شناسه خبر: 16586 منتشر شده در مورخ: 1397/12/20 ساعت: 08:47 گروه: اجتماعی  
۵۷ هزار بیمار خاص و صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد

۵۷ هزار بیمار خاص و صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد

معاون حمایت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه ۵۷ هزار بیمار خاص تحت پوشش داریم، گفت: درخواست می‌کنیم کمیته امداد نیز در کمیته نظارت بر اجرای قانون معلولان عضویت داشته باشد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر فاطمه رهبر در جلسه شورای عالی رفاه که برگزار شد با اشاره به اینکه ۵۷ هزار نفر بیمار خاص و صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: تعدادی معلول نیز تحت پوشش ما هستند اما کمیته امداد در کمیته پیگیری و نظارت قانون جامع حمایت از معلولان عضو نیست.

وی افزود: به همین دلیل درخواست می‌کنیم که ما نیز در کمیته نظارت بر قانون جامع معلولان عضویت داشته باشیم.

رهبر در خصوص رفع فقر گفت: در حال حاضر ۵ میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند بنابراین باید در خصوص رفع فقر اقدامات ویژه ای انجام شود.

همچنین سهیل مؤمنی رئیس انجمن باور و نماینده معلولان نیز در این نشست گفت: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان با مشارکت و حضور مدنی از جمله دستاوردهای مهمی است که انجام شده و تصویب آن ۶ سال به طول انجامید.

وی با اشاره به اینکه مشکل افراد دارای معلولیت کمبود منابع مالی است، اظهار داشت: بیشتر مشکلات مربوط به چگونگی تخصیص و همکاری‌های میان بخشی است.

معینی خاطرنشان کرد: براساس قانون وزارتخانه‌ها مکلفند بودجه دسترس پذیری را برای معلولا ن در بخش عمرانی لحاظ کنند در حالی که ما به بازسازی شرایط موجود نیازمندیم.

رئیس انجمن باور و نماینده معلولان تصریح کرد: بیشترین ضعف در اجرای قانون عدم یکپارچه سازی دستگاه‌های ذیربط است و از وزیر رفاه می‌خواهیم که در این خصوص توجه جدی داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه نیازهای معلولان دو دسته است، گفت: اول نیازهای معیشتی است که با دیگر اقشار جامعه مشابه است و دیگری نیازهای استفاده از امکانات و وسایل توانبخشی است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *