شناسه خبر: 16023 منتشر شده در مورخ: 1397/11/4 ساعت: 07:07 گروه: دانش و فن آوری  
روش بروزرسانی صفحه خوان NVDA

روش بروزرسانی صفحه خوان NVDA

برخی کاربران نابینای صفحه خوان NVDA در تماس با دفتر روزنامه خواسته اند توضیحی در باره چگونگی به روز کردن صفحه خوان NVDA در اختیارشان بگذاریم.

به گزارش ایران سپید NVDA صفحه خوانی رایگان است و به همین اعتبار، به روز کردنش هم بدون هیچ دردسری صورت میگیرد. این صفحه خوان که روی رایانه ای نصب باشد، به محض انتشار یک نسخه تازه، در اولین اجرای برنامه پیغامی با محتوای خبر انتشار نسخه جدید روی صفحه ظاهر میشود و کاربران میتوانند با انتخاب گزینهٔ Download and update یا بارگیری و به روز رسانی، به صورت خودکار این کار را به سر انجام برسانند. نکته ای که در این مقطع باید در نظر گرفت این است که با توجه به درخواست همیشگی NVDA از کاربران برای ارائه کمکهای مالی به این صفحه خوان، در زمان آپدیت هم بعد از انتخاب گزینه بارگیری، پیغامی با این مضمون روی صفحه ظاهر میشود که چنانچه قصد دارید به NVDA کمک مالی کنید، این کار را از همینجا انجام بدهید. قاعدتاً با توجه به محدودیتهایی که برای انجام پرداختهای ارزی برای ایرانیان وجود دارد، حتی اگر تمایل به کمک هم از سوی کاربران نابینای ایرانی وجود داشته باشد هم امکانش فراهم نخواهد بود. بنا بر این، راه گذر از این مرحله این است که گزینهٔ Skip یا صرفنظر کردن را انتخاب کنیم. با انتخاب این گزینه روند بارگیری آغاز میشود و بسته به سرعت اینترنت، مدتی طول میکشد تا دانلود انجام پذیرد. به محض پایان فرایند بارگیری، نصب هم آغاز میشود و نسخه جدید، جایگزین قبلی میشود.

توضیحات بالا در صورتی قابل اجرا است که کاربر بخواهد به شکل خودکار کار به روز رسانی را انجام دهد. این امکان برای کاربر وجود دارد که مسیر به روز رسانی را خودش به شکل دستی طی کند. برای این کار کافی است کلیدهای NVDA + N را به شکل همزمان فشار دهیم. در این صورت منو NVDA در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. با رفتن به بخش Help یا راهنما و انتخاب گزینه Check for update اگر اپدیتی وجود داشته باشد، به کاربر اطلاع داده خواهد شد.

کاربران میتوانند همواره با مراجعه به وبسایت شرکت توسعه دهنده NVDA، آخرین نسخه این صفحه خوان را دریافت کنند. برای این کار ابتدا وارد نشانی NVAccess.org شده و پیوند Download the screen reader را اجرا میکنیم. با ورود به صفحه دانلود، فشردن دکمه B از روی صفحه کلید، گزینه ای با نام Download در اختیارتان خواهد بود. البته پیش از اجرای دکمه باید تکلیف کمک خیریه را مشخص کنید. برای این کار باید از حرف R استفاده کنید تا دکمه رادیویی Skip donation this time را پیدا و فعال کنید. همچنین در کادر ویرایشی مربوطه، نشانی ایمیلتان را هم باید وارد کنید. با انجام تمام این مراحل، انتخاب دکمه Download، فرایند بارگیری را آغاز خواهد کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *