شناسه خبر: 16710 منتشر شده در مورخ: 1398/1/11 ساعت: 12:15 گروه: اجتماعی  
رییس سازمان بهزیستی: معلولان گلستانی بدون کمک نماندند

رییس سازمان بهزیستی: معلولان گلستانی بدون کمک نماندند

وحید قبادی اظهار داشت: گروه های هدف بهزیستی در شهرستان گنبد استان گلستان در چهار مرکز شبانه روزی مستقرند که این مراکز در سیل اخیر آسیب خاصی ندیدند

به گزارش ایران سپید به گفته این مقام مسوول، سه مرکز روزانه توانبخشی معلولان در گمیشان و آق قلا با وجود آبگرفتگی آسیب جدی ندیدند اما حدود 50 نفر از افراد تحت پوشش کمپ ترک اعتیاد معتادان آق قلا به گرگان انتقال داده شدند.

وی ادامه داد: در گمیشان نیز کودکان حاضر در مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست این شهر به گرگان منتقل شدند.
قبادی دانا یادآور شد: در مجموع شهرهای گنبد، آق قلا و گمیشان به ترتیب سه هزار و 500، سه هزار و 800 و سه هزار و 200 خانوار دارای معلول تحت پوشش بهزیستی دارند که تلاش شد تا بویژه معلولان ضایع نخاعی (49 نفر در آق قلا و 22 نفر در گمیشان) به مناطق امن انتقال داده شده و وسایل و مایحتاج مورد نیازشان تامین شود.
وی اضافه کرد: کانون مهد کودک های استان گلستان نیز نسبت به دایر کردن یک مهد کودک در محل نمایشگاه های بین المللی گرگان (محل اسکان خانواده های هدف بهزیستی) اقدام کرده و علاوه بر آن 6 تیم حمایت های روانی- اجتماعی پس از حوادث و بلایا در گمیشان، آق قلا و در محل اسکان واقع در نمایشگاه گرگان مستقر شدند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در این کمپ از تعدادی خانواده دارای افراد معلول سرکشی و مایحتاج مورد نیاز آنها بویژه ویلچرو پوشک افراد دارای معلولیت های شدید و خیلی شدید تامین شد.
قبادی دانا خاطرنشان ساخت: جمعیت بهزیستی استان های همجوار گلستان نیز در آماده باش کامل هستند تا چنانچه نیازی احساس شود، فعال شده و وارد عمل شوند.
به گفته این مقام مسئول، استان گلستان 33 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی و 83 مرکز نگهداری از معلولان جسمی- حرکتی، نخاعی، روانی مزمن و سالمندان دارد که 17 مورد آن شبانه روزی و 66 مرکز توانبخشی روزانه است.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از هفته گذشته بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
بخش زیادی از مناطق شمالی و غربی گلستان اعم از مزارع کشاورزی، راه ها، خانه های شهری و روستایی به زیر آب رفته است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *