شناسه خبر: 16087 منتشر شده در مورخ: 1397/11/9 ساعت: 09:48 گروه: اجتماعی  
کار معلمان کودکان با نیازهای ویژه، سخت و بسیار ارزشمند است

کار معلمان کودکان با نیازهای ویژه، سخت و بسیار ارزشمند است

معاون وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با برخی مدیران مدارس استثنایی استان سیستان و بلوچستان گفت: کار مربیان و معلمان در آموزش و پرورش و تربیت دانش‌آموزان و کودکان استثنائی که دارای معلولیت های مختلفی هستند بسیار دشوار و در عین حال ارزشمند است.

به گزارش ایران سپید دکتر مجید قدمی در نشست صمیمی با مدیران مدارس استثنایی شهرستانها ومناطق سراوان ، سیب وسوران ،مهرستان ، بم پشت و جالق بیان داشت: با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره )و شهدای انقلاب اسلامی باید بدانیم که مهم ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ، رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) و وحدت مردم و استقلال و آزادگی و عزت ایران اسلامی از مهم ترین دستاورد های انقلاب اسلامی بود.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، گفت: معلمان باید با مطالعه و حضور در کارگاههای آموزشی علم و  دانش خود  را نسبت به شرایط ویژه دانش‌آموزان استثنایی افزایش داده و به‌روز کنند.

وی محور اصلی تعلیم و تربیت را محبت و دوستی بیان کرد و ادامه داد : باعشق به کار  و تلاش بهترین نتیجه را می توان کسب کرد .

 رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور ادامه داد: کار مربیان و معلمان در آموزش و پرورش و تربیت دانش‌آموزان و کودکان استثنائی که دارای معلولیت های مختلفی هستند بسیار دشوار و در عین حال ارزشمند است وبهترین عبادت، کاری است که در سختی انجام شود.

دکتر قدمی با اشاره به لزوم به روز بودن دانش و اطلاعات معلمان استثنایی، خاطرنشان کرد: معلمان و مربیان حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استثنایی باید به علوم و اطلاعات روز مسلط بوده و روش های تدریس و روانشناسی یادگیری این قشر از جامعه را به خوبی بشناسند.

مدیر کل آموزش وپرورش استان هم در این جلسه گفت :دانش آموزان استثنایی از توانایی ها خوبی برخوردار هستندودر این راستا معلمان این دانش آموزان در شناسایی و پرورش استعدادهای آنان نقش بسزایی دارند .

علیرضا نخعی عشق ورزی و محبت  به دانش آموزان استثنایی را مهم ترین وشاخص ترین وظیفه معلمان استثنایی عنوان نمود.

وی آموزش مهارتهای مختلف و استفاده از توانمندی ها و دست سازه های دانش آموزان استثنایی را مورد تاکید قرار داد.

شایان ذکر است: در شهرستان سراوان  ۳۵۰ دانش آموزبا نیازهای ویژه درشش مدرسه مشغول تحصیل هستند  و بیش از ۷۰ معلم وظیفه تعلیم و تربیت این دانش آموزان را برعهده دارند .

 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *