شناسه خبر: 16153 منتشر شده در مورخ: 1397/11/14 ساعت: 09:00 گروه: اجتماعی  
بهزیستی به 200 مرکز نگهداری نیاز دارد

بهزیستی به 200 مرکز نگهداری نیاز دارد

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: در مجموع 2 هزار و 300 مرکز تحت نظر بهزیستی فعالیت می کنند که از این تعداد 800 مرکز برای نگهداری است و با توجه به سیاست ها و نیازهای فوریتی به 200 مرکز نگهداری دیگر نیاز داریم.

به گزارش ایران سپید حسین نحوی نژاد  افزود: کمبودهای بودجه بهزیستی، توسعه مراکز را محدود می کند. هر ساله بهزیستی با افزایش تعداد سالمندان و معلولان ناشی از حوادث روبه رو است و نیاز به توسعه مراکز نگهداری دارد.

وی خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر به لحاظ بودجه ای دست ما در توسعه مراکز بسته بوده است؛ در حالی که به ویژه در مناطق محروم نیاز به مراکز نگهداری داریم. 
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: همچنین مراکز نگهداری در مناطق محروم توانایی بازاریابی ندارند و به بهزیستی وابسته هستند. 
وی تعداد مراکز روزانه سازمان بهزیستی را 1200 تا 1300 مرکز عنوان کرد و گفت: نیاز به افزایش مراکز روزانه داریم و در طولانی مدت باید این مراکز به مرور توسعه یابند.
نحوی نژاد افزود: سیاست سازمان بهزیستی، نگهداری معلول و سالمند کنار خانواده است که حتما نیاز به آموزش هایی در مراکز روزانه دارند. طی پنج سال آینده نیاز است که مراکز روزانه ظرفیت 10 هزار نفری را پوشش دهند. 

* کمبود اعتبار مراکز نگهداری 
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: مراکز تحت نظر بهزیستی از جمله مراکز نگهداری معلولان با کمبود اعتبارات مواجه هستند و خانواده ها نیز توان پرداخت هزینه های نگهداری را ندارند و از سوی دیگر سهمی که دولت به این مراکز پرداخت می کند، بسیار کم است. 
نحوی نژاد افزود: دورنمای بودجه ای نیز برای امور این مراکز، خوب نیست؛ هر سال افراد مجهول الهویه ای به مراکز تحت نظر بهزیستی تحویل می شوند که مابه تفاوت هزینه آنان را پرداخت می کردیم اما امسال اعتباری نداریم که پرداخت کنیم.
وی، علت نبود اعتبارات برای امور معلولان در مراکز نگهداری را اختلاف آماری بهزیستی و سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد و گفت: تعداد افرادی که در مراکز شبانه روزی بهزیستی خدمت می گیرند 41 هزار نفر است اما این رقم در سازمان برنامه و بودجه 38 هزار نفر ثبت شده است؛ سه هزار نفری که در این بین ثبت نشده اند، به بودجه ها آسیب می زنند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: از سازمان برنامه و بودجه قول گرفتیم که سال آینده مشکلی برای مراکز نگهداری وجود نداشته باشد اما صاحبان مراکز برای امسال نگرانی دارند.
به گفته نحوی نژاد، در حال حاضر یک میلیون و 560 هزار معلول در سامانه بهزیستی ثبت شده اند. 
به گزارش ایرنا، آمار معلولان قبلا یک میلیون و 300 هزار نفر اعلام می شد که در چند ماه اخیر آمار جدید یک میلیون و 560 هزار نفری به دلیل کارایی بهتر سامانه شناسایی معلولان، اعلام شده است./ ایرنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *