شناسه خبر: 17039 منتشر شده در مورخ: 1398/2/15 ساعت: 10:52 گروه: اقتصادی  
تجهیز دو شعبه بانک توسعه تعاون به سامانه بانکی نابینایان در شعب

تجهیز دو شعبه بانک توسعه تعاون به سامانه بانکی نابینایان در شعب

سامانه ارائه خدمات بانکی نابینایان با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان نابینا و سهولت بهره‌مندی این قشر از خدمات بانکی، در دو شعبه بانک توسعه تعاون در تهران و شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش ایران سپید طبق قانون حمایت از حقوق معلولان، همه نهاد ها موظف شدند خدمات خود را برای همه اقشار جامعه دسترس پذیر کنند تا نابینایان نیز بتوانند مانند سایر مردم جامعه، از فرصت های برابر بهره مند شوند.

با استفاده از این سامانه مشتریان نابینا بدون نیاز به حضور همراه می توانند فرم های درخواست انواع عملیات بانکی مانند: افتتاح حساب، دریافت وجه، واریز وجه، خدمات کارت و …، را با استفاده از ورودی و خروجی های صوتی و بریل تکمیل نموده، سپس فرم های تکمیل شده توسط چاپگر باجه پرینت و برای انجام عملیات در اختیار مسئول مربوطه قرار می‌گیرد.
سامانه خدمات بانکی نابینایان شامل دستگاه برجسته نگار و نرم افزار فرم های بانکی است که دارای صفحه کلید و نمایشگر بریل بوده و تکمیل فرم های بانکی با استفاده از صفحه کلید توسط نابینایان انجام می شود.
همچنین، نرم افزار فرم های بانکی روی رایانه باجه نصب شده و خروجی صوتی فارسی روی تمامی قسمت های فرم های بانکی فعال است.
نابینایان در تهران برای استفاده از خدمات بانک توسعه تعاون که به سامانه بانکی نابینایان مجهز شده است، می توانند به شعبه آیت الله کاشانی، کد 1728، به آدرس: خیابان آیت الله کاشانی نرسیده به اتوبان ستاری نبش خیابان عقیل مراجعه کنند.
در استان فارس و شهر شیراز نیز نابینایان می توانند به بانک توسعه تعاون به آدرس: خیابان استقلال نرسیده به بهشت کد 2413 مراجعه کنند.
امیدواریم سامانه خدمات بانکی نابینایان در شعب، در سایر استان های کشور توسعه یابد تا نابینایان در مناطق مختلف کشور بتوانند خود به صورت مستقل و بدون همراه داشتن فرد امین، عملیات بانکی داخل شعبه را انجام دهند.

منبع: بانک توسعه تعاون

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *