شناسه خبر: 16975 منتشر شده در مورخ: 1398/2/9 ساعت: 10:29 گروه: اجتماعی  
پرداخت ۶ میلیارد ریال کمک هزینه مشاوره و آزمایش ژنتیک

پرداخت ۶ میلیارد ریال کمک هزینه مشاوره و آزمایش ژنتیک

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: سال گذشته بالغ بر ۶ میلیارد ریال کمک هزینه مشاوره و آزمایشات ژنتیک به افراد پرداخت شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر اعظم احمدی شادمهری یکشنبه شب در بازدید از مراکز مشاوره ژنتیک اظهار کرد: مشاوره ژنتیک با بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی مردم، نقش مؤثری را در پیشگیری از بروز معلولیت‌های ژنتیکی و مادرزادی به عهده دارد.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی خراسان‌جنوبی بیان کرد: با توجه به پیشرفت‌های اخیر علم طب در شناخت علل بیماری و معلولیت‌ها، بسیاری از معلولیت‌های جسمی و ذهنی، قابل پیش بینی و پیشگیری هستند.

احمدی شادمهری از راه اندازی مراکز مشاوره ژنتیک خبر داد و افزود: این مراکز با هدف تحت پوشش قرار دادن گسترده اقشار مردم به خصوص قشر در معرض آسیب و معلولیت توسط سازمان بهزیستی راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به سقط ۱۳ جنین معلول در سال ۹۷ بیان کرد: اگر این سقط‌ها با تشخیص متخصصین بهزیستی در استان انجام نمی‌شد اکنون شاهد تولد کودک معلول و گرفتاری هزاران خانواده و شهروند برای تمشیت امور آنان و میلیاردها تومان هزینه برای جامعه و دولت بودیم.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: برای هر یک از معلولان حاضر در مراکز تحت نظارت بهزیستی سالانه میلیون‌ها تومان هزینه نگهداری، درمان و توانمندسازی پرداخت می‌شود و با جلوگیری از تولد کودکان معلول میلیاردها تومان در یک سال صرفه جویی شده است.

احمدی شادمهری با اشاره به فعالیت ۶ مرکز مشاوره ژنتیک در خراسان‌جنوبی گفت: بهترین زمان تشخیص و مشاوره ژنتیک زمانی است که فرد هنوز تصمیم به ازدواج نگرفته است و در همین راستا ۲ طرح غربالگری اختلالات ژنتیک ۱۵-۲۵ سال و مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج از سال ۹۵ در استان در حال اجرا است.

وی افزود: در سال گذشته ۵ هزار و سه دانش آموز و سه هزار و ۵۰۲ زوج در شرف ازدواج از خدمات این طرح‌ها به صورت رایگان بهره مند شدند.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی خراسان‌جنوبی با اشاره به شیوع برخی معلولیت‌ها در روستاهای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: علت معلولیت‌ها در این روستاها شناسایی شده و تمامی هزینه‌های آزمایشات ژنتیک به صورت رایگان برای بیماران انجام می‌شود.

احمدی شادمهری یادآور شد: سال گذشته بالغ بر ۶ میلیارد ریال کمک هزینه مشاوره و آزمایشات ژنتیک به افراد پرداخت شده است.

وی با اشاره به وجود ۲۳ هزار و ۴۵ فرد معلول در خراسان‌جنوبی یادآور شد: نرخ شیوع معلولیت در استان ۲.۹ درصد است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *