شناسه خبر: 16457 منتشر شده در مورخ: 1397/12/8 ساعت: 10:26 گروه: اجتماعی  
انجام کاشت حلزون برای ۳۰۰ ناشنوا
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد:

انجام کاشت حلزون برای ۳۰۰ ناشنوا

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در راستای اجرای خدمات حمایتی و جراحی کودکان معلول برای ۳۰۰ نفر از بچه‌های ناشنوا کاشت حلزونی انجام دادیم که در مدارس عادی مشغول به تحصیل شدند.

به گزارش ایران سپید به نقل روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به نقل از خبرگزاری میزان، دکتر مجید قدمی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح خدمات حمایتی از دانش آموزان با نیازهای ویژه، پرونده شناسنامه سلامت برای دانش آموزان با نیازهای ویژه تشکیل شد و از سراسر کشور درخواست کردیم که برای این کودکان پرونده سلامت تشکیل داده و به تهران بفرستند. بسیاری از این کودکان تا قبل از این طرح به دلیل عدم توانایی مالی خانواده هایشان دارو مصرف نمی‌کردند که باعث شده بود بیماری آن‌ها به سمت حاد‌تر شدن پیش برود.

دکتر قدمی افزود: به عنوان مثال در راستای اجرای خدمات حمایتی و جراحی کودکان معلول برای ۳۰۰ نفر از بچه‌های ناشنوا کاشت حلزونی انجام دادیم که در مدارس عادی مشغول به تحصیل شدند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح با وزارت بهداشت همکاری داریم و در بحث سنجش بر اساس شناسنامه سلامت سعی می‌کنیم مشکلات این افراد را در طول ۱۲ سالی که در مدارس ما هستند از این خدمات بهره برده و بیماری آن‌ها کاهش پیدا کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: معلمان شاغل در این مدارس از رشته‌ی روان شناسی کودکان استثنایی جذب می‌شوند، ولی در مدرسه پست تعریف شده مشاور و روان شناس را نداریم. البته در مدارس اسثثنایی نیرو‌های توان بخش، گفتار درمان گر، شنوایی سنج وجود دارد که وضعیت کودکان را بررسی و در صورت نیاز این کودکان را به مراکز ارجاع می‌دهند و هزینه درمان آن‌ها نیز پرداخت می‌شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *