شناسه خبر: 17041 منتشر شده در مورخ: 1398/2/16 ساعت: 08:57 گروه: اجتماعی  
مجوز راه اندازی مرکز توانبخشی تولید پروتز در قزوین صادر نشده است

مجوز راه اندازی مرکز توانبخشی تولید پروتز در قزوین صادر نشده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: در صورت صدور مجوز مرکز توانبخشی و تولید دست و پای مصنوعی(پروتز) مشکل بسیاری از معلولان در استان برطرف می شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر  حسن آصفی به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر که از ۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت ماه تعیین شده در نشست خبری که در محل جمعیت هلال احمر قزوین برگزار شد در خصوص کمک‌های جمعآوری شده و ارسالی به مناطق سیل زده و برنامه‌های این هفته گفت: کسانی که دنبال کار خیر و دست گیر دیگران هستند کار ارزشمندی انجام می‌دهند و باید با فرهنگ سازی کاری کنیم تا مشارکت در کار خیر تداوم داشته باشد.

وی بیان کرد: امسال با وقوع سیل در استان‌های کشور نیروهای امدادی هلال احمر به عنوان یک تشکل غیردولتی و مردمی توانست در کنار سایر گروه‌ها در خدمت رسانی به آسیب دیدگان وارد مأموریت شود و لباس خدمت بر تن کند.

آصفی بیان کرد: سال را با یک بحران آغاز کردیم و استان ما هم درگیر بود و یک سوم حجم بارش یک سال در استان صورت گرفت اما چون مدیریت شد مشکل نداشتیم و با هوشیاری عمل کردیم و از آسیب در مناطق مختلف جلوگیری شد.

وی اظهار داشت: وجود باغستان و دشت قزوین هم به هدایت سیلاب کمک کرد و در کنار آن مدیریت به موقع و همکاری مسئولان از بروز بحران جلوگیری کرد و به سلامت ازاین حوادث عبور کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین یادآور شد: در این حادثه همه امدادگران درگیر بودند و رسالت سازمانی و انسانی خود را انجام دادند و همدلی مسئولان استان خوب بود و در جمع آوری و ارسال کمک‌های مردمی به سیل زدگان رتبه سوم کشور را کسب کردیم.

وی بیان کرد: ۷ درصد کمک‌ها معادل ۴ میلیارد ریال کمک نقدی و ۴۵ میلیارد ریال کمک غیر نقدی به جز کمک نقدی کشوری در استان صورت گرفت و توانستیم سهم قابل توجهی از کمک‌ها را به خود اختصاص دهیم.

آصفی اظهار داشت: امداد و نجات کار گروهی است و ما هم پس از وقوع سیل با برنامه ریزی مناسب با اعزام تیم امدادی به شهر معمولان و و جوانان هلال احمر به پلدختر نسبت به امداد رسانی اقدام کردیم و خوشبختانه در حال حاضر نیازهای امدادی برطرف شده است.

وی گفت: تأمین اقلام ضروری مرتفع شده و دنبال اسکان موقت و دائم هستیم و در این ایام با اعزام ۵۶ نفر در قالب ۲۰ تیم عملیاتی و ۴۶ نفر از جوانان و یک فروند بالگرد به همراه تجهیزات لجستیک و خودرویی شرایط را به حالت عادی برگرداندیم.

مجوز مرکز توانبخشی هنوز صادر نشده است

آصفی با اشاره به ضرورت تأمین تجهیزات مورد نیاز مرکز توانبخشی برای تولید اندام پروتز ویژه معلولان هم گفت: یکی از کمبودهای ما در زمینه توانبخشی تأمین وسایل مورد نیاز حرکتی از جمله دست و پای مصنوعی است که در حال حاضر این وسایل با هزینه‌های سنگین از تهران و زنجان خریداری می‌شود و هزینه‌های سنگینی به بیماران تحمیل می‌کند.

وی اظهار داشت: در این راستا در کنار تجهیز مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر در سال گذشته نسبت به خرید وسایل تولید دست و پای مصنوعی و پروتز اقدام شد اما به دلیل بوروکراسی اداری هنوز نتوانسته‌ایم مجوز بهره برداری از این دستگاه‌ها را برای تولید وسایل مورد نیاز معلولان از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کسب کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: اگر مرکز توانبخشی هلال احمر راه اندازی شود مشکلات حل می‌شود و در حال حاضر خدمات کار درمانی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی در این مرکز دایر شده اما تولید اندام مصنوعی هنوز فعال نشده و دستگاه‌های آن را خریداری کرده‌ایم و با کمک معاونت درمان جمعیت هلال احمر کشور نیروهای متخصص جذب شده و آموزش خواهند دید تا در این مرکز فعال شوند.

 

طرح اهدای هزینه خرید گل در مناسبت‌ها به نیازمندان

آصفی با اشاره به هزینه چند میلیاردی خرید گل در مناسبت‌ها اظهار داشت: در شرایطی که بسیاری از مردم در تنگنای مالی هستند متأسفانه در یک فرهنگ رایج غلط همچنان شاهد خرید دسته گل‌های گران قیمت برای مراسم عزاداری و ختم هستیم که پس از مراسم معمولاً دور ریخته می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین یادآور شد: سالانه حدود ۷ میلیارد تومان برای خرید دسته گل‌های مناسبتی هزینه می‌شود در حالی که این پول می‌تواند برای تأمین داروی نیازمندان و سایر امور خیریه مصرف شو.

وی بیان کرد: در این راستا از سال‌ها قبل طرح استفاده از یک تابلوی گل به نام افراد صاحب مجلس و پرداخت هزینه خرید شاخه‌های گل در مراسم ترحیم به نیازمندان، بیماران و محرومان توسط جمعیت هلال احمر اجرایی شده و از رسانه‌ها انتظار داریم نسبت به فرهنگ سازی مشارکت کنند تا خانواده‌های بیشتری در این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

آصفی گفت: در حال حاضر در استان بیش از ۳۰ هزار نفر عضو جوان جمعیت هستند و تعداد داوطلبان ۵۷۰۰ نفر و امدادگران ۲۸۰۰ امدادگر است.

وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر در استان ۱۶ پایگاه ثابت امدادی و ۱۰ پایگاه سیار داریم که سه پایگاه به صورت کانکس است که تلاش می‌کنیم به وضعیت ثابت درآید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: همچنین یک پایگاه هوایی و ۵ تیم واکنش سریع در استان فعال هستند و در صورت لزوم به مأموریت اعزام می‌شوند.

پایگاه بزرگ آنجیلاق در ۱۰ هکتار زمین در حال راه اندازی است

آصفی در خصوص ضرورت توسعه فضای استقرار نیروها و تجهیزات امدادی بیان کرد: مجموعه‌ای به وسعت ۱۰ هکتار درآنجیلاق برای ایجاد پایگاه امدادی متمرکز پیش بینی شده که با تجهیز آن می‌توان برای شرایط بحرانی و حوادث غیر مترقبه اقدامات مؤثری را صورت داد.

 

برنامه‌های هلال احمر از ۱۲ تا ۱۹ اردیبشهت ماه در قزوین

آصفی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته جمعیت هلال احمر در استان تصریح کرد: غبار روبی مزار شهدا، همایش دوچرخه سواری و پیاده روی خانوادگی، جمع آوری کمک برای سیل زدگان، اجرای ۳۰ شب برنامه ویژه ماه رمضان با همکاری صدا و سیما داریم، نمایشگاه عکس، طرح ضیافت ماه رمضان، توزیع ۲ هزار بسته غذایی در ماه مبارک، به ارزش ۲۰ میلیون تومان، فراخوان عضویت جوانان، اجرای طرح نیابت از برنامه‌های این هفته است.

وی بیان کرد: بازدید رسانه‌ها از جمعیت هلال احمر، جلسات تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی، ارائه خدمات پزشکی با تخفیف ۵۰ درصدی در درمانگاه‌های عمومی هلال احمر، مسابقه نقالی هلال در پرده مرشد، تجلیل از مقام معلم، نشست مجمع دبیران کانون‌های جوانان و دانشجویان، نشست مشترک با مربیان آموزش همگانی، و تخصصی، دیدار با امدادگران جوان و خانواده مرحوم رضا برزگر قاسمی، دیدار با معلمان و دانش آموزان فعال عضو هلال احمر، برپایی کلاس بازآموزی و پیش بیمارستانی، اهدای خون توسط اعضای فعال، برپایی ایستگاه سلامت، کوهپیمایی ویژه نجات گران و اعضا، تقدیر از اعضای فعال، دیدار با امام جمعه، اجرای برنامه کاروان سلامت و ویزیت رایگان، دیدار با سالمندان، اردوی تفریحی، مراسم افطار و مسابقات فوتسال جام رمضان از برنامه‌های پیش بینی شده در هفته هلال احمر است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *