شناسه خبر: 16393 منتشر شده در مورخ: 1397/12/5 ساعت: 08:53 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 5 اسفند 1397

روزنامه یکشنبه 5 اسفند 1397

اولویتهای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در سال آینده - دور کشور دیوار نکشیم - مصرف سنگ نمک و نمک دریا؛ ممنوع - موهایت باد را نجات خواهد داد - سه، چهار، هفت - هیأت نابینایان جهرم فاتح مسابقات لیگ برتر گلبال آقایان شد - فرجام مرگ برای قاتل رقیب عشقی - اطلاعرسانی

روزنامه ایران سپید

یکشنبه 5 اسفند 1397

18 جمادی الثانی 1440

24 فوریه 2019

سال بیست و سوم شماره 6082

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

اولویتهای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در سال آینده 2

دور کشور دیوار نکشیم 5

مصرف سنگ نمک و نمک دریا؛ ممنوع 6

موهایت باد را نجات خواهد داد

سه، چهار، هفت 11

هیأت نابینایان جهرم فاتح مسابقات لیگ برتر گلبال آقایان شد 15

فرجام مرگ برای قاتل رقیب عشقی 17

اطلاعرسانی

 

 

............ویژه

* اولویتهای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در سال آینده: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اولویتهای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان را برای سال آینده تشریح کرد. حسین نحوینژاد با اشاره به وظایف وزارت بهداشت و دستگاههای دیگر در اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: این قانون در اسفند ماه سال گذشته تصویب شده و در اردیبهشت ماه امسال از سوی رئیس جمهوری به تمام دستگاهها ابلاغ شده است. یکی از نکات مهم این قانون این است که چون به صورت لایحه از طرف دولت به مجلس آمده، خود دولت موظف به تأمین اعتبارات آن است. نحوینژاد با بیان اینکه یکی از مترقیترین مواد قانون مربوط به ماده ۶۶ در مورد هزینه های بیمه ای خدمات معلولان است، اظهار کرد: این هزینه ها برای خانواده ها عذابآور است و یکی از مشکلات اساسی که الآن خانواده ها دارند، این است که معلولیت فرزندشان عمیق و ماندگار نشود. آنها نیازمند خدمات توانبخشی خوب هستند. طبق قانون، وزارت بهداشت مکلف است که آیین نامه اصلی را تدوین کرده و به هیئت وزیران بدهد و بعد از برآورد بودجه، رقم پیشنهادی را به سازمان برنامه بودجه بفرستد. معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: قانون، مواد دیگری هم مثل ایجاد صندوق فرصتهای شغلی، پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و پرداخت ۳۰ تا ۵۰ درصد حقوق معلولان به کار گرفته شده را نیز دارد. همچنین بحث واگذاری زمین رایگان و معافیت از عوارض نیز از دیگر مباحث قانون مذکور است. نحوینژاد تصریح کرد: برآورد کردیم که برای اجرای تمام این موارد در قانون به ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز داریم، ولی فعلاً با توجه به تنگناهایی که دولت دارد، ۱۱۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد خود دولت برای اجرای این قانون در سال آینده است. شاید کمیسیون تلفیق هم مبلغی به بودجه پیشنهادی اضافه کند. معاون امور توانبخشی با اشاره به اولویتهای اجرای این قانون تأکید کرد: با توجه به این نوساناتی که در بازار وجود دارد، قطعاً باید مستمری معلولان را بهبود ببخشیم. حتی اگر تعداد کم و درصد کمی افزایش داشته باشیم؛ بویژه برای آنها که خیلی معلولیت شدید دارند لازم و ضروری است. نحوینژاد افزود: بخشی از این بودجه را هم برای حق پرستاری در منزل اختصاص میدهیم. وی با اشاره به وظایف آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: آموزش و پرورش بر اساس مصوبه سال ۹۴ دولت، وظایفی از جمله گسترش آموزش تلفیقی برای این کودکان دارد. * رئیس سازمان بهزیستی کشور طی احکامی دکتر محسن قدمی را به عنوان مشاور علمی در حوزه ژنتیک و رئیس کمیته علمی راهبردی پیشگیری از معلولیتهای ناشی از اختلالات ژنتیک، دکتر محمد علی محسنی را به عنوان مشاور در امور بین الملل، دکتر فرزانه ترکان را به عنوان مشاور در امور توانبخشی و علی همت محمودنژاد را به عنوان مشاور در امور معلولان سازمان بهزیستی کل کشور منصوب کرد.

..............سیاسی

* دور کشور دیوار نکشیم. دکتر حسن روحانی در جمع مدیران شرکتهای دانشبنیان گفت: آمریکا زمانی با جذب متخصصان دنیا پیشرفت کرد که دورش دیوار نکشیده بود و هر کشوری دور خود دیوار بکشد نابود میشود و پیشرفت نمیکند. * واعظی گفت: تندروها میخواهند در فضای جنگ اقتصادی با آمریکا، تمرکز دولت را بر هم بزنند تا تدبیر برای حل مشکلات به کُندی انجام شود. رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره نوع واکنش دولت به این اقدام تندروها افزود: ما نمیخواهیم در این شرایط فضا ملتهب شود. * صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تصمیمات ما در رابطه با برجام حساب شده است. در این زمینه لحظه ای و احساسی تصمیم نمیگیریم. * جمعی از معترضان به آزمون وکالت در اعتراض به نحوه برگزاری این آزمون روز  شنبه برای چهارمین بار مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. این تجمع کنندگان خواستار افزایش ظرفیت پذیرش آزمون وکالت به 1200 نفر شدند.

..........بهداشت و سلامت

* مصرف سنگ نمک و نمک دریا ممنوع! رئیس دفتر تحقیقاتی ریزمغذیها در پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم با بیان نتایج پایش  برنامه کشوری پیشگیری و کنترل اختلالات ناشی از کمبود ید از سال 1368 تا 1393، از انجام ششمین پایش ملی اختلالات ناشی از کمبود ید در سال آینده خبر داد و تأکید کرد: نمک یددار تصفیه شده بهترین نمک برای همه افراد است. این در حالی است که تبلیغات برای مصرف سنگ نمک یا نمک دریا، سودجویانه است و اختلالات ناشی از کمبود ید را به جامعه برمیگرداند. وی ید را یکی از عناصر ضروری برای ساختن هورمونهای تیروئید در حیوان و انسان دانست و توضیح داد: هورمونهای تیروئید در کنترل متابولیسم سلولهای بدن نقش اساسی دارند و به طور کلی کمبود ید منجر به کاهش سنتز یا ساخته شدن و ترشح هورمونهای تیروئید میشود که بر این اساس کمبود ید یکی از معضلات نوع بشر به حساب میآید.  * مدیر کل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از فراهم شدن امکان استعلام اصالت فرآورده های غذایی و آشامیدنی تولید داخل در سامانه TTAC خبر داد. وحید مفید افزود: مجموعه کنترلهای سازمان غذا و دارو بر مواد خوراکی و آشامیدنی در سامانه TTACدر دو بخش محصولات وارداتی و دیگری کنترل پروانه های تاسیس، بهره برداری، مسئول فنی، ساخت کارخانه ها و واحدهای تولیدی در داخل کشور انجام میشود. وی افزود: پیشتر از سامانه TTAC صرفا در بحث واردات استفاده میشد اما بر اساس برنامه ریزیها مقرر شد تا تمامی فرایندهای تولید در داخل نیز به این سامانه منتقل شود. تمام پروانه های تاسیس، بهره برداری و ساخت محصولات تولید داخل کشور نیز مانند محصولات وارداتی در چارچوب سامانه، متمرکز و در عین حال سراسری خواهد شد. زیرساختهای این سامانه آماده شده است و از ماه جاری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. امیدواریم در سال آینده تمام واحدهای تولید داخل به این سامانه متصل شوند.

..........وادی شعر

* موهایت باد را نجات خواهد داد. کیوان مهرگان خبرنگار سابق ایران سپید،  شاعر، روزنامه نگار و مستندساز ایرانی است که در سال ۱۳۵۸ در اسلامآباد غرب متولد شد. وی فعالیت روزنامه نگاری را در سال ۷۶ با نشریه ایران جوان آغاز کرد و در روزنامه های روزگار، اعتماد، سرمایه، کارگزاران، ایران سپید و شرق به فعالیت مطبوعاتی خود ادامه داد. از کیوان مهرگان ۴ مجموعه شعر به چاپ رسیده است؛ «تو و جاده همدستید» چاپ انتشارات پایان در سال ۸۸، «دهانم بوی مریم میدهد» چاپ نشر مروارید در سال ۹۰، «عاشق لو نرفته» چاپ نشر ثالث در سال ۹۲ و «من سکوت انسانم» چاپ نشر ثالث در سال ۹۴ منتشر شده اند. مجموعه من سکوت انسانم در جشنواره مجله تجربه در سال ۹۵ به عنوان بهترین مجموعه شعر فارسی در سال ۹۴ انتخاب و معرفی شد. برای تهیه پنجمین و تازه ترین مجموعه شعر کیوان مهرگان به نام "موهایت باد را نجات خواهد داد" میتوانید به کتابفروشیهای: ثالث، شهرکتاب ساعی، آمه، نیاوران مراجعه نمایید و یا با شماره 77353284 تماس بگیرید تا شما را به نزدیکترین کتابفروشی راهنمایی کند. متن زیر نوشته خانم شادی حاجیمشهدی منتقد سینما در مورد این کتاب است که در زیر میخوانید: کیوان مهرگان را مردی از جنس قلم، شعر و سینما میشناسیم. مهرگان در پنجمین و تازه ترین مجموعه شعر خود به نام "موهایت باد را نجات خواهد داد" به رازِ ایجاز رسیده است. این فتح تازه، نتیجه بدیهی آزمون و خطاهای انسانی نیست، چونان که گذر از فراز و فرودها در راه رسیدن به نیکنامی و جاودانگی، برای تلاشگران عرصه صلاح و تغییر، هرگز هراس انگیز نبوده و نیست. مهرگان در مجموعه شعر تازه اش، با ادای دین به آرزومندان رهایی و آزادی، دنیا را دعوت میکند تا اینبار به جای فریاد و شِکوِه، صلح و عشق را در آغوش بگیرند. او میخواهد و میتواند تا حیات تازه ای را با کاووش در خاکسترهای باقی مانده از ققنوسهای زمانه اش جست و جو کند. جهان گرم و عاشقانه ای که او اکنون با این کلمات خلق کرده، پیشتر از قله های دستنیافتنی آتشفشانهای قلب و ذهن بیقرارش تراوش میکرد. نه اینکه دیگر سوزان نباشند؛ بلکه اینبار به جای نمک پاشیدن و نیشدر زدن، بر زخمهای کهنه مرهم شده اند ... او زمزمه میکند: " زیبایی قانون ندارد؛ باید تسلیمش شوی؛ مانند وزیدن باد لای موهایت" وقتی مجموعه " موهایت باد را نجات خواهد داد" را با آثار پیشین این شاعر مقایسه میکنیم در مییابیم که نه شیوه و سبکِ کیوان مهرگان، بلکه لحن او تغییر کرده است. همچون تمامی آفرینندگانی که روزی دچار پختگی میشوند و قادر هستند با کسب توانمندی در پرداختن به جزییات و تمرین دگرگونیهای ادارکی از مرتبه پذیرش محدودیتها و قوانین رئالیته عبور کنند تا جهان خود را با نگاهی متفاوت، خلاقانه بسازند، آشکارا در مییابیم که پدرِ این فرزندِ نو رسیده نیز، از پیچیده دیدن همه واقعیتهای پیش روی خود، عبور کرده است.

..........سه، چهار، هفت

* آخرین روز از اجراهای سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر سر اجرای نمایش «خنکای ختم خاطره» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا آذرنگ پر حاشیه شد؛ تا جایی که پای پلیس به سالن نمایش رسید. وضع چنان به هم ریخت که حتی بعضی خبرنگاران هم با زحمت وارد سالن شدند. به گزارش خبرنگار مهر، روز جمعه سوم اسفند ماه آخرین روز از برگزاری جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر با حاشیه هایی همراه بود. در این روز تماشاخانه ایرانشهر در زمان اجرای نمایش «خنکای ختم خاطره» با ازدحام جمعیت روبرو شد. نمایش «خنکای ختم خاطره» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا آذرنگ که در بخشهای مهمان، چهل سالگی انقلاب و مسابقه تئاتر بین الملل حضور دارد در ۲ نوبت در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفت. در اجرای اول نمایش که اجرای داوران نیز بود تعداد زیادی از تماشاگران با وجود در دست داشتن بلیت شماره دار، پشت در ماندند و نتوانستند وارد سالن شوند. حضور بیش از اندازه افراد مهمان و کسانی که کارت VIP در اختیار داشتند، موجب ازدحام شدید در تماشاخانه ایرانشهر شده بود. معمولا روال بر این است که ابتدا افرادی که بلیت شماره دار دارند وارد سالن می شوند و سپس خبرنگاران و کسانی که کارت VIP دارند و در نهایت نیز افرادی که بلیتشان بدون شماره صندلی است می توانند در صورت وجود صندلی خالی وارد سالن شوند و در غیر این صورت روی زمین بنشینند.

اما به نظر میرسد جمعه شب حضور افراد مهمان به اندازه ای بوده که بعد از ورود آنها به سالن، دیگر جایی برای بقیه افراد بلیت دار باقی نمانده و کسانی که کمی دیرتر به تماشاخانه رسیده اند با وجود در اختیار داشتن بلیت شماره دار نتوانستند وارد مجموعه شوند.

اجرای اول نمایش به دلیل حضور داوران با کمترین تاخیر آغاز شد اما ازدحام و اعتراض مردم همچنان ادامه داشت. هجوم و فشار شدید تماشاگران باعث شکستن در ورودی تماشاخانه ایرانشهر شد و پای پلیس را هم به آنجا باز کرد تا موجب پراکنده شدن مردم شود.

مخاطبانی که داخل صحنه به تماشا نشستند! در این میان برخی از مخاطبان بلیت هایشان را پس داده و هزینه آن را دریافت کردند و عده ای دیگر ترجیح دادند برای دیدن نمایش در نوبت بعدی صبر کنند. اجرای دوم نمایش با تأخیر آغاز شد و بدین ترتیب افرادی هم که از اجرای اول پشت در مانده بودند وارد سالن شدند و همین مساله باعث شد جمعیتی بیش از حد ظرفیت وارد سالن سمندریان شوند که این حضور بیش از حد تا میانه های صحنه که به صورت دوسویه طراحی شده بود، ادامه داشت و حتی بازیگران در حین اجرا به سختی میتوانستند، بازی کنند! در پایان این اجرا نیز حمیدرضا آذرنگ و فاطمه معتمدآریا بازیگر نمایش از اتفاقی که رخ داده بود، عذرخواهی کردند. اما سالن های دیگر تئاتر در جمعه شب روز آرامی را سپری کردند تا جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر با اجرای آخرین نمایشهای باقی مانده در بخشهای مسابقه تئاتر بین الملل، مهمان و مسابقه «ایران یک» به کار خود پایان دهد. مجموعه تئاتر شهر در آخرین روز جشنواره تئاتر فجر میزبان سه نمایش از بخش مسابقه تئاتر «ایران یک» بود. «لانچر ۵» به کارگردانی مسعود صرامی و پویا سعیدی از تهران در ساعت ۱۷ و ۲۰.۳۰ در تالار چهارسو، «سردسیر» به کارگردانی مصطفی ابهری و محمد نقابی از مشهد در نوبت های ۱۷ و ۱۹ در تالار سایه و «مرگ و دوشیزه» به کارگردانی سینا راستگو در نوبتهای ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در تالار قشقایی روی صحنه رفتند. در این میان نمایش های «لانچر ۵» و «مرگ و دوشیزه» در تالارهای چهارسو و سایه با استقبال زیادی از جانب مخاطبان روبرو شدند.

 با پایان اجراهای جمعه شب، عملاً جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر پایان یافت تا در روز اختتامیه، اسامی برگزیدگان در بخش رقابتی و دیگر بخشها اعلام شود.

* گلواژه: بهتر است آدم کارهای کمی انجام دهد، ولی از آنها لذت کامل ببرد.  بوبن

 

..........ورزشی

* هیأت نابینایان جهرم فاتح مسابقات لیگ برتر گلبال آقایان شد: پانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر گلبال مردان جمعه سوم اسفند در شیراز به پایان رسید و هیأت جهرم موفق شد با 33 امتیاز، عنوان قهرمانی را از آن خود کند. به گزارش ایران سپید: در دور هفتم و پایانی این مسابقات، هیأت جهرم با نتیجه 13 بر 6 بهزیستی اصفهان را شکست داد، هیأت سیرجان 9 بر 4 از سد کیهان بد تهران گذشت، شهید هرندی تهران 12 بر 2 بهزیستی گلستان را در هم کوبید و اندیشه زرین اردبیل 12 بر 6 ابا بصیر اصفهان را مغلوب کرد. در نهایت، هیأت نابینایان جهرم با 33 امتیاز قهرمان شد، شهید هرندی تهران با 29 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و اندیشه زرین اردبیل با 28 امتیاز سوم شد. کیهان بد تهران با 21، بهزیستی اصفهان با 20، هیأت نابینایان سیرجان با 16، بهزیستی گلستان با 12 و ابابصیر اصفهان با 6 امتیاز به ترتیب چهارم تا هشتم شدند. دو تیم بهزیستی گلستان و ابابصیر اصفهان با قرار گرفتن در رتبه های هفتم و هشتم، به مسابقات دسته اول سقوط کردند. از نظر میزبانی، شهر شیراز نتوانست رضایت باشگاه ها را فراهم کند. خوابگاهی که برای استقرار تیمها در نظر گرفته بودند اصلاً مناسب نبود، به طوری که از هشت تیم، هفت تیم مجبور شدند در بخشهای مختلف شهر خانه ای را اجاره کنند. از نظر زمین نیز سالن مسابقات بسیار سرد بود و نتوانست رضایت گلبالیستها را فراهم کند. نکته دیگری که مورد اعتراض بسیاری از تیمها و مربیان قرار گرفت، عدم استفاده از توپهای نو بود. استفاده از توپهای دسته دوم باعث شد آمار گلهای زده شده بسیار بیشتر از حد استاندارد باشد. البته علی اصغر هادیزاده، نایب رئیس فدراسیون نابینایان در گفتگو با ایران سپید گفت: فدراسیون علیرغم شرایط تحریم، تعدادی توپ نو گلبال خریداری کرده که هم اکنون در گمرک قرار دارد. پس از ترخیص این توپها از گمرک، قرار است توپهای جدید بین استانها تقسیم شود و در مسابقات لیگ برتر و دسته اول نیز از توپهای نو استفاده شود. یکی دیگر از نقدهای وارده به این دوره از مسابقات لیگ برتر، عدم حضور بسیاری از داوران مطرح در مسابقات بود. طباطبایی، سرداور فنی داوران در مصاحبه با ایران سپید در پاسخ به این موضوع گفت: مسابقات در چهار روز برگزار میشد و بسیاری از داوران، امکان گرفتن مرخصی از ادارات خود را نداشتند. ضمن اینکه از هفت داوری که در دور برگشت قضاوت کردند، 4 نفر از آنها داوران بین المللی و سه نفر از داوران درجه یک هستند. همچنین در جلسه فنی که پنجشنبه شب با حضور علی اصغر هادیزاده نایب رئیس فدراسیون و با حضور سرپرستان و سرمربیان تیمها برگزار شد، باشگاه ها به این جمعبندی رسیدند که مسابقات لیگ برتر شانزدهم نیز در سال آینده با حضور هشت تیم برگزار شود. دور رفت مسابقات لیگ برتر در شهریور و دور برگشت، اواخر بهمن برگزار خواهد شد.

..........حوادث

* فرجام مرگ برای قاتل رقیب عشقی: پسر عاشق پیشه که در اقدامی کینه جویانه با انداختن کوکتل  مولوتوف به خانه رقیب عشقی اش مرگ 2 جوان را رقم زده بود با حکم قضات دادگاه به دو بار قصاص محکوم شد و با تأیید حکم از سوی دیوانعالی کشور، در برابر چوبه دار قرار گرفت. ماجرای این جنایت خرداد سال گذشته با آتشسوزی در یک خانه دوطبقه قدیمی متروکه در خیابان دماوند تهران آغاز شد و تحقیقات پلیس نشان داد که جوان 29 ساله ای به نام فرید به خاطر اختلاف با رقیب عشقی اش (محمد) خانه وی را به آتش کشیده که این حریق سبب جان باختن محمد و دوستش (حمید) شده است. پس از آن مأموران با سرنخهای به دست آمده فرید به همراه دو همدستش را دستگیر کردند. متهم هنگام محاکمه گفت: مدتی بود با دختر جوانی به نام سهیلا آشنا شده بودم و قصد داشتم تا با او ازدواج کنم تا اینکه متوجه شدم یکی از دوستانم به نام محمد با سهیلا آشنا شده و با او رابطه دوستانه برقرار کرده است، به همین خاطر چند بار با این جوان در خیابان درگیر شدم اما او توجه ای به حرفهایم نداشت. او پسر خلافکاری بود و پس از مرگ پدر و مادرش خانه پدری اش را به پاتوق معتادان تبدیل کرده بود. حتی 5 سال در زندان فشافویه دربند بود و به تازگی آزاد شده بود. من روز حادثه تصمیم گرفتم برای انتقام از او خانه اش را آتش بزنم به همین خاطر کوکتل مولوتوف دستسازی درست کردم و ساعت حدود چهار صبح همراه دوستانم به مقابل خانه اش رفتیم و دست به این کار زدیم. اما فکر نمیکردم آتش به داخل خانه نفوذ کند. در ادامه رسیدگی به این پرونده دوست فرید کیارش  25 ساله به اتهام معاونت در قتل در مقابل قاضی گفت: روز قبل پس از درگیری فرید و محمد، فرید را که خیلی عصبانی بود به خانه بردم تا آرامش کنم اما او اصرار داشت که باید از محمد انتقام بگیرد به همین خاطر از باک موتورش بنزین کشید و با آن کوکتل مولوتف درست کرد و آن را به حیاط خانه انداخت.

..........اطلاعرسانی

* بمناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت روز زن مراسم جشنی در تاریخ 9/12/97 ساعت 17 تا 20 در محل دفتر مرکزی انجمن علمی فرهنگی دانشجویان و دانشآموختگان نابینای ایران برگزار میگردد. از علاقمندان دعوت به عمل میآید جهت حضور در این مراسم برای هماهنگیهای لازم با دفتر انجمن به شماره 22880088 تماس حاصل فرمایند. ضمناً در حاشیه این برنامه نمایشگاه کیک و شیرینی خانگی برقرار میباشد. آدرس- سیدخندان- خواجه عبدا... انصاری- خیابان چگینی- کوچه جوانه شرقی- پلاک3

* بدینوسیله به اطلاع اعضای محترم انجمن نابینایان ایران میرساند جشن پایان سال در تاریخ 10/12/97 با حضور کمدین امیر کربلاییزاده، موسیقی زنده و سخنرانی دکتر روانشناس برگزار میشود همچنین وسیله ایاب ذهاب از متروی قلهک  فراهم است جهت ثبت نام با شماره 09357284242 تماس حاصل فرمایید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *