شناسه خبر: 1676 منتشر شده در مورخ: 1392/10/4 ساعت: 13:24 گروه: ورزشی  
کسب چهار مدال توسط ووشوکاران اردبیل/ گردن آویز طلا بر سینه قهرمان پارالمپیک

کسب چهار مدال توسط ووشوکاران اردبیل/ گردن آویز طلا بر سینه قهرمان پارالمپیک

تیم ووشوی جوانان استان اردبیل موفق به کسب چهار مدال رنگارنگ از مسابقات قهرمانی جوانان کشور شدند.

در این دوره از مسابقات که با حضور تمامی استان ها و با شرکت 313 ووشوکار در خرم آباد برگزار شد، تیم اردبیل با کسب یک مدال نقره و سه مدال برنز به کار خود پایان داد.

در بخش ساندا علی اکبر روحی در وزن 75 کیلوگرم توانست مدال نقره را کسب کند و صابر دیبا در وزن 56-، مهدی پیران در وزن 60- و افشین سلیمی در وزن 70- کیلوگرم توانستند با کسب مقام سوم مدال های برنز مسابقات را از آن خود کنند.

در پایان این رقابت ها مدال آوران استان اردبیل به اردوی تیم ملی جوانان کشور جهت حضور در رقابت های جهانی دعوت شدند. مسابقات قهرمانی جوانان جهان 2014 در آنتالیا برگزار خواهد شد.

مجید فرزین قهرمان دسته 80 کیلوگرم کشور شد

مجید فرزین طلایی پارالمپیک لندن و وزنه بردار شهرستان بیله سوار استان اردبیل در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جانبازان و معلولین کشور در دسته 80 کیلوگرم با ثبت رکورد 210 کیلوگرم نفر اول شد.

بیست و یکمین دوره رقابت های قهرمانی وزنه برداری جانبازان و معلولین کشور با حضور ناظر کمیته بین المللی (ipc) و با شرکت 103 وزنه بردار جانباز و معلول از 22 استان طی چهار روز در تهران برگزار شد.

در این مسابقات استان تهران با 134 امتیاز، مازندران با 101 امتیاز و استان خوزستان با 59 امتیاز مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

بنا به اعلام فدراسیون وزنه برداری به دلیل نظارت ipc در این رقابت ها رکوردهای وزنه برداران در رنگینیگ جهانی ثبت می شود.

دو شمشیرباز اردبیلی در جمع هشت نفر برتر جهانی

رضوان پناهی و امیررضا کنعانی شمشیربازان اردبیلی در مسابقات جهانی کلاس A جوانان جهان که با حضور 15 کشور جهان برگزار می شود، به جمع هشت شمشیرباز برتر مسابقات صعود کردند.

در این رقابت ها در اسلحه اپه سه اپه ایست اردبیلی به نامهای امیررضا کنعانی، امید فعال قیومی و محمدرضا وثوقی به مصاف حریفان رفتند که هر سه با شایستگی از گروههای خود به مرحله حذفی رسیدند. در این مرحله وثوقی با شکست برابر حریفی از عراق از دور مسابقات حذف شد. امید فعالی قیومی با شکست 15 بر 13 برابر محمد شجاعی از دور مسابقات حذف شد.

امیررضا کنعانی نیز که با حضور قدرتمند خود تا مرحله هشت بازیکن برتر مسابقات صعود کرده بود، برابر حریف عراقی خود با نتیجه 15 بر 13 شکست خورد و نهایتا در رده ششم مسابقات جهانی تهران قرار گرفت.

در اسلحه سابر سه سابریست از استان اردبیل در قالب تیم ملی کشورمان حضور داشتند که هادی نعیمی قهرمان نوجوانان کشورمان به جهت مصدومیت از ناحیه زانو در دور گروهی حذف شد. آرمین نوری نایب قهرمان جوانان کشور نیز در مرحله ورود به 16 نفر برابر حریف ایرانی خود شکست خورد و حذف شد.

اما رضوان پناهی دارنده عنوان سوم جوانان کشورمان با درخشش در دورهای گروهی و حذفی حریف خود از جمهوری آذربایجان را شکست داد و به جمع هشت بازیکن برتر مسابقات راه یافت که در این مرحله با قبول شکست 15 بر 10 برابر حریف قزاقستانی، نهایتا در رده پنجم مسابقات قرار گرفت.

شمشیربازی استان اردبیل در این مسابقات صاحب شش بازیکن در قالب تیم های ملی اپه و سابر جوانان کشورمان بود که به این ترتیب بالاترین آمار ملی پوش در جمع استان های کشور را به خود اختصاص داده بود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *