شد، به ترتیب ۱۶۰، ۸۰ و ۴۰ سکه برای مدالآوران طلا، نقره و برنز در اندونزی در نظر گرفته شده بود. البته این مصوبه بر اساس سکه یک میلیون تومانی بود؛ در حالی که رقم سکه امروز چند برابر شده است. کاروان ورزش ایران در بازیهای آسیایی صاحب ۲۰ مدال طلا، ۲۰ نقره و ۲۲ برنز شد. 5۱ مدال طلا، ۴۲ مدال نقره و ۴۳ مدال برنز هم رهاورد کاروان پارا آسیایی در اندونزی بود. بر این اساس و با توجه به مصوبه صورت گرفته، ۲۷ هزار سکه برای تقدیر از این تعداد ورزشکار لازم بود، اما مشخص نیست که در نهایت پاداش آنها بر چه مبنایی محاسبه شده است. به همین منظور بعد از اعلام صورت گرفته مبنی بر واریز بودجه پاداش به حساب فدراسیونها، دارابیان به نمایندگی از ورزشکاران اعلام کرد حد اقل اگر سکه ندادید، بودجه معادل آن را در اختیارمان قرار دهید. این درخواست با استقبال و هیاهوی دیگر ورزشکاران هم همراه شد، اما هیچیک از مسئولان واکنشی نشان ندادند. بدین ترتیب مراسم تجلیل، بدون آنکه در عمل تقدیری صورت بگیرد به پایان رسید. در حالی که در مراسمی که پیش از این برگزار میشد، حواله پاداش همان زمان در اختیار ورزشکاران قرار میگرفت. این برخوردها در سال کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو، میتواند باعث کاهش انگیزه ورزشکاران شود؛ آن هم در روزگاری که مشکلات معیشتی بیش از گذشته در جامعه ما سایه افکنده است.

 

.............حوادث

* تا لحظه آخر امیدواریم: در حالی که پرونده قتل میترا استاد در آستانه یک هفتگی است، هنوز هم خبرها و حواشی این پرونده فروکش نکرده است. بحث ورود خبرنگار صدا و سیما به اداره آگاهی و دست زدن به آلت قتاله و همین طور شمردن گلوله های آن و از همه مهمتر، نشان دادن چهره متهم بدون پوشش که از همان لحظه انتشار فیلم با واکنشهای متعدد و منفی رو به رو شد، در نهایت با واکنش سرپرست دادسرای جنایی همراه شد. او در این خصوص گفت: «هیچ رسانه مکتوبی حق انتشار چهره متهم را بدون پوشش ندارد، مگر با اجازه قاضی؛ چه برسد به اینکه رسانه ای فیلم متهم را در تلویزیون پخش کند و به آلت قتاله دست بزند. در این گزارش میبینیم که خبرنگار صدا و سیما اعلام میکند ساعت ٧ غروب است. این در حالی است  که فیلم بعد از اذان مغرب گرفته شده است. این موارد همه جرایم جداگانه ای است که بزودی علیه صدا و سیما اعلام جرم میشود.» البته این پایان ماجرای فیلم منتشر شده نبود و صبح چند روز پیش هم سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ  درباره حواشی به وجود آمده از نوع برخورد پلیس با محمدعلی نجفی در پلیس آگاهی تهران بزرگ، واکنش نشان داد و گفت: «زمانی که از آقای نجفی فیلم گرفته شد، مربوط به موقعی بود که او به پلیس آگاهی منتقل شد و بازجوییهای مقدماتی از آقای نجفی در حال انجام بود. ما برخی انتقادات را میپذیریم و رد نمیکنیم. ممکن است مأموران ما نیز اشتباهاتی داشته باشند و اگر مردم احساس میکنند که ما اشتباهی کردیم، عذرخواهی میکنیم. آن طور نیست که ما بگوییم ایرادی نداریم، ممکن است مأمور ما اشتباهی داشته باشد، اما سوء نیتی در کار نبوده است.» با این حال باز هم شائبه های متعددی در خصوص اتهام دکتر نجفی و پرونده قتل میترا استاد وجود دارد که بخشی از آن را در گفتگو با لاله عقبایی، یکی از وکلای دکتر محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران مورد بررسی قرار دادیم: من و آقای طباطبایی به عنوان وکلای مدافع دکتر نجفی تا تکمیل شدن مراحل تحقیقات نمیتوانیم با قاطعیت در این مورد صحبت کنیم و تا آخرین لحظه امیدوار هستیم که نتایج و بررسیهای تکمیلی پرونده امیدوار کننده باشد. وی در پاسخ به اینکه آیا امکان دارد که ایشان خواسته یا ناخواسته قتلی را که فردی دیگر مرتکب شده گردن گرفته باشد؛ چون این روزها شنیده میشود حتی پای دختر نجفی هم به پرونده کشیده شده است؟ گفت: به هیچ عنوان دختر دکتر نجفی دخالتی در پرونده قتل ندارد؛ چرا که روز حادثه ایشان به همراه همسر و راننده دکتر نجفی و همین طور پسر میترا استاد وارد خانه شده و از ماجرای قتل آگاهی پیدا کرده اند. همان طور که پیشتر مطرح شد، زهرا نجفی پس از دریافت نامه پدر از دست راننده نگران شده و به محل سکونت پدرش مراجعه میکند و با جسد مقتول مواجه میشود. گزارش پزشکی قانونی با آنچه در پرونده از ابتدا گفته شده مغایر نبوده و در این گزارش تأیید شده که میترا استاد بر اثر شلیک 2 گلوله به قتل رسیده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *