شناسه خبر: 16275 منتشر شده در مورخ: 1397/11/25 ساعت: 10:13 گروه: دانش و فن آوری  
کاهش قابل توجه قیمت عینک های Esight

کاهش قابل توجه قیمت عینک های Esight

به تازگی خبر رسیده که سازندگان عینک جنجالی Esight، در عرضه بروزترین مدل این عینک، تخفیف قابل توجهی در نظر گرفته اند و به ناگهان این عینک ۱۰ هزار دلاری را با کاهش ۴۰ درصدی، به قیمت ۵۹۵۰ دلار آمریکا عرضه خواهند کرد.

به گزارش ایران سپید به تازگی خبر رسیده که سازندگان عینک جنجالی Esight، در عرضه بروزترین مدل این عینک، تخفیف قابل توجهی در نظر گرفته اند و به ناگهان این عینک ۱۰ هزار دلاری را با کاهش ۴۰ درصدی، به قیمت ۵۹۵۰ دلار آمریکا عرضه خواهند کرد. Esight یکی از جنجالیترین محصولات جبران کمبینایی است که در سالهای اخیر در اختیار کاربران کمبینا قرار گرفته است.

«Conrad Lewis»، نام یک مهندس کانادایی است که چون دو خواهر نابینا داشته به فکر طراحی چنین وسیله ای افتاده و در این زمینه موفق هم بوده است. اما «Esight» دقیقاً چیست و چطور کار میکند؟ «Esight» مجموعه ای است از یک عینک، یک دوربین و یک کامپیوتر. نوع فناوری استفاده شده در این عینک، تقریباً شبیه آن چیزی است که در عینکهای واقعیت افزوده هم به کار رفته است. تعجب نکنید. هیچ کدام از این وسیله ها در ابعادی که شما تصور میکنید نیستند. بنابر این، «Esight» کاملاً قابل حمل است و به هیچ وجه دست و پا گیر نیست. کاری که در «Esight» اتفاق می افتد, این است که وقتی شما عینک را به چشم میگذارید، دوربین تمام تصاویر را ثبت میکند و به کامپیوتر ارسال میکند و کامپیوتر، به کمک نرم افزار مخصوصی که در آن تعبیه شده آنها را تحلیل میکند و در اختیار کاربر قرار میدهد. کاربر هم میتواند به وسیله کنترل کننده ای که در اختیار دارد، بر اساس کیفیت بینایی خود، رنگ، نور و اندازه تصاویر را به طور دلخواه تغییر دهد. این عینک میتواند تصاویرِ دور یا نزدیک را تا ۲۴ برابر بزرگتر برای کاربر به نمایش بگذارد. اما سؤال مهم آن است که دقیقاً چه کسانی میتوانند از این عینک استفاده کنند؟ این عینک فقط مخصوص کسانی است که به طور کامل نابینا نشده باشند و هنوز مقداری از بینایی برایشان باقی مانده باشد. بر اساس آمار، در حال حاضر ۱۴ درصد از آسیب دیدگان بینایی به شکل کامل نابینا هستند. بنا بر این، به طور خودکار این ۱۴ درصد از دایره کاربران «Esight» خارج میشوند. تولید کنندگان این عینک ادعا میکنند که از میان افراد باقی مانده میتوانند بینایی را به کسانی برگردانند که مقدار بیناییشان چیزی بین ۲۰/۲۰۰ و ۲۰/۱۲۰۰ باشد. آنها ادعا کرده اند که میتوانند بینایی ۲۰/۲۰ را به این افراد برگردانند.

از آنجا که استفاده از این عینک نیاز به انجام عمل جراحی خاصی ندارد، میتواند گزینه مناسبی برای آسیب دیدگان بینایی به حساب آید. سازندگان آن حدس میزنند بتوانند به کمک وسیله ای که ابداع کرده اند مشکل بینایی را در چیزی حدود ۲۰۰ میلیون انسان بر روی کره زمین برطرف کنند. قیمت Esight تا همین چند وقت پیش چیزی معادل ۱۰ هزار دلار آمریکا بود و حالا تخفیفی ۴۰ درصدی را به خود دیده است. این رقم در مقابل هزینه های مادی و معنوی که نابینایی به یک فرد تحمیل میکند، رقم زیادی به حساب نمیآید. روند واگذاری عینکها در آمریکا و کانادا به این شکل است که ابتدا آسیب دیدگان بینایی برای آن که بفهمند در دایره شمول خدمات این عینک قرار میگیرند یا نه، به رایگان آن را امتحان میکنند و در صورت قابل استفاده بودن، به مدت دو ماه تحت آموزشهایی قرار میگیرند تا بتوانند به شکل صحیح از آن استفاده کنند. البته با توجه به بالا بودن قیمت عینک برای بسیاری از علاقمندان، شرکت طراح توانسته قراردادی را با برخی بانکهای کشور آمریکا و کانادا امضا کند که طی آن، خریداران بتوانند قیمت عینک را در قالب اقساط طولانی مدت پرداخت کنند. ادعای طراحان «Esight» اینطور نشان میدهد که آسیب دیدگان بینایی خواهند توانست به کمک این عینک درست مثل افراد بینا زندگی و کار کنند. برای بررسیهای بیشتر و دریافت آخرین اخبار عینک Esight بهترین مرجع وبسایت شرکت تولید کننده عینک به نشانی esighteyewear.com است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *