شناسه خبر: 16128 منتشر شده در مورخ: 1397/11/13 ساعت: 08:50 گروه: اجتماعی  
خراسان جنوبی رتبه دوم در مناسب سازی محیط برای معلولان را کسب کرد

خراسان جنوبی رتبه دوم در مناسب سازی محیط برای معلولان را کسب کرد

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: این استان رتبه دوم کشوری در حوزه مناسب سازی محیط برای معلولان و جانبازان را کسب کرده است.

به گزارش ایران سپید علی عرب نژاد در جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان سرایان با بیان اینکه سازمان بهزیستی بیش از هفتاد وظیفه را دنبال می کند،اظهار کرد: وظایف بهزیستی بسیار گسترده و پراکنده است، و این پراکندگی وظایف نگاه ویژه و همکاری بین بخشی مسئولان را می‌طلبد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید با جدیت بیشتری در امر مناسب سازی توجه شود، گفت: ۶۰ درصد دستگاه های دولتی و۴۰ درصد مبلمان شهری  برای معلولان، جانبازان و سالمندان مناسب سازی شده است.

عرب نژاد اظهار داشت: پیشگیری، توانمند سازی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی سه گام مهم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به بروز پدیده اجتماعی چون کودک آزاری، خودکشی و .. برای کاهش این معضلات از مردم خواست موارد مشهود را به مراکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی گزارش دهند.

وی افزود: خوشبختانه با اقدامات بهزیستی و خدمات مشاوره ای روند رشد طلاق در استان متوقف شده است.

عرب نژاد درباره خدمات مشاوره‌ای بهزیستی نیز گفت: شهروندان استان می توانند با تماس با  مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰، خدمات مشاوره ای دریافت کنند.

وی  با بیان اینکه بهزیستی به عنوان یک سازمان حمایتی برای جامعه معرفی شده است، گفت: بیشتر فعالیت ها و اقدامات بهزیستی در حوزه های تخصصی  است.

وی تصریح کرد:برنامه و رسالت اصلی بهزیستی توانمند سازی مددجویان است.

ابراهیم رسولی مقدم سرپرست فرمانداری سرایان نیز در این جلسه با بیان اینکه ارتقا حقوق شهروندی از شعارهای مهم دولت است از مسولین ادارات شهرستان خواست به موضوع مناسب سازی توجه ویژه داشته باشند.

وی در این جلسه با تبریک فرا رسیدن دهه فجر از افتتاح 73 پروژه با هزینه ای بالغ بر 19 میلیارد و 600 میلیون تومان در این دهه خبر داد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *