شناسه خبر: 16426 منتشر شده در مورخ: 1397/12/6 ساعت: 10:41 گروه: اجتماعی  
عید 98 هم از پیک نوروزی خبری نیست

عید 98 هم از پیک نوروزی خبری نیست

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: نوروز سال 98 نیز همانند سال گذشته برای دانش آموزان دوره ابتدایی پیک نوروزی نداریم و مدارس اجازه دادن پیک و یا عناوین مشابه به بچه ها را ندارند.

به گزارش ایران سپید رضوان حکیم زاده اظهار داشت: طرح «عید و داستان» که از نوروز سال 97 در مدارس ابتدایی آغاز شده بود امسال نیز با جدیت دنبال می شود تا بچه ها بیشتر کتاب بخوانند و بتوانند مهارت های نوشتن را با داستان نویسی و نوشتن خاطرات سفر در این ایام تقویت کنند.

وی با بیان اینکه طرح عید و داستان علاوه بر دانش آموزان 6 پایه تحصیلی دوره ابتدایی شامل نوآموزان پیش دبستان هم می شود، توضیح داد: از آنجا که قرار نیست نوآموزان در پیش دبستان چیزی بنویسند و حروف الفبا را آموزش ببینند شیوه نامه خاصی تهیه شده که بر اساس آن، طرح مذکور را اجرا کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: برای نوآموزان در قالب این شیوه نامه فعالیت های داستانی پیش بینی و طراحی شده که خانواده ها در کنار کودکان خود قرار گرفته و این طرح را دنبال کنند به این نحوه که نوآموزان می توانند درباره یک تصویر، قصه گویی کرده و خانواده ها آن داستان را بنویسند یا ضبط کنند و یا در این رابطه نقاشی بکشند و یا فعالیت های متنوع دیگری متناسب با شرایط آموزشی و تربیتی دوره پیش دبستان پیگیری شود.
وی از جمله اهداف این طرح را آشنا کردن کودکان با کتاب، ایجاد زمینه یادگیری بیشتر دانش آموزان با تکیه بر نشاط در ایام نوروز، پرورش خلاقیت دانش آموزان با توجه به نقش داستان در انتقال ارزش ها و تقویت قوه تخیل و تقویت توان گفتاری، شنیداری و ابتکار دانش‌آموزان برشمرد.
حکیم زاده استقبال دانش آموزان در نوروز 97 از طرح عید و داستان را چشمگیر توصیف کرد و ادامه داد: نمایشگاه هایی که از تولیدات دانش آموزان در استان های مختلف برگزار شد، نشان می داد که بچه ها با اشتیاق و خلاقیت خود، داستان های خوبی نوشته و حتی نقاشی و طراحی کرده بودند و با توجه به اینکه بچه ها با خط خودشان باید داستان ها را می نوشتند، مهارت نوشتن آنها تقویت شده بود و با خلاقیت، دستاوردهای خوبی را به نمایش گذاشتند.
وی یادآورشد: بر اساس گزارش ها و نمونه کارهایی که از تولیدات دانش آموزان در اختیار معاونت ابتدایی قرار گرفت، برای اولین بار در هفته پژوهش 7 نفر از نویسندگان کوچک از بین بچه هایی که در طرح عید و داستان، تولیدات داستانی مناسب داشتند، به عنوان استعدادهای ادبی معرفی و تجلیل شدند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: نوروز سال 98 نیز با توجه به اینکه برخی ابهام ها و اشکالات طرح برطرف شده است امید داریم دانش آموزان با سهولت بیشتری در طرح عید و داستان شرکت کنند و همچنین معلمان نیز که قبلا پر کردن آمار و اطلاعات درباره طرح، آنها را با دشواری هایی مواجه کرده بود، اکنون روشی در اختیار آنها قرار گرفته که راحت تر این کار را انجام دهند و دیگر نیازی به وارد کردن جزئیات مفصل نحوه اجرای طرح برای دانش آموزان نیست.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *