برای پیشگیری از آسیبها در مدرسه فعالیتهای پرورشی را افزایش می دهیمرئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید کرد برای جلوگیری از بروز آسیبهای اجتماعی برای دانشآموزان استثنایی فعالیتهای پرورشی را در مدارس افزایش میدهیم. |
به گزارش ایران سپید دکتر مجید قدمی به ایجاد مدارس اوتیسم در ۲۲ استان اشاره کرد و گفت: «دانشآموزان اوتیستیک در استانهایی که این مدارس را ندارند در کنار بچهها تحصیل میکنند و پیشبینی میکنیم تا سال ۱۴۰۰، ۹ استان دیگر نیز این مدارس را داشته باشند.»
قدمی در پاسخ به این سوال که چه تولید محتوایی برای دانشآموزان استثنایی در قبال مبارزه با آسیبهای اجتماعی دارید گفت: «معتقدیم که مجموعه مسائل برای آموزش و پرورش استثنایی نیز وجود دارد و ضریب آن برای دختران معلول و آسیبدیده ذهنی بیشتر هم هست. سرمایهگذاری ویژه بر روی آموزش خانواده در این زمینه مهم است.
دکتر قدمی گفت: «بیش از ۲۵۲ هزار و ۸۶۸ نفر در یک سال آموزش دیدند که ۳۰ هزار نفر پدران بودند زیرا در تربیت بچههای استثنایی نقش اساسی دارند. برای پیشگیری از آسیبها در مدرسه فعالیتهای پرورشی را مدنظر داریم.»
قدمی گفت: «تعاریف معلولان در آمارهای جهانی متفاوت است که ۱۷ گروه را تحت پوشش میدهند در حالی که اکنون ما ۷ گروه آسیبدیده ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی-حرکتی، اختلالات یادگیری، عاطفی، چندمعلولیتی داریم که بیشترین گروه دانشآموزی در گروه آسیبدیده ذهنی هستند. (این آمار ۳ درصد است. کمتر از یک درصد نابینا، ۶ دهم درصد ناشنوا و یک درصد عاطفی).»