شناسه خبر: 16260 منتشر شده در مورخ: 1397/11/24 ساعت: 09:06 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 24 بهمن 1397

روزنامه چهارشنبه 24 بهمن 1397

برنامه ریزی برای افزایش مراکز روزانه نگهداری معلولان - پیام رئیس جمهوری به اختتامیه جشنواره فیلم فجر - رنگهای صنعتی خطرناک در فرآورده های آرایشی قاچاق - ایست! این عصای سفید است (بخش دوم) - سه، چهار، هفت - شطرنجبازان نابینا انتظارات را برآورده کردند - مرد کودکربا، بچه را پس آورد

روزنامه ایران سپید

چهارشنبه 24 بهمن 1397

7 جمادی الثانی 1440

13 فوریه 2019

سال بیست و سوم شماره 6073

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

برنامه ریزی برای افزایش مراکز روزانه نگهداری معلولان 2

پیام رئیس جمهوری به اختتامیه جشنواره فیلم فجر 5

رنگهای صنعتی خطرناک در فرآورده های آرایشی قاچاق 7

ایست! این عصای سفید است (بخش دوم) 9

سه، چهار، هفت 14

شطرنجبازان نابینا انتظارات را برآورده کردند 16

مرد کودکربا، بچه را پس آورد 18

 

 

...............ویژه

* برنامه ریزی برای افزایش مراکز روزانه نگهداری معلولان: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی، از برنامه ریزی برای مناسبسازی معابر و اماکن دولتی و عمومی خبر داد و گفت: تلاش میشود در سال آتی درصد مناسبسازی معابر نسبت به امسال افزایش یابد. حسین نحوینژاد با اشاره به برنامه ریزی سازمان بهزیستی در برنامه اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان، اظهار کرد: با توجه به پیگیریهای انجام شده اعتبارات لازم برای اجرای فاز نخست قانون در بودجه ۹۸ دولت پیشبینی شده است. وی تصریح کرد: البته بخشی از قانون نیاز به اعتبار دارد و در واقع سازمانها، دستگاهها و وزارتخانه ها باید وظایف خود را در قبال معلولان انجام دهند که در این باره نیز ضمانتهای اجرایی در قانون آمده است. وی از برنامه ریزی برای مناسبسازی معابر و اماکن دولتی و عمومی خبر داد و گفت: بر اساس گزارشی که از دبیرخانه مناسبسازی اخذ شده است، میزان معابر مناسبسازی شده استانها به تفکیک مشخص شده و تلاش میشود در سال آتی درصد مناسبسازی معابر نسبت به امسال افزایش یابد. نحوینژاد به سیاست سازمان بهزیستی، به کاهش مراکز شبانه روزی نگهداری اشاره کرد و گفت: در این بخش بنا داریم تعداد مراکز روزانه برای سالمندان و معلولان را با همکاری بخش خصوصی افزایش دهیم. وی همچنین به تأمین تجهیز مراکز نگهداری معلولان و سالمندان اشاره کرد و افزود: در این رابطه نیز اعتباراتی برای هر استان با توجه به شرایطش پیشبینی میشود.

* پیگیر تحویل مسکن خانواده های دارای دو معلول و بیشتر هستیم: مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: پیگیر هستیم تا خانواده های دارای دو معلول و بیشتری که شناسایی شده اند، هرچه سریعتر مسکن خود را دریافت کنند. داریوش بیاتنژاد، مدیر کل بهزیستی استان تهران در رابطه با مسکن خانواده های دو معلولی و بیشتر اظهار کرد: تعدادی از معلولان و خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی، به ویژه خانواده های دو معلولی را در مسکن مهر جانمایی کردیم. وی افزود: عمده این پروژه های مسکن، بالای ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند. مدیر کل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه تفاهم نامه چند جانبه ای بین سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیرین مسکن منعقد شده است، گفت: بر اساس این تفاهم نامه تا پایان سال، تعدادی از خانواده هایی که دارای دو معلول هستند، مسکن خود را تحویل میگیرند. بیاتنژاد ادامه داد: بحث حقوقی  بین سازندگان، پیمانکاران و شرکت عمران پرند وجود دارد که باعث تأخیر در برخی از واگذاریها شده است. وی با بیان اینکه ما تلاش میکنیم این مسئله به سر انجام برسد، افزود: پیگیر هستیم تا خانواده های دارای دو معلول و بیشتر از دو معلولی که شناسایی شده اند، هرچه سریعتر مسکن خود را دریافت کنند. بیاتنژاد گفت: تا کنون بیش از ۹۰۰ خانواده دو معلولی و بیشتر از دو معلولی را شناسایی کردیم.

.............سیاسی

* پیام رئیس جمهوری به اختتامیه جشنواره فیلم فجر.  رئیس جمهوری در پیامی به اختتامیه جشنواره فیلم فجر، هنر هفتم را زبانی گویا برای انتقال مفاهیم و از کارآمدترین ابزارهای توسعه فرهنگی دانست و تأکید کرد: در چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی، سینمای ایران به همت سینماگران و فعالان این عرصه به درخت ریشه دار و پر شاخ و برگی تبدیل شده که از اعتباری جهانی برخوردار است. * کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهشهای مجلس در واکنش به حضور پر شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: حضور مردم در این هوای بارانی و سرد، هم جای افتخار دارد و هم مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش ما مسئولان میگذارد. این ملت شایسته خدمتگزاری هستند. با وجود مشکلات اقتصادی مردم پای کار آمده اند و دشمنان هم برنامه ریزی کرده اند که مردم در صحنه نباشند. * «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه در گفتگو با نشریه «نیویورکر» گفت: مهمترین موفقیت انقلاب، اعطای حق رأی در امور داخلی و خارجی به مردم بوده است. مردم ما، چه با سیاستهای دولت موافق باشند و چه نباشند، بر این باورند که در تعیین سرنوشت خود نقش دارند. اگر شرایط را با آرمانهای ما مقایسه کنید، به آن هدف نرسیده ایم. اما اگر وضع را با واقعیتهای امروز منطقه قیاس کنید، به گمانم نسبتاً عالی عمل کرده ایم. * حسین علایی، از فرماندهان سابق سپاه به روزنامه اعتماد گفت: هدف اصلی امریکا و اروپا ضعیف نگه داشتن قدرت دفاعی ایران است. آنها نگران امنیت اسراییل هستند و معتقدند که افزایش توان موشکی ایران، موازنه قوا را علیه اسراییل به هم خواهد زد. * سردار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نشست ورشو را 'بی ارزش' توصیف کرد و گفت: این نشست تأثیری در کارها و قدرت ایران نخواهد داشت. * عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: جمهوری اسلامی ایران به فتوای رهبر معظم انقلاب پایبند است و هیچ گاه بمب اتمی تولید نمیکند؛ چرا که با کشتار بیگناهان مخالفیم و آن را حرام میدانیم.

..........بهداشت و سلامت

* رنگهای صنعتی خطرناک در فرآورده های آرایشی قاچاق: مدیر کل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: محصولات آرایشی قاچاق، سلامت مصرف کنندگان بی اطلاع و فریبخورده را مورد تهدید قرار میدهد. بهفر افزود: در کالاهای رنگی آرایشی مانند لاک ناخن، رژ لب، ریمل و پنکیک برای پایین تر بودن قیمت از رنگهای صنعتی و آلوده به فلزات سنگین مانند جیوه، سرب و آرسنیک استفاده میشود که سرطانزایی آن ها اثبات شده و سلامت مصرف کننده را در معرض خطر قرار میدهد. همچنین به دلیل ارزانی از حلّالهای بسیار خطرناک استفاده میشود. بعلاوه متقلبان برای فرار از بروز آلودگیهای احتمالی مجبورند از مقادیر بالای نگهدارنده استفاده کنند.

* فوبیای کودکی: یک روانپزشک کودک گفت: فوبیا یا ترس و هراس مفرط، اختلال رفتاری است که از دوره کودکی شروع شده و در صورت درمان نشدن تا بزرگسالی ادامه مییابد. مهشید رابطیان افزود: فردی که به یک شیء یا موقعیت خاص فوبیا دارد، در هنگام مواجهه با آن دچار اضطراب شدید میشود یا با حالت حمله پانیک (هول) میشود. آثار فوبیا در بین زنان 2 برابر مردان است. تأثیر ژنتیک و محیط بر روی فردی را که به این اختلال رفتاری مبتلا است، میتوان در ترس از بلندی و ارتفاع، مسافرت با هواپیما، مواجه شدن با حیوانات، وزش باد و طوفان، آتش، رگبار و رعد و برق، شنا کردن، سوار شدن در آسانسور و پله برقی، تاریکی، بیماری، درگیری یا دیدن خون، مشاهده کرد. این روانپزشک گفت: با توجه به اینکه شروع این اختلال رفتاری در دوران کودکی است، در صورت درمان نشدن به احتمال بسیار تا بزرگسالی ادامه خواهد داشت. فرد برای درمان مؤثر باید به مشاور یا روانپزشک مراجعه کند و بهتر است که فوبیا (ترس) بچه ها در همان دوران کودکی از بین برود. علائم فوبیا عبارتند از: اضطراب، تپش قلب، رنگ پریدگی، تعریق بدن به خصوص کف دست، افت فشار خون و ضربان قلب و گرفتگی عضلانی.

.............گزارش ویژه

* ایست! این عصای سفید است (بخش دوم): روز گذشته گزارش ایران سپید در مورد تبصره الحاقی به آیین نامه رانندگی در مورد عصای سفید را خواندید و در ادامه ...

کمیل نوبختی، نابینای مطلق و کارمند دانشگاه تهران است. او نیز تا به حال در مورد این تبصره قانونی نشنیده است، اما میگوید: از دوستانم شنیده ام در آلمان اگر نابینایی هنگام عبور از خیابان عصایش را به صورت مستقیم و عمودی نگه دارد، راننده ها باید ترمز کنند تا او از خیابان عبور کند حتی اگر باعث ترافیک شود. نوبختی از بیتوجهی رانندگان به عبور امن افراد نابینا گله مند است و میگوید: وقتی میخواهم از خیابان بگذرم، گاه سرشان را بیرون میآورند و به من میگویند چرا تنها رد میشوی. لیلا والایی، وکیل نابینای دادگستری نیز میگوید: راننده ها به عصا خیلی توجه نمیکنند مگر اینکه عصا را خیلی بالا بیاوری و در شرایطی که خودروها سر چهارراه بین دو خط کشی بدون توجه به چراغ، دور میزنند و به عابران توجه ندارند، چه توقعی هست متوجه عصای سفید شوند. والایی ادامه میدهد: من تا به حال با این قضیه برخورد نکرده ام که راننده ای که عصای سفید را نادیده بگیرد، توسط افسری جریمه شود. به نظرم اغلب رانندگان نیز با این قانون آشنا نیستند و اگر راننده ای جلوی عصای سفید بایستد، از سر دلسوزی اوست. گاه نیز عابران دیگر در مسیر می ایستند و سدی میسازند تا ما از خیابان بگذریم. والایی می افزاید: به نظرم رسانه ها مکلفند در این قضیه اطلاع رسانی خوبی داشته باشند؛ بخصوص صدا و سیما و برنامه های گزارشی در شهر. زیرا در این تخلف جان یک شهروند در معرض خطر قرار میگیرد. از این رو باید به آن به طور ویژه توجه شود. البته مسئولان و مردم باید بدانند در نبود چنین قوانین حمایتی است که معلولان کمتر در شهرها تردد میکنند و اگر هم بخواهند به جایی بروند، مجبور میشوند کسی را همراه داشته باشند. بیشک بهزیستی یک پای ثابت برای بررسی و کارشناسی همه قوانینی است که در مورد معلولان تصویب میشود. علی مشیری، رئیس گروه دسترس پذیری و مناسبسازی دفتر توانمندسازی معلولان بهزیستی کشور در مورد دستور ایست عصای سفید میگوید: سال گذشته در آیین نامه راهنمایی و رانندگی دو تغییر ایجاد شد. اول اینکه ویلچر حتی اگر موتوری باشد، دیگر وسیله نقلیه به شمار نمیرود، بلکه یک عابر پیاده خواهد بود و دیگر اینکه عصای سفید وقتی در گذرگاهها به صورت افقی نگه داشته شود، به منزله چراغ قرمز است؛ یعنی وسایل نقلیه باید با دیدن آن کاملاً بایستند و اگر خودرویی نایستد، پلیس میتواند راننده را جریمه کند. البته ممکن است خلافی انجام شود و دیده نشود، اما مهم دیده شدن این تخلف در آیین نامه است و اینکه از این پس هر کس بخواهد گواهینامه بگیرد باید این مطلب را بیاموزد و امتحان بدهد. در این یک سال هم پلیس روی این قضیه خیلی مانور داد و آن را رسانه ای کرد.

اما نکته ای که شاید برای نابینایان و هم رانندگان سوء تعبیری به وجود آورد، لفظ افقی بودن عصاست. با توجه به اینکه عصا بیش از یک متر طول دارد، به نظر نمیرسد بتوان آن را در عرض خیابان افقی نگه داشت. مشیری در مورد استناداتی که به این شرح در قانون انجامید، میگوید: این لفظ یک شناسه بین المللی است که پلیس به آن استناد کرده. از قبل از تصویب این قانون چه در مورد عصا و چه در مورد ویلچر در مناطق آزاد تجاری قوانین راهنمایی و رانندگی بین المللی اجرا میشده، اما در سایر مناطق کشور قوانین داخلی جاری است. البته بعضی چیزها بنا به اقتضائات و شرایط خاص در کشور ما انجام میشود، در شهر شلوغی مثل تهران شاید افقی نگه داشتن عصا باعث شود عصا به کس دیگری هم بخورد؛ مانند عابر پیاده ای که عبور میکند، اما پلیس باید قانون و نشانه ای را تصویب کند که بین المللی است. موقع بررسیهای کارشناسی ما با مسئولان راهنمایی و رانندگی، شخصی از یکی از شرکتها آمد و پیشنهاد کرد برای مشخص شدن عبور فرد نابینا، پرچمی به عصا وصل شود، ولی ما در بحثهای کارشناسی بهتر دیدیم چیزی به عصا اضافه نکنیم. چون بسیاری از نابینایان در ایران خود در دست داشتن عصا را نوعی برچسب گذاری اجتماعی میدانند؛ چه برسد به اینکه چیز دیگری هم بخواهد به آن اضافه شود. البته هدف قانونگذار حفظ جان فرد نابیناست نه صدمه ندیدن عصا و... البته ما در بسیاری از موضوعات، شهر قانونمندی نداریم. ما بیش از هر چیز به فرهنگسازی و اصلاح رفتار شهروندی نیاز داریم و ممکن است جریمه بتواند به این تغییر رفتار کمک کند. مشیری در مورد چاله ها و موانع احتمالی در عرض خیابان نیز توضیح میدهد: عبور از خیابان باید برای راننده کاملاً واضح باشد. حال اگر در عرض خیابان نیز چاله وجود دارد، این به شرکای دیگر کار مثل شهرداری بر میگردد. البته نابینایان به اقتضای شرایطی که در آن قرار میگیرند، میگویند بالا نگه داشتن عصا در خیابان خطرناک است، ولی نابینا باید به شکل آشکار به راننده بگوید میخواهد عبور کند. ادامه دارد

..........سه، چهار، هفت

* با اعلام اسامی سیمرغ بگیران سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، رسماً این جشنواره از گردونه اخبار فستیوالهای فجر خارج شد تا منتقدان سینمایی ابعاد برگزاری مهمترین رویداد سینمایی کشور را از زوایای مختلف بررسی کنند. اما دو جشنواره دیگر تازه کار خود را آغاز کردند. سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر و سی و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر که اولی از ۲۲ و دومی از امروز ۲۴ بهمن ماه با اجراهای صحنه ای محل توجه خبرنگاران فرهنگ و هنر شدند. اجرای گروههای مختلف از موسیقی نواحی در سالن سوره هنری طی شش شب و هر شب دو اجرا، نمایش فیلمهای مستند درباره موسیقی در خانه هنرمندان، حضور ارکستر ملی و ارکستر سازهای ملی و همچنین گروههایی مثل گروه آیسو و اجرای چند نوازنده بین المللی، از مهمترین بخشهای جشنواره موسیقی امسال است که در طول ایام برگزاری، جزئیات اجراهای شاخص منتشر خواهد شد. جدا از اینکه برخی اجراهای جشنواره تئاتر امسال، نمایشهایی هستند که پیش از جشنواره به صورت اجرای عمومی روی صحنه بودند مثل «خانه برناردا آلبا» به کارگردانی علی رفیعی و «خنکای ختم خاطره» به کارگردانی حمیدرضا آزرنگ، بعضی چهرههای تلویزیونی برای نخستین بار در این جشنواره با کارگردانی یک نمایش شرکت کرده اند مثل امیرعلی نبویان. امیرعلی نبویان که نمایش «تناسخ سه تا سی و پنج تومن» را با اجرای دو بازیگر برای سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر آماده کرده است، درباره موضوع نمایش در گفتگو با خبرنگار صبا بیان کرد: نمایش «تناسخ سه تا سی و پنج تومن» یک کمدی و به نوعی یک شوخی با ماجرای تناسخ است. به گفته وی، داستان این نمایش در یک شرکت خیالی به  نام «تناسخ گستران شرق» در جریان است که کار این شرکت معرفی کالبد جدید به ارواح برای حلول است. نمایش «تناسخ سه تا سی و پنج تومن» به نویسندگی و کارگردانی امیرعلی نبویان و بازی هومن حاجی عبد اللهی در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه میرود.

.............ورزشی

* شطرنجبازان نابینا انتظارات را برآورده کردند: مسابقات بین المللی شطرنج دهه فجر از 16 تا 22 بهمن در تهران و در محل فدراسیون شطرنج برگزار شد. علی اکبر هدهدی، رئیس انجمن شطرنج فدراسیون نابینایان در مصاحبه با ایران سپید در ارتباط با این مسابقات گفت: 11 شطرنجباز نابینا و کمبینا در این مسابقات از طرف فدراسیون نابینایان شرکت کردند که تمام هزینه های آن از جمله ورودی مسابقات و اسکان بر عهده فدراسیون بود. این رقابتها در دو جدول آ و ب برگزار شد که در جدول آ، 140 شطرنجباز استاد بزرگ و استاد بین المللی از 20 کشور جهان که ریتینگ آنها بالای 2000 است، شرکت داشتند. امید کریمی، شطرنجباز نابینای تیم ملی کشورمان در جدول آ شرکت کرد و توانست در رقابتهایی که در 9 دور برگزار شد، 5 امتیاز به دست آورد و 75 واحد به ریتینگ خود در فیده اضافه کند. در مسابقات جدول ب نیز 415 شطرنجباز به مصاف هم رفتند که در این جدول، 10 شطرنجباز نابینا حضور داشتند. هدهدی بیان کرد: جوانگرایی و پوئنهایی که ورزشکاران در مسابقات شطرنج شهرهای ایران به دست آوردند، ملاک انتخاب ما بود. امیر ربی، دانیال جعفریان، مسعود هدایت، حسین قلیزاده، علیرضا قورچیبیگی، فرهاد نادریان در بخش آقایان و رحیمی، رحیمزاده، صفایی و نقوی در بخش بانوان در این مسابقات شرکت کردند و علیرضا قورچیبیگی در مجموع 11 دور توانست 7.5 امتیاز بدست آورد. این مسابقات یک اردوی تدارکاتی بسیار مناسبی برای ما بود و شطرنجبازان توانستند انتظارات را برآورده کنند. رئیس انجمن شطرنج فدراسیون نابینایان ادامه داد: تا پایان سال جاری، دو رویداد مهم دیگر را در پیش داریم. تورنمنت بین المللی کارون در خوزستان و مسابقات بین المللی جام فردوسی مشهد که شطرنجبازان نابینا نیز در هر دو تورنمنت شرکت خواهند کرد. جدول آ مسابقات بین المللی کارون بسیار سنگین است و شطرنجبازان بالای ریتینگ 2100 در آن شرکت میکنند. البته امید کریمی که در حال حاضر ریت او 2078 است و توانست از این حیث نفر اول ایران در بخش نابینایان شود، طبق هماهنگیهایی که انجام دادیم، قرار است در جدول آ مسابقات کارون شرکت کند. هدهدی ضمن اشاره به مسابقات رسمی شطرنج نابینایان در سال 98 گفت: در سال آینده مسابقات جهانی شطرنج نابینایان را در پیش داریم که مهر ماه 98 در روسیه و زیر نظر ایبسا برگزار خواهد شد. همچنین مسابقات آسیایی شطرنج نابینایان نیز آبان ماه سال آینده در فیلیپین برگزار میشود که باید دید فدراسیون نابینایان طبق بودجه و پتانسیل خود چه تصمیمی را مبنی بر اعزام به این مسابقات میگیرد. هدهدی در پایان گفت: طبق تعاملی که با فدراسیون شطرنج انجام دادیم، 20 نفر اول شطرنج نابینایان بر حسب ریتینگ، از پرداخت هزینه سیستم جامع فدراسیون شطرنج معاف شدند. همچنین ورودی مسابقات بین المللی که در ایران برگزار میشود، برای تمام شطرنجبازان نابینا و کمبینا نیمبها است. «امیر سرمدی»

.............حوادث

* مرد کودکربا، بچه را پس آورد: دختر یک سال و نیمه که به طرز مرموزی از خانه پدربزرگش ربوده شده بود، 24 ساعت بعد پیدا شد. سه شنبه 16 بهمن مرد جوانی به همراه خانواده اش برای شرکت در مراسم جشن عقد یکی از بستگان به خانه پدرش رفت، اما وقتی دختر 18 ماهه اش در حیاط بازی میکرد، ناگهان ناپدید شد. با اعلام خبر گم شدن فاطمه زهرا به پلیس و انتشار عکس وی در فضای مجازی، مأموران تحقیقات خود را برای یافتن او آغاز کردند. پدر فاطمه زهرا در این باره گفت: بعد از ناپدید شدن دخترم، در تماسهایی که با ما گرفته شد، دو بار بچه را دیده بودند که در آغوش یک مرد ناشناس بوده که گدایی میکرده. عمه فاطمه زهرا نیز به خبرنگار «ایران» گفت: ساعت حدود 9 شب بود که شوهر من به همراه دایی بچه و یکی دیگر از اقوام میخواستند به پارکی در منطقه شهرری بروند. دایی بچه از آنها میخواهد تا قبل از رفتن او را مقابل خانه پیاده کنند تا لباسهایش را عوض کند. اما ناگهان با فاطمه زهرا جلوی در خانه مواجه میشود. یک شیشه شیر هم کنار بچه بود، اما هیچ آثار جراحتی روی بدنش نبود و بچه کاملاً سالم است. ظاهراً مرد کودکربا خودش بچه را برگردانده بود.

* کشف دو پا در ارتفاعات توچال: کوهنوردان در ارتفاعات توچال دو پا که از بقایای جسد زن ناشناسی هستند، پیدا کرده و موضوع را به پلیس خبر دادند. ساعت 17:53 19 بهمن، مرد جوانی با مأموران کلانتری 163 ولنجک تماس گرفت و از کشف دو پا در نزدیکی ایستگاه 5 توچال خبر داد. به دنبال اعلام این خبر، تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز شد. در بررسیهای صورت گرفته مشخص شد که پاها متعلق به زنی است که حیوانات جسد او را خورده بودند. متخصصان پزشکی قانونی زمان مرگ را حدود 4 روز قبل اعلام کردند. بازپرس جنایی دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی و بررسی پرونده های افرادی را که در چند روز گذشته ناپدید شده اند، صادر کرد تا هویت جسد شناسایی شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *