شناسه خبر: 16995 منتشر شده در مورخ: 1398/2/11 ساعت: 09:00 گروه: اجتماعی  
اختصاص ۱.۱ میلیارد تومان از سوی شورای شهر یزد به مناسب سازی معابر

اختصاص ۱.۱ میلیارد تومان از سوی شورای شهر یزد به مناسب سازی معابر

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد گفت: از سوی شورای شهر یزد یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به مناسب سازی معابر شهری به منظور رفاه معلولان خبر داد.

به گزارش ایران سپید سپنتا نیکنام در هشتاد و هفتمین جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی یزد با دستور کار توجه به حقوق معلولان اظهار داشت: از شهریور ماه سال گذشته توجه به حوزه معلولان در دستور کار ویژه شورای شهر یزد و کمیسیون خدمات شهری قرار گرفته و تلاش ما این است که توجه به معلولان را از حالت تشریفاتی خارج کرده و به جریانی مؤثر و مستمر در جامعه تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: به طور قطع یکی از اقدامات مؤثر در این مسیر، مناسب سازی معابر شهری و اماکن عمومی است و تحقق این امر به هم افزایی و همکاری همه دستگاه‌های استان نیازمند است.

نیکنام، نظارت بر چگونگی مناسب سازی معابر عمومی را از دیگر ضرورت‌های اجرایی در حوزه مدیریت شهری عنوان کرد و ادامه داد: متأسفانه برخی از مناسب سازی ها بدون در نظر گرفتن استانداردهای لازم و توجه به توان معلول انجام می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه شورای شهر تمام توان خود برای حمایت از معلولان را به کار گرفته است، تصریح کرد: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از سوی شورای شهر برای حمایت از معلولان در راستای مناسب سازی معابر شهری و اماکن عمومی یزد اختصاص یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم مناسب سازی استاندارد در بافت تاریخی یزد، عنوان کرد: با وجود اقدامات انجام شده برای رونق بیش از پیش بافت جهانی یزد، هنوز بحث مناسب سازی به منظور حضور معلولان و گردشگران خاص در این بافت، آنگونه که انتظار می‌رود انجام نشده است.

نیکنام با بیان این‌که برگزاری ورک‌شاپ تخصصی به منظور جذب ایده‌های بومی برای مناسب سازی بافت تاریخی یزد ضروری است، گفت: یکشنبه‌های اول هر ماه جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد به بررسی وضعیت معلولان اختصاص داده شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا مسیر گردشگری بافت تاریخی یزد را از ابتدای خیابان مسجد جامع تا خانه لاری‌ها دانست و خاطرنشان‌کرد: شهرداری می‌تواند با همکاری اداره میراث فرهنگی نسبت به پایش بناهای و معابر مسیر گردشگری یزد اقدام و راهکارهای مناسب سازی این مسیر را احصا کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *