شناسه خبر: 16928 منتشر شده در مورخ: 1398/2/5 ساعت: 10:47 گروه: دانش و فن آوری  
انتشار بروزرسانی Seeing AI

انتشار بروزرسانی Seeing AI

از اتفاقات جالب توجه در نمایشگاه امسال یکی هم این بود که شرکت Microsoft، همزمان با برگزاری CSUN، نسخه جدیدی از اپلیکیشن کارآمد Microsoft Seeing AI را منتشر کرد.

به گزارش ایران سپید از اتفاقات جالب توجه در نمایشگاه امسال یکی هم این بود که شرکت Microsoft، همزمان با برگزاری CSUN، نسخه جدیدی از اپلیکیشن کارآمد Microsoft Seeing AI را منتشر کرد. اگر از دنبال کنندگان جدی این ستون یا در کل فناوریهای ویژه نابینایان باشید حتماً پیشتر در مورد این اپلیکیشن چیزهای زیادی شنیده اید.

Seeing AI نام اپلیکیشنی است که Microsoft آن را مخصوص سیستم عامل IOS و دستگاههای تولید کمپانی Apple عرضه کرده است. کاربرد اصلی این اپلیکیشن، تشخیص محتوای تصویری به کمک هوش مصنوعی است. کاربران نابینا میتوانند از هر آنچه در اطرافشان است، از نوشته گرفته تا اسکناس و از چهره آدمها تا تصوایر طبیعت عکس بگیرند تا Seeing AI آن را برایشان توصیف کند.

کاربر با ورود به صفحه اصلی اپلیکیشن ابتدا تعیین میکند که قصد شناسایی چه نوع محتوایی را دارد. به عنوان مثال، میتواند با انتخاب گزینه یا آنطور که در خودِ برنامه خوانده میشود، «کانال» Scene، عکسی از محیط بگیرد و Seeing AI هر آنچه را که در عکس دیده میشود، برایش توصیف کند.

همانطور که گفته شد، نسخه ۳.۰ اپلیکیشن Seeing AI همزمان با رویداد جهانی CSUN 2019 در اختیار کاربران IOS قرار گرفته است. با انتشار این نسخه، سه قابلیت مفید به این اپلیکیشن اضافه شده است که اگر بخواهیم به ترتیب اولویت به آنها اشاره کنیم، کم اهمیتترینش شاید قابلیت سازگاری با Ipad باشد. تا پیش از این، Seeing AI را فقط میشد بر روی Iphone استفاده کرد اما با این بروزرسانی میتوان در Ipad هم از امکانات برنامه بهره جست.

امکان مرتبسازی کانالها بر اساس نیاز کاربر، دومین قابلیتی است که به اپلیکیشن اضافه شده است. بر این اساس، کاربران میتوانند کانالهای مختلف را به ترتیبی که لازم دارند در صفحه بچینند تا کانالهایی که بیش از سایر کانالها مورد نیازشان است، در بالای فهرست نمایش داده شود و به این ترتیب با سرعت و سهولت بیشتری از Seeing AI استفاده کنند.

قابلیت بینظیری که به اپلیکیشن اضافه شده اما هیچ کدام اینهایی که گفتیم نیست. Microsoft در این بروزرسانی امکان کاوش تصاویر را به Seeing AI اضافه کرده است. تا به حال تمام برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی فقط میتوانستند محتوای تصاویر را به کاربر گزارش دهند اما حالا با این امکان، کاربران میتوانند یک عکس را کاوش کنند و جزئیات موجود در عکس را با محل دقیق قرارگیری هر یک در تصویر کشف کنند. مثلاً چنانچه عکسی شامل یک میز که یک گلدان و یک لپتاپ رویش قرار گرفته را به اپلیکیشن بسپاریم، ابتدا تمام این موارد را گزارش خواهد داد و بعد کاربر میتواند با لمس قسمتهای مختلف آن عکس بفهمد که لپتاپ و گلدان، هر کدام در چه نقطه ای از میز واقع شده اند و نسبت قرارگیریشان به یکدیگر چگونه است. Seeing AI رایگان است و روی Iphone و Ipad نصب میشود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *