شناسه خبر: 16122 منتشر شده در مورخ: 1397/11/10 ساعت: 11:31 گروه: فرهنگی  
اکران انیمیشن شاهنامه‌ای با صداهای آشنا و سه فیلم اجتماعی
همراه با جشنواره فجر سی‌وهفتم؛ برنامه روز دوم :

اکران انیمیشن شاهنامه‌ای با صداهای آشنا و سه فیلم اجتماعی

نمایش سه فیلم سینمایی با موضوعات اجتماعی پس از اکران پویانمایی «آخرین داستان» با صدای چهره‌های شاخص سینمایی بر پرده پردیس ملت، برنامه دومین روز سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

به گزارش ایران سپید  سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر، فردا پنجشنبه 11 بهمن‌ماه وارد دومین روز برگزاری می‌شود و برنامه‌های این روز از ساعت 13 با اکران پویانمایی «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر آغاز می شود.

فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی ساعت 15:30، فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد ساعت 18:30 و «درخونگاه» به کارگردانی سیاوش اسدی 21:30 از دیگر اکران‌های روز دوم خواهند بود.
طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، نشست خبری با عوامل سازنده فیلم‌های سینمایی پس از اکران برگزار می‌شود و محمود گبرلو، مجری این نشست‌ها خواهد بود.

** شاهنامه فردوسی با روایتی از اشکان رهگذر
پویانمایی «آخرین داستان» اولین انیمیشن بلند سینمایی ایرانی به کارگردانی اشکان رهگذر است که تولید آن از 1387 تا 1396 به طول انجامیده و برداشتی آزاد از داستان ضحاک شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی است.
پرویز پرستویی، لیلا حاتمی، حامد بهداد، اکبر زنجانپور، اشکان خطیبی، باران کوثری، حسن پورشیرازی، شقایق فراهانی، ملیکا شریفی‌ نیا، بانیپال شومون، فرخ نعمتی، بیتا فرهی، مجید مظفری و زهیر یاری صداپیشگان این انیمیشن هستند.

** دومین تجربه کارگردانی با روایت زندگی سه انسان
فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» دومین ساخته سینمایی مونا زندی حقیقی است که بیشتر در حوزه مستندسازی فعالیت داشته و حالا در دومین تجربه کارگردانی به همراه همسرش علیرضا شجاع‌نوری که تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده دارد در جشنواره سی و هفتم حضور دارند. 
در خلاصه داستان فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» آمده است که شکوه متوجه می‌شود فرزندانش، همسر اولش فریدون را به خانه سالمندان برده‌اند و به همراه همسر دومش رضا تصمیم می‌گیرند تا فریدون را به خانه خودشان بیاورند. با آمدن فریدون رابطه هر سه تغییراتی پیدا می‌کند و اتفاقات تازه‌ای در زندگی آنها به وجود می‌آید.
فاطمه معتمدآریا، سعید آقاخانی، رضا بابک، مهدی حسینی نیا، رؤیا جاویدنیا، ندا جبرائیلی و مریم شیرازی از بازیگران این فیلم هستند که در بخش سودای سیمرغ حضور دارد.

** روایتی اجتماعی از کهنه‌کار سینما
کیومرث پوراحمد یکی از کارگردانان انگشت‌شمار به عنوان نماینده نسل پیشین سینمایی است که با فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» روایتی از یک درام اجتماعی ملتهب زنانه در بخش سودای سیمرغ جشنواره سی‌وهفتم حضور دارد.
پوراحمد مانند فیلم قبلی خود، تهیه‌کنندگی اثرش را به علی قائم مقامی سپرده است و دیبا زاهدی، پژمان بازغی، لاله اسکندری، مهران رجبی، کوروش سلیمانی، آویسا سجادی، هومن برق نورد و شراره رنجبر بازیگران فیلم جدید پوراحمد هستند. 

** سومین روایت اجتماعی سیاوش اسعدی
سیاوش اسعدی پس از دو فیلم «حوالی اتوبان» و «جیب‌بُر خیابان جنوبی»، «درخونگاه» را برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده کرده که در فهرست سودای سیمرغ جای گرفته است.
«درخونگاه» همچون آثار پیشین این کارگردان مضمونی اجتماعی دارد و هنرمندانی چون امین حیایی، جمشید هاشم‌پور، ژاله صامتی، مهراوه شریفی‌نیا، پانته‌آ پناهی‌ها، محمود جعفری و منصور شهبازی در آن بازی می کنند.
در خلاصه داستان «درخونگاه» به تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور آمده است: ظهری می‌آید، تا بسازد! اگر نبازد.
به گزارش ایرنا، سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه 9 بهمن در پردیس تئاتر تهران آغاز به کار کرد.
در این دوره از جشنواره به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده‌، 22 فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، 3 اثر در بخش پویانمایی، 10 فیلم در بخش نگاه نو، 7 فیلم کوتاه و 5 مستند رقابت می‌کنند.
نمایش عمومی فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت تهران و 56 سالن سینما در مراکز استان‌ها تا 22 بهمن ماه به استثنای روزهای 19 و 20 بهمن ماه و هم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه خواهد داشت.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، 22 بهمن ماه در آیینی در برج میلاد تهران به کار خود پایان خواهد داد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *