شناسه خبر: 16686 منتشر شده در مورخ: 1398/1/1 ساعت: 10:43 گروه: اجتماعی  
سالی برای مسئولیت بیشتر

سالی برای مسئولیت بیشتر

آمد، آمد، با دلجویی، گفتا با من، تنها منشین، برخیز و ببین، گلهای خندان صحرایی را از صحرا دریاب این زیبایی را. با گوشه گرفتن درمان نشود غم، برخیز و به پاکن شوری تو به عالم

به گزارش ایران سپید  «آمد، آمد، با دلجویی، گفتا با من، تنها منشین، برخیز و ببین، گلهای خندان صحرایی را از صحرا دریاب این زیبایی را. با گوشه گرفتن درمان نشود غم، برخیز و به پاکن شوری تو به عالم.» این ابیات دیرآشنا پیامهایی را در خود دارد که به واسطه آنها تصمیم گرفتم این یادداشت آغازین سال را با آن شروع کنم. پیام نخست یادآوری تحول انقلابی است که بهار در جان طبیعت که ما نیز بخشی از آنیم ایجاد میکند.

سرسبزی، رویش، طراوت، شادی و نیروی حرکت و سازندگی بیهوده نیست که تاریخ ادبیات این مرز و بوم کهن سرشار از بهاریها و اشعاری است که به نوعی دل در گرو بهار و تأثیرات شگرف و رنگارنگ آن دارد پیام دوم ابیات آغازین این مطلب آن است که با گوشه گیری، انزوا غم و ناکامیهای انسان پایان نمییابد اگر میخواهیم زندگیمان دیگرگونه شود خود در قبال آن مسئولیم و باید برای ساختن سرنوشتمان کاری کنیم یعنی اینکه سرنوشت ساختنی است و نه آمدنی با الهام از این پیام سه نکته را دست مایه این یادداشت کردم نخست آرزوی آنکه در این سال که حداقل از نظر معیشتی سخت به نظر میرسد دشواریهای اقتصادی به ویژه برای هموطنان دارای معلولیتم کمتر باشد و مسئولان با حس مسئولیت بیشتر سختیهای زندگی را بر این گروه آسانتر کنند در بحران و سختی نخست دلسوزی و تعهد و سپس تدبیر مسئولان چاره ساز است.

پس برای تمام شما عزیزان نیکی و تساهل و دسترسی به امکانات آرزو میکنم. نکته دوم مسئولیت تشکلها و فعالیتی است که برای نابینایان و افراد معلول فعالیت میکنند مسئولیت این فعالین و تشکلها هم راستا با مدیران کشور تلاش برای رساندن نیاز و صدای شهروندان معلول به گوش مسئولان و حضور قوی آنان در صحنه های تصمیم گیری است تا معلولان از جمله نابینایان در هنگام تقسیم منابع کشوری دیده شوند و از قلم نیافتند. در سال گذشته دستآورد بزرگی که نابینایان درآن سهم بسزایی داشتند تدوین و تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان بود این دستآورد را نباید کوچک شمرد هرچند زمان خواهد برد که میوه آن به تمامی و همه فصول قابل بهره برداری شهروندان معلول شود.  نکته سوم مسئولیت ما در رسانه ایران سپید است.

راستش را بخواهید سال گذشته از نظر کار رسانه سال سختی بود سال گران شدن کاغذ تا حد پنج برابر سال قبل از آن سال، کمبود منابع ریالی برای تأمین کاغذ و محدودیت جدی جذب نیرو اما به عادتی که داریم کمتر ناله کردیم و به جز  اختلالات کوچک نگذاشتیم کار ایران سپید به مشکل جدی بخورد. تغییراتی را نیز در روزنامه انجام دادیم که اکثر آنها با استقبال شما روبه رو شد اما در سال جاری تحولات بیشتری را شاهد خواهید بود. تصمیم گرفتیم برخی از مسائل شما را که قبلا در چهاردیواری پاسخ دادیم به ستون بیشتری انتقال دهیم تا مجال بیشتری برای پاسخ داشته باشیم. میزگردهای تخصصی به طور ثابت بیش از سال گذشته به روزنامه خواهید آمد. گفتگو های گروهی را که در گذشته فقط در خصوص ازدواج داشتیم با موضوعات گوناگون برگزار خواهیم کرد.

به سراغ چهره های اثر گذار جامعه نابینایان خواهیم رفت و از کارها و موفقیت هایشان خواهید دانست. اقدام دیگر امکان گفتگوی مستقیم شما با مسئولان مختلف است که موجب طرح مسائل شما در زمینه ای مختلف و پاسخ مستقیم آنها خواهد شد. برخی رفتارها در جامعه نابینایان که چالش برانگیز است موضوع میزگردهای تخصصی و آموزشی در این خصوص قرار خواهد گرفت. در سال جاری ایران سپید حساسیت خاصی نسبت به موضوعات رایج در شبکه های اجتماعی خاص معلولان و نابینایان خواهد داشت بدون آنکه بخواهیم پیرو عوام سازی و موج سازیهای احساسی قرار گیریم کوشش خواهیم کرد با نگاهی مسئولانه نسبت به این دغدغه ها واکنشهایی درخور نشان دهیم.

تازه های دیگری نیز در راه است که به موقع از آن خواهیم گفت. امیدوارم در این سال سخت با مسئولیت بیشتر مراقب هم و نیازهای یکدیگر باشیم. پس امسال را سال مسئولیت بیشتر بدانیم خلأ دستهای ما را، دست ما پر میکند. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *