شناسه خبر: 16517 منتشر شده در مورخ: 1397/12/14 ساعت: 09:53 گروه: ورزشی  
برگزاری آئین تجلیل از ورزشکاران معلول
دبیر هیئت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان قزوین خبر داد؛

برگزاری آئین تجلیل از ورزشکاران معلول

دبیر هیئت نابینایان قزوین گفت: آئین تجلیل از ورزشکاران دارای معلولیت با همبستگی هیئت‌های جانبازان و معلولین، نابینایان و کم بینایان و ناشنوایان با هدف توجه ویژه مردم و مسئولین به این قشر برگزار می‌شود.

به گزارش ایران سپید اسدالله جهانبخش اظهار کرد: نخستین همایش همبستگی و آئین تجلیل از ورزشکاران دارای معلولیت ساعت ۱۶ روز سه شنبه ۱۴اسفندماه در مرکز همایش‌های دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: این برنامه با ابتکار هیئت جانبازان و معلولین مطرح شد و با همبستگی میان سه هیئت نابینایان و کم بینایان، ناشنوایان و جانبازان و معلولین با هدف نگاه ویژه به ورزشکاران معلول انجام می‌شود. 

دبیر هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان قزوین ابراز کرد: هدف تجلیل از ورزشکاران، اتخاذ نگاهی متفاوت توسط مردم و مسئولان به این قشر و این سه هیئت است، چراکه ظرفیت و بهره‌وری آنان را نمایان می‌کند. 

وی عنوان کرد: تاکنون باوجود کمترین امکانات و بودجه ورزشکاران استان در مسابقات پاراآسیایی مدال‌های مختلفی را از آن خود کرده‌اند که حسین فرزانه در رشته والیبال موفق به کسب مدال شده است. 

این مسئول افزود: مدال طلای محسن جلیلوند در رشته گلبال، مدال نقره سمیرا جلیلوند در رشته گلبال و مدال نقره علیرضا قورچی بیگی در رشته شطرنج از دیگر موفقیت‌های ورزشکاران استان قزوین در مسابقات پاراآسیایی است. 
 
 

جهانبخش بیان کرد: دبیرخانه این مراسم از یک ماه گذشته در دفتر هیئت جانبازان و معلولان راه اندازی شده است، تجلیل از قهرمانان استانی، ملی و فراملی و همچنین فعالان ورزشی در دستور کار قرار داد. 

وی ادامه داد: از معلولان غیرورزشی نیز برای شرکت در مراسم دعوت شده تا با مجموعه ورزشی و امکاناتی که برای آن‌ها فراهم است آشنا شده و در نتیجه به حضور در عرصه ورزش ترغیب شوند. 

دبیر هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان قزوین اذعان کرد: درخانه ماندن معلولان و نداشتن تحرک و فعالیت آسیب روحی را به دنبال دارد، این مشکل با حضور در جامعه و ورزش قابل حل است؛ درواقع استفاده از توانایی‌ها در کنار معلولیت نشاط را برای آنان به دنبال خواهد داشت. 

جامعه ورزش معلولان نیازمند توجه ویژه و باشگاه‌داری است  
وی درباره حمایت‌های مسئولان از جامعه ورزشی معلولان گفت: هرساله از طرف تربیت بدنی و اداره کل ورزش و جوانان بودجه‌ای به میزان ۱۰۰میلیون تومان به مجموع سه هیئت ورزشی تخصیص داده می‌شود که باتوجه به ظرفیت ۴۰۰نفری این هیئت‌ها این مقدار کافی نیست. 

این مسئول ادامه داد: استان فاقد مجموعه ورزشی مستقل برای معلولان است؛ البته یک سالن به جانبازان و معلولان اختصاص دارد که بصورت مشترک با سایر هیئت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

جهانبهش تاکید کرد: استان قزوین ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه نیروی انسانی دارد، اما از نظر بودجه و امکانات تقریبا صفر است، باوجود این تاکنون توانسته بهره‌وری مناسبی در مسابقات جهانی داشته باشد. 

وی افزود: درصورت اتخاذ رویکرد باشگاه‌داری و توجه بیشتر بهره‌وری افزایش یافته و قزوین می‌تواند در مسابقات پاراآسیایی و پارالمپیک به گل استان‌ها تبدیل شود. 

دبیر هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان قزوین اظهار کرد: ما در جلسات از ارگان‌های مختلف درخواست حمایت داشتیم و بصورت مقطعی مبالغی را در اختیار قرار داده‌اند، اما باتوجه به اینکه معلولان ۱۰درصد از جامعه را تشکیل می‌دهند این هیئت‌های ورزشی نیازمند توجه جدی و ریشه‌ای است. 

وی افزود: شهرداری برای تیم‌های بسکتبال و فوتبال کار می‌کند، در رابطه با ورزش معلولان نیز نگاه ویژه و باشگاه‌داری لازم است. 

این مسئول با اشاره به برنامه استعدادیابی ورزشی گفت: در هفته پارالمپیک برنامه استعدادیابی ورزشی ویژه نونهالان برگزار شد که در نهایت ۵۰نفر به هیئت جانبازان و معلولان، ۱۵نفر به هیئت ناشنوایان و ۱۲نفر نیز به هیئت نابینایان و کم بینایان جذب شدند./ به نقل از صبح قزوین

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *