شناسه خبر: 17146 منتشر شده در مورخ: 1398/2/23 ساعت: 09:03 گروه: اجتماعی  
18 هزار معلول از خدمات توانبخشی بهزیستی استفاده می کنند

18 هزار معلول از خدمات توانبخشی بهزیستی استفاده می کنند

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: یکهزار و 250 مرکز بهزیستی در کشور به 18 هزار معلول، خدمات توانبخشی ارائه می دهد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا محمد نفریه در حاشیه بازدید مسئولان بهزیستی از آسایشگاه خیریه کهریزک به خبرنگار ایرنا اظهار داشت:41 هزار نفر با انواع مختلف معلولیت ها در 2 هزار و 500 مرکز بهزیستی نگهداری و از خدمات مختلف بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: از این میزان 18 هزار معلول از خدمات توانبخشی شامل نگهداری از سالمندان، معلولان جسمی، ذهنی، حرکتی و روانی مزمن استفاده می کنند.
به گفته نفریه، سالانه حدود هفت درصد مددجویان توانبخشی توانمند شده و معادل آن نیز جایگزین می شوند.
وی افزود: مراکز توانبخشی خدمات روزانه و سرپایی را ارائه می دهند، ضمن اینکه خدمات فرامرکزی از اقدامات دیگر سازمان بهزیستی بوده که بر اساس آن تیم‌های خدمات رسان در مراکز و خانه‌های جامعه هدف به مددجو خدمت رسانی می‌کنند.
وی، تاکید بر توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی و شهری را از برنامه‌های سال جاری سازمان بهزیستی دانست و گفت: هم اکنون 20 هزار نفر از این خدمات در روستاها و شهرها برخوردارند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی به تصویب قانون جامع حمایت از معلولان طی سال گذشته در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مناسب سازی فضاهای شهری ، اماکن عمومی ، اشتغال ، تامین مسکن ، فراهم کردن امکانات ورزشی ، فرهنگی ، تفریحی و غیره از جمله خدمات حمایتی از معلولانی است که در این قانون بر تحقق آنها تاکید شده است. 
وی ادامه داد: بیش از 16 هزار میلیارد تومان برای اجرای این قانون برآورد شده است که امسال در حدود یکهزار و 100 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که تاکنون محقق نشده است.
نفریه افزود: اگر چه خدمات توانبخشی از لحاظ هزینه بسیار گران قیمت است اما امروزه ارائه خدمات سازمان بهزیستی برای این مددجویان در دسترس قرار دارد.
به گزارش ایرنا، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور به همراه معاونان شنبه شب به مناسبت ماه مبارک رمضان از آسایشگاه خیریه کهریزک در جنوب پایتخت بازدید کردند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *