شناسه خبر: 16286 منتشر شده در مورخ: 1397/11/27 ساعت: 09:35 گروه: اجتماعی  
نبود امکانات درمانی معلولیت زنان را در بارداری تشدید می کند

نبود امکانات درمانی معلولیت زنان را در بارداری تشدید می کند

نماینده جامعه معلولان گفت: امکانات درمانی و بهداشتی و امکانات فیزیوتراپی برای زنان معلول هنگام بارداری آنان فراهم نیست و این مسائل موجب شده تا بارداری، معلولیت این زنان را تشدید کند.

به گزارش ایران سپید محبوبه نجومیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زنان دارای معلولیت همچنین با نبود آموزش های لازم حین بارداری روبه رو هستند؛ آموزش هایی که این زنان را راهنمایی کند که چه مسائلی را رعایت کنند تا هنگام بارداری با تشدید معلولیت مواجه نشوند.

وی در ادامه از نبود تخت ویژه زنان باردار دارای معلولیت در بیمارستان ها انتقاد کرد و گفت: نبود اینگونه تخت ها، مشکلات متعددی را برای این دسته از زنان به وجود آورده است و همین مساله نیز می تواند در تشدید معلولیت آنها موثر باشد.
نجومیان اضافه کرد: نبود امکانات علاوه بر تشدید معلولیت، بر زندگی خانوادگی زنان معلول نیز تاثیر می گذارد؛ شاهدیم که گاهی همسر این زنان به دلیل تشدید معلولیت همسرشان بعد از پایان بارداری، او را ترک کرده اند.
وی که عضو کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت نیز هست، گفت: زنان دارای معلولیت پس از بارداری و زایمان و تشدید معلولیت برای مراقبت از فرزند خود نیازمند حمایت و کمک هایی می شوند و بزرگ کردن فرزند به تنهایی (پس از ترک شدن از سوی همسر) برای آنان سخت است.
نجومیان افزود: برخی زنان دارای معلولیت که بعد از زایمان، دچار تشدید معلولیت شده و همسرشان نیز آنها را ترک کرده اند، قادر به پیدا کردن پرستار مورد اطمینان و نیز تامین هزینه ها نیستند و گاهی از همسایه های دیگر طبقات آپارتمان برای انجام امور فرزندشان، کمک می گیرند. 
وی ادامه داد: جامعه به فکر مسائل مربوط به بارداری و فرزندپروری زنان دارای معلولیت نیست و گاهی مشاهده می شود که حتی به این زنان گفته می شود بهتر است فرزند نیاورند.
فعال حقوق معلولان و نماینده جامعه معلولان گفت: زنان دارای معلولیت هنگام رشد فرزندان نیز با مشکلات متعددی روبه رو هستند؛ به طور مثال هنگامی که فرزندان خود را پارک می برند، نمی توانند دنبال کودک بدوند و از او مراقبت کنند. زنان دارای معلولیت هنگام بیماری فرزند خود نیز دچار سختی های زیادی می شوند.
وی از مسئولان، نهادهای مدنی و خیریه ها و جامعه خواست نسبت به حقوق افراد دارای معلولیت به ویژه زنان معلول احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر یک میلیون و 560 هزار معلول در سامانه بهزیستی ثبت شده اند که 35 درصد آنان زن و 65 درصد آنان مرد هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *