شناسه خبر: 16176 منتشر شده در مورخ: 1397/11/15 ساعت: 09:16 گروه: اجتماعی  
ایجاد ۴۳هزار شغل ویژه معلولان در کشور

ایجاد ۴۳هزار شغل ویژه معلولان در کشور

مدیرکل امور مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور: امسال ۴۳ هزار اشتغال برای معلولان و مددجویان زیر پوشش سازمان بهزیستی کشور ایجاد شده است.

به گزارش ایران سپید محمدعلی کوزه گر گفت: 500میلیارد تومان از محل تبصره ها و 600 میلیارد تومان نیز از محل اعتبارهای صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال معلولان اختصاص یافت.

وی گفت:پارسال نیز از طریق تسهیلات برای معلولان و مددجویان، بیش از 57هزار شغل ایجاد شد که 27هزار آن برای افراد دارای معلولیت و هشت شغل نیز برای معتادان بهبود یافته بود.
کوزه گر در خصوص مسکن خانواده های دارای 2معلول و بیشتر نیز گفت: تاکنون 14هزار نفر در کشور شناسایی شده اند که مسکن 5هزار و 200نفر از آنها واگذر شده و در بقیه نیز در حال پیگیری و ساخت است.
به گفته وی قرار است 10هزار واحد مسکونی به خانواده های دارای دو معلول در کشور واگذار شود که تا قبل از دهه فجر امسال حدود هشت هزار واحد تحویل شده و بقیه نیز در این دهه مبارک واگذار خواهد شد.
کوزه گرگفت: برای ساخت این واحدها حدود 300میلیارد تومان تسهیلات، 60میلیارد تومان کمک های بلاعوض و 50میلیارد تومان نیز ارزش معافیت هایی از قبیل آب، برق وگاز رایگان بوده است.
وی ادامه داد: مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور قول داده که پس از آنکه مسکن خانواده های دو معلول و بیشتر واگذار و تحویل شد، بهزیستی را در راستای خانه دار کردن خانواد های تک معلول یاری کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *