شناسه خبر: 17124 منتشر شده در مورخ: 1398/2/22 ساعت: 09:11 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 22 اردیبهشت 1398

روزنامه یکشنبه 22 اردیبهشت 1398

دعای روز ششم ماه رمضان - ۱۰۵ میلیارد تومان کمکهای مردمی به بهزیستی استان تهران - آسیب اروپا از تحریمهای ایران - نشانه سیگار اولیها - انسانی معمولیم - اعزام تیم ملی جودوی نابینایان به مسابقات جهانی باکو - انتقام از زن فالگیر به خاطر طلسم قلابی

روزنامه ایران سپید

یکشنبه 22 اردیبهشت 1398

6 رمضان 1440

12 می 2019

سال بیست و سوم شماره 6133

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

دعای روز ششم ماه رمضان 2

۱۰۵ میلیارد تومان کمکهای مردمی به بهزیستی استان تهران 6

آسیب اروپا از تحریمهای ایران 9

نشانه سیگار اولیها 11

انسانی معمولیم 13

اعزام تیم ملی جودوی نابینایان به مسابقات جهانی باکو 16

انتقام از زن فالگیر به خاطر طلسم قلابی

 

............ضیافت نور

* دعای روز ششم ماه مبارک رمضان: خدایا! در این روز مرا به نفس سرکشم وا مگذار تا پی طغیان و نارضایتی تو روم و مرا با تازیانه خشم و غضبت ادب مکن. مرا از موجبات ناخرسندیت برکنار بدار! به حق مهربانی و نعمت نوازیت، ای نهایت آرزوی مشتاقان! * شاید این سؤال ذهن شما را هم درگیر کرده باشد که چرا باید نمازهایمان را به زبان عربی بخوانیم؛ وقتی زبان ما فارسی است؟ پاسخ: بندگان خدا باید در برابر فرامین خداوند متعال تسلیم محض باشند. قرآن که کتاب آسمانی مسلمانان است، عربی است. پس زبان عربی، زبان بین المللی مسلمانان است. تمام شئون و احکام دینی از تولد تا مرگ باید عربی باشد تا این زبان بین المللی حفظ شود. مثل فارسی که زبان رسمی هر ایرانی است. این نکته در محاوره ها هم مطرح است. اگر در یک کشوری زبان بین المللی واحدی نباشد، مردم نمیتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در باب تحصیل اگر یک زبان واحد در نوشتار نباشد، در علم بسته میشود. اگر دستورات یک دین و مذهب به زبان واحدی صادر نشود، نشر و انتشار آن مشکل و درصد تحریف بسیار بالا خواهد بود. به اقرار همه زبانشناسان، زبان عربی از یک ظرافت و دقایق ادبی خاصی برخوردار است که سایر زبانها این ظرافت را ندارند.

* یکی از موضوعاتی که شاعران به آن توجه بسیار داشته اند، بحث استقبال از ماه رمضان است که بیشتر شعرا در سروده های خود از آمدن آن ابراز خوشنودی کرده اند. مولانا هم در یکی از اشعار خود در مورد  استقبال از این ماه میگوید: «آمد رمضان و عید با ماست، قفل آمد و آن کلید با ماست؛ بربست دهان و دیده بگشاد، وآن نور که دیده دید با ماست؛ آمد رمضان به خدمت دل، وآن کش که دل آفرید با ماست؛ در روزه اگر پدید شد رنج، گنج دل ناپدید با ماست؛ کردیم ز روزه جان و دل پاک، هرچند تن پلید با ماست؛ روزه به زبان حال گوید، کم شو که همه مرید با ماست؛ چون هست صلاح دین در این جمع، منصور و ابایزید با ماست.»

* مسئله ارتداد در قرآن: مسئله ارتداد به معنای بازگشت از دین مورد توجه قرآن کریم بوده است. دو آیه مرتبط با این بحث در ادامه مطرح میشود: اى کسانى که ایمان آوردهاید! هر کس از شما از دین خود برگردد، به زودى خدا گروهى [دیگر] را میآورد که آنان را دوست میدارد و آنان [نیز] او را دوست دارند. [اینان] با مؤمنان فروتن [و] بر کافران سرفرازند. در راه خدا جهاد میکنند و از سرزنش هیچ ملامتگرى نمیترسند. این فضل خداست؛ آن را به هر که بخواهد میدهد و خدا گشایشگر داناست. آیه ۵۴ سوره مائده و آیه دیگر: از تو در باره ماهى که کارزار در آن حرام است میپرسند. بگو کارزار در آن گناهى بزرگ و باز داشتن از راه خدا و کفر ورزیدن به او و باز داشتن از مسجد الحرام [=حج] و بیرون راندن اهل آن از آنجا، نزد خدا [گناهى] بزرگتر و فتنه [شرک] از کشتار بزرگتر است و آنان پیوسته با شما میجنگند تا اگر بتوانند شما را از دینتان برگردانند و کسانى از شما که از دین خود برگردند و در حال کفر بمیرند، آنان کردارهایشان در دنیا و آخرت تباه میشود و ایشان اهل آتشند و در آن ماندگار خواهند بود (٢۱۷ سوره بقره) بازگشت از دین در این آیه، یعنی دچار کفر شدن و ممکن است منظور کفر اعتقادی یا بر اساس بستر آیه، پیوستن به صفوف کافران در کارزار باشد. مجازاتی که قرآن برای ارتداد در این آیه مطرح میکند، حبط اعمال در دنیا و آخرت است که به معنای تباه شدن اعمال در دنیا و آخرت و از تأثیر افتادن آنهاست. اشاره ای که قرآن دارد، مبنی بر مرگ در حال کفر و حبط اعمال را منوط به آن میکند، بر این نکته دلالت دارد که راه توبه باز است و اگر مرتد توبه کند، دچار حبط اعمال نمیشود.

* در وصف قرآن آمده: قرآن آسان است، دلپذیر است/ قولی روان، شفاف، نور، تبیان، قابل فهم، قول مبرهن، قول متقن،  بنیان مرصوص است. سنگین نیست، اما وزین است؛ سبک نیست، ولی آسان است و هیچ کس نمیتواند بگوید فهم قرآن، عمل به قرآن و زندگی با قرآن برای من سخت است.

 

..............ویژه

* ۱۰۵ میلیارد تومان کمکهای مردمی به بهزیستی استان تهران: مدیر بهزیستی استان تهران از کمک ۱۰۵ میلیاردی مردم نیکوکار به مددجویان بهزیستی در سال گذشته خبر داد. داریوش بیاتنژاد اظهار کرد: امسال همانند سنوات گذشته جشن رمضان در ایام ماه مبارک رمضان از سوی سازمان بهزیستی استان تهران پیشبینی شده است. در همین زمینه از بیستم تا ۳۱ اردیبهشت نمایشگاهی با همکاری سازمان بهزیستی، کمیته امداد و همچنین سایت شرکت نمایشگاهی بین المللی در محل برگزاری نمایشگاههای بین المللی انجام میپذیرد. بیاتنژاد گفت: در برگزاری نمایشگاه محصولات مددجویان بهزیستی، اهدافی مد نظر است که از آن جمله میتوان به معرفی توانمندیهای مددجویان، معرفی خدمات ارائه شده از سوی پرسنل بهزیستی و همچنین بخش غیر دولتی و همچنین جلب مشارکتهای مردمی اشاره کرد. وی خاطرنشان کرد: ۶۹ غرفه برای نمایشگاه امسال در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است که از این تعداد در ۹ غرفه خدمات تخصصی سازمان بهزیستی و همچنین در ۶۰ غرفه محصولات و تولیدات مددجویان عرضه میشود. مدیر کل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: از خدماتی که در غرفه های تخصصی به شهروندان تهرانی در نمایشگاه بین المللی ارائه خواهد شد، میتوان به خدماتی از جمله طرح غربالگری بینایی و طرح تنبلی چشم، غرفه همیاران سلامت روان و خدمات مشاوره ای، غرفه غربالگری خدمات ژنتیکی، آگاه سازی و اطلاع رسانی به خانواده ها در حوزه های پیشگیری و... اشاره کرد. وی افزود: همچنین در غرفه های اشاره شده خدماتی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده است. علاوه بر اینکه در چند غرفه نیز محصولات و تولیدات مددجویان تحت پوشش بهزیستی و زنان سرپرست خانوار و معلولان ارائه میشود. مدیر کل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه مردم تهران کمکهای قابل توجهی را به سازمان بهزیستی داشته اند، گفت: علیرغم اینکه ما در شرایط اقتصادی دشواری قرار داریم، اما کمکهای مردمی نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه افزایش نیز داشته است؛ به طوری که میزان کمکهای مردمی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است. بیاتنژاد گفت: میزان کمکهای مردمی در سال ۹۶ در بخش نقدی ۱۱ میلیارد تومان، در بخش غیر نقدی ۶۰ میلیارد تومان بوده است و در کل ۷۱ میلیارد تومان در سال ۹۶ به بهزیستی کمک شده است که این کمکها در سال ۹۷ به مراتب افزایش یافته است که در بخش نقدی ۳۵ میلیارد تومان و در بخش غیر نقدی ۷۰ میلیارد تومان و در کل ۱۰۵ میلیارد تومان به بهزیستی و مددجویان کمک شده است. وی با اشاره به اعتماد مردم به سازمان بهزیستی گفت: این اعتماد قابل ستایش است و امیدواریم امسال بتوانیم میزان کمکهای مردمی را نسبت به سال ۹۷ افزایش دهیم.

* گلواژه: سعادت و خوشبختی انسان در حفظ و کنترل اعضا و جوارح خود از هر گونه کار زشت و خلاف است. امام سجاد (ع)

.............سیاسی

* آسیب اروپا از تحریمهای ایران. مشاور رئیس جمهوری معتقد است که در صورت تداوم تحریمهای جمهوری اسلامی ایران، اروپا نیز از موضوع آسیب خواهد دید. حسام الدین آشنا با یادآوری اظهارات حسن روحانی، رئیس جمهوری و سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: اگر تحریمها تداوم یابد، ایران دیگر قادر نخواهد بود نقش فعالی در مبارزه با تروریستها و بازگشت آنان به زادگاهشان در غرب ایفا کند. * بطحایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش باید مسیرش را اصلاح کند و از حافظه محوری فاصله بگیرد. * عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه در دیدار مدیر سیاسی وزارت خارجه انگلیس، بر ضرورت اجرای تعهدات 1+4 که در چهار بیانیه کمیسیون مشترک برجام بعد از خروج آمریکا آمده است، تأکید کرد و خواستار اقدام عملی از سوی اروپا به ویژه در دو حوزه نفت و بانک، طی 60 روز آینده شد. * همتی، رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: در قضیه تبدیل رمز دوم به رمز یکبار مصرف، بانکها نباید هیچ هزینه ای به مشتریان خود تحمیل کنند. * سازمان همکاری اسلامی در نامه ای به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، با ابراز نگرانی از وضعیت حقوق بشر ساکنان جولان اشغالی و شناسایی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر این منطقه از سوی آمریکا، خواستار خروج صهیونیستها از همه سرزمینهای اشغالی از جمله جولان شد. * توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه اگر یکپارچه باشیم، دسیسه های دشمن بر ما اثر نخواهد کرد، گفت: اگر دولتهای بیگانه احساس کنند دولت ایران ضعف دارد و شرایط اجتماعی ما متزلزل هست، از این فرصت سوء استفاده کرده و اهداف خود را پیش خواهند برد. * دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت: این جو بایدن "خوابالوی" خزنده است که در انتخابات ۲۰۲۰ از برنی سندرز "احمق" میبرد. همه به جز من زود از دور خارج میشوند.

 

...........بهداشت و سلامت

* نشانه سیگار اولیها: یک متخصص روانپزشک در هشدار به والدین گفت: تهوع و سرگیجه اولین نشانه استعمال سیگار نوجوانان است. فربد فدایی افزود: اما شخصی که به سیگار اعتیاد دارد با وجود مصرف قابل توجه توتون، دچار این نشانه ها نمیشود. با این نشانه والدین میتوانند فرزندان خود را کنترل کنند؛ چرا که گفته میشود راه ورود به اعتیاد سیگار است. فرد سیگاری خیلی زود متوجه میشود که سیگار و دیگر فرآورده های حاوی نیکوتین را سریعتر از آن چیزی که در ابتدا تمایل داشته است، مصرف میکند. وی ادامه داد: شخصی که روزی چهار نخ سیگار میکشد به زودی متوجه میشود، برای اینکه حالت قبلی در او بوجود آید و دچار نشانه های بازگیری (افسردگی و عصبی) نشود، باید مصرف را به دو برابر افزایش دهد. روانپزشکان این واکنش را پدیده تحمل مینامند. در پدیده تحمل، بدن فرد مصرف کننده دخانیات، به تأثیرات ماده سمی نیکوتین عادت میکند و برای اینکه حالات قبلی یا حالت نخستین تجربه سیگار در او به وجود آید، باید میزان بیشتری مصرف کند. نیکوتین یک ماده خیلی سمی است. خیلی از افراد فکر میکنند سیگار ضرر ندارد؛ در صورتی که 60 میلیگرم نیکوتین ایجاد مسمومیت شدید میکند. هر نخ سیگار معمولی نیم میلیگرم نیکوتین دارد. وی افزود: البته قلیان 40 برابر میزان یک نخ سیگار، نیکوتین وارد بدن میکند.

* افزایش پرفشاری خون طی سالهای آینده: یک داروساز گفت: پرفشاری خون اغلب علامتی ندارد و تشخیص دیر هنگام آن سبب بروز مشکلات زیادی برای فرد میشود و ارگانهای حیاتی همچون قلب، ریه، مغز و کلیه را به خطر می اندازد. فرزانه داستان افزود: با رویکرد دارو درمانی شخصیسازی شده میتوان با تشخیص زود هنگام، درمان و پیگیری مناسب، پیشرفت بیماری را کند نمود. در سالهای آینده مانند سایر نقاط جهان آمار مبتلایان به پرفشاری، دو برابر خواهد شد که زندگی شهری، عدم تحرک و تغذیه ناسالم، عمده علل افزایش آمار این بیماری است.

...........وادی شعر

* انسانی معمولیم. فرریرا گولار، شاعر بزرگ برزیلی در سال ۱۹۳۰ به دنیا آمد و در دسامبر ۲۰۱۶ در ریودو ژانیرو از دنیا رفت. چند شعر او را  میخوانید: * تعطیل است: قیمت لوبیا، به این شعر تعلقی ندارد. نرخ برنج، به این شعر تعلقی ندارد. گاز، برق، تلفن، حراج فریبای شیر، گوشت، شکر، نان، به این شعر تعلقی ندارد. کارمند اداره، نباید در این شعر باشد، با حقوق بخور و نمیرش، با زندگیش محصور در اسناد. درست عین کارگری که خرد میکند روزهای زغالسنگ و فولادش را، در مغازه های بی نور و به این شعر تعلقی ندارد. چرا که شعر، آقایان، تعطیل است: استخدام نمیکند، تنها مردانی که شکمی ندارند، یا زنانی برآمده از ابر و میوه هایی که هبه میکنند، به این شعر تعلق دارند، شعر، آقایان، نه بوی تعفن میدهد، نه بوی عطر. * در شهر: هرچه از آن سخن میگویم در شهر است، میان زمین و آسمان. همه چیزهایی هستند فانی و ابدی، عین لبخند تو، یا واژه همبستگی، بازوهای گشاده ام و این عطر فراموش گیسوان که باز میگردد و بر می انگیزاند شعله نامنتظرش را، در دلِ اردیبهشت. هرچه از آن سخن میگویم از تنی برآمده است، مثل تابستان و حقوق ما. به فانی شکلی فشرده در زمان، پراکنده  مثل هوا، در بازار، در کارخانه ها، در خیابانها، مسافرخانه ها. تمامشان، شیئند، اشیایی روزمره، مثل دهانها و دستها، مثل رؤیاها، اعتصابها، شکایات، تصادفهایی سر کار و از سر عشق. اشیا، انگار در روزنامه ها، چیزی چنان خام، چیزی چنان تاریک که حتی شعر باید تقلا کند تا بر آن نوری بیافکند. ولی در آنهاست که نبض تو را میبینم، جهان تو را، هنوز مویان و امیدوار. * یک انسان معمولی:  انسانی معمولیم من، از جسم و از خاطره، از خون و از فراموشی. روی دو پایم حرکت میکنم، با اتوبوس، با تاکسی، با هواپیما، چنانکه شعله چراغ جوشکاری، وحشتزده، در من نفس میکشد زندگی، که شاید خاموش شود، به طرفه العینی. معمولی مردیم من، برزیلی، میانسال، متأهل، یک سرباز ذخیره و ای رفیق! هیچ معنایی نمییابم در زندگی، جز نبردی مشترک، برای جهانی بهتر. از آغاز شاعر بوده ام. ولی شعر شکننده است، نه حرکت میکند و نه مردم بیخیال را به جنبش در میآورد. از این رو میخواهم با تو حرف بزنم، چون انسانی که با انسانی، به تو تکیه کنم، یا بازوانم را پیشکش، چرا که زمان میگذرد و هنوز آن جاست، ارباب، در کشتار که فرصتی باقی نیست و ما دیگر چیس بانک داریم اینجا، آی تی اند تی، باند اند شیر، ویلسون، هاننا، اندرسون کلایتون و چه میداند کسی، چه بسیارهای دیگر، بازوهای اختاپوسی که زندگیهامان را به خون میکشاند و بسته بندی میکند، یک آدم معمولی، درست مثل تو، زیر شصت امپراطور، از خیابان عبور میکنم. سایه ارباب، لک میکند چشم انداز را و دریا را گلآلود، و باز میگردد کودکی، تلخ حالا در کامهامان. ولی میلیونها تنیم ما از مردمان معمولی و دیواری آفریده از تنها میشود، از بدنهایی برآمده به رؤیا و گلهای آفتابگردان.

.........ورزشی

* اعزام تیم ملی جودوی نابینایان به مسابقات جهانی باکو: تیم ملی جودوی نابینایان کشورمان با سه جودوکار، بامداد شنبه 21 اردیبهشت، جهت شرکت در مسابقات جهانی باکو کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو، راهی جمهوری آذربایجان شد. پیش از اعزام، اردونشینان تیم ملی جودو در آزمونهای آمادگی جسمانی و تستهای فنی آکادمی ملی پارالمپیک شرکت کردند و زیر نظر فرهاد معابی، مربی تیم ملی، تست دادند. کادر فنی تیم ملی جودوی نابینایان، اواخر بهمن ماه 1397 پس از پایان مسابقات جودو قهرمانی کشور اقدام به دعوت از 10 جودوکار برتر برای حضور در اردوهای آماده سازی تیم جهت حضور در مسابقات باکو کرد. پس از برگزاری سه مرحله اردو و انجام مسابقات انتخابی و درون اردویی، مرحله چهارم تمرینات تیم ملی جودو از هفتم اردیبهشت در مجموعه ورزشی آزادی آغاز شد و در نهایت، وحید نوری در وزن -90 کیلوگرم، احسان موسینژاد در وزن -100 کیلوگرم و محمدرضا خیر اللهزاده در وزن +100 کیلوگرم برای اعزام به مسابقات گرند اسلم باکو کسب سهمیه پارالمپیک توکیو انتخاب شدند. گفتنی است: محمدرضا حاج یوسفزاده که به تازگی سکان هدایت تیم ملی جودو جوانان را بر عهده گرفته است، به عنوان سرمربی و فرهاد معابی به عنوان مربی هدایت این تیم را بر عهده دارند. مسابقات جودو گرند اسلم باکو طی روزهای 23 و 24 اردیبهشت برگزار خواهد شد. * برگزاری نخستین جشنواره ورزشهای پارالمپیک زمستانی در پیست بین المللی دیزین: اولین جشنواره ورزشهای پارالمپیک زمستانی با همکاری کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان با حضور ورزشکاران ۱۰ تا ۱۶ ساله روز جمعه ۲۰ اردیبهشت در پیست بین المللی دیزین برگزار شد. این جشنواره با هدف آشنایی رده نوجوانان با رشته پارا اسکی و نیز استعدادیابی برای پشتوانه سازی تیم ملی برگزار شد و ورزشکاران از ساعت ۱۰ صبح در ۳ ماده آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی به تمرین پرداختند.

............حوادث

* انتقام از زن فالگیر به خاطر طلسم قلابی: دختر جوان وقتی متوجه شد طلسم بخت گشایی زن فالگیر برایش نتیجه عکس داشت، نقشه انتقام از او را با همدستی دوستش اجرا کرد. چندی پیش زن میانسالی با پلیس تماس گرفت و از سرقت پول و وسایل آرایشگاهش خبر داد. او گفت: من آرایشگر هستم و روز گذشته یکی از مشتریانم به همراه دوستش به آرایشگاهم آمدند. او یک جعبه شیرینی آورده بود، اما بعد از خوردن یکی از شیرینیها بی هوش شدم. وقتی به هوش آمدم متوجه شدم که مشتریم –فرنوش- و دوستش تمام پولهای داخل دخلم، سکه و طلاهای داخل آرایشگاهم را سرقت کرده است. - فالگیری 150 هزار تومانی: با شکایت زن آرایشگر، تحقیقات آغاز و در بررسیهای اولیه، فرنوش بازداشت شد. دختر جوان که خود را در برابر مدارک پلیسی میدید، به سرقت از آرایشگاه با همدستی دوستش اعتراف کرد و گفت: خانم آرایشگر -حمیده- در اصل فالگیر است و برای اینکه کسی به او شک نکند، تحت پوشش آرایشگاه کار میکند. حمیده را یکی از دوستانم به من معرفی کرد، میگفت فالگیر خوبی است و به درستی به همه جزئیات زندگیت اشاره میکند.  او ادامه داد: با حمیده تماس گرفتم و او مرا عضو گروه تلگرامی خود کرد و هر روز هم کلی از این مطالب امیدبخش در گروه میفرستاد. بعد از یک هفته به من وقت فالگیری داد و به آنجا رفتم. 150 هزار تومان برای فال قهوه و ورق از من گرفت و بعد هم گفت عاشق پسری هستم که او تمایلی به من ندارد. فالگیریش تا اینجا درست بود. بعد از کلی حرف به من گفت میتواند کاری کند تا کامران، پسر مورد علاقه ام در کمتر از یک ماه با من ازدواج کند. حمیده گفت من طلسم شده ام و برای شکستن این طلسم باید یکسری کارها انجام دهم. - وعده های دروغین: دختر جوان ادامه داد: زن فالگیر آن قدر گفت و گفت تا اینکه راضی شدم برای شکستن این طلسم 3 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت به او بدهم. بعد هم دستوراتی داد و من همه را مو به مو اجرا کردم. اما به جای اینکه کامران به خواستگاریم بیاید، به سراغ دختر دیگری رفت و با او نامزد کرد. وقتی موضوع را به حمیده گفتم، او گفت صبر کن حتماً کامران برمیگردد. اما صبر کردن فایده ای نداشت و با خبر شدم که آخر هفته مراسم عروسی کامران است. به حمیده گفتم پولم را برگرداند، اما او گفت باز هم صبر کنم. از دست حمیده خیلی عصبانی بودمؤ هم پولم رفته بود و هم کامران. یک روز با دوستم درد دل کردم و به او گفتم که تصمیم دارم از حمیده انتقام بگیرم. دوستم هم مرا تشویق کرد و در نهایت قرار شد به بهانه فالگیری برای دوستم و تشکر از طلسمشکنی به سراغ حمیده برویم. قبل از آن یک جعبه نان خامه ای گرفتیم و قرص خوابآور را پودر کرده و داخل آن ریختیم. بعد از خوردن نان خامه ایها، حمیده بی هوش شد و ما طلا و جواهرات و پولهایش را به سرقت بردیم. قصد من سرقت پول نبود، ما فقط میخواستیم از او انتقام بگیریم. با اعتراف دختر جوان، دوستش نیز بازداشت شد و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *