شناسه خبر: 17337 منتشر شده در مورخ: 1398/3/13 ساعت: 01:18 گروه: فرهنگی  
تجهیز کتابخانه‌های عمومی قم به 2000 عنوان کتاب بریل
برای استفاده 450 عضو نابینای کتابخانه‌ها صورت گرفت؛

تجهیز کتابخانه‌های عمومی قم به 2000 عنوان کتاب بریل

کتابخانه‌های عمومی استان قم 450 عضو نابینا دارد که برای استفاده آنها 2000 عنوان کتاب بریل در تعداد 4000 نسخه در قفسه‌های آن قرار داده شده است.

به گزارش ایران سپید حجت‌الاسلام و المسلمین امیرعطاءاله جباری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، درباره تولید کتاب‌های بریل ویژه جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، گفت: تولید کتب بریل برای استفاده اقشار خاص به ویژه نابینایان با هدف احیای شعائر اهل بیت پیامبر است که در نهایت منجر به رضایت پروردگار، آرامش خاطر و همچنین شکوفایی و رشد در دیگر زمینه‌های فرهنگی می‌شود.

 وی اضافه کرد: با عشق و علاقه ای که درگسترش فرهنگ کتابخوانی به ویژه ترویج سیره عملی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) داریم، سعادت و عنایتی نصیب شد تا در این راه توفیق خدمت‌گذاری را داشته باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم یادآور شد: تداوم تولید کتاب به صورت بریل باعث اشتیاق روشندلان به سمت کتابخوانی و توزیع عادلانه و یکسان برای این عزیزان می‌شود و توجه به این موضوع می‌تواند یکی از عوامل افزایش سرانه مطالعه مفید باشد.

در ادامه این گفت‌وگو، حسن عبدلی و طیبه عبدلی دو کتابدار روشندل بخش بریل اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، با ارائه آماری از تولید کتب بریل در این بخش عنوان کردند: در راستای ارائه خدمات مطلوب به روشندلان استان قم به ویژه 450 عضو نابینا، تاکنون نزدیک به 2 هزار عنوان کتاب بریل در 4 هزار نسخه و 6 هزار عنوان کتاب گویا در 7 هزار نسخه برای استفاده مراجعه‌کنندگان به عنوان منابع مورد استفاده نابینایان در کتابخانه‌های استان قم تهیه شده است.

حسن عبدلی در رابطه با ارسال کتاب‌های بریل به دیگر استان‌های کشور هم توضیح داد: طی چهار سال گذشته برای 70 کتابخانه در استان‌های مختلف کشور 238 عنوان کتاب بریل به همراه تقویم بریل ارسال کرده‌ایم که در مجموع 18 هزار و 200 نسخه را دربر‌می‌گیرد.

همچنین به گفته وی، 12 عنوان کتاب حاضر در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط واحد بریل اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان قم به 100 هزار صفحه بریل تبدیل شده است.ایبنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *