شناسه خبر: 15853 منتشر شده در مورخ: 1397/10/24 ساعت: 09:48 گروه: اجتماعی  
56 طرح عمرانی و توانبخشی هلال احمر در دهه فجر افتتاح می شود

56 طرح عمرانی و توانبخشی هلال احمر در دهه فجر افتتاح می شود

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر، از افتتاح 56 طرح عمرانی و توانبخشی به منظور ارائه خدمات امدادی در هنگام بروز حوادث، کمک به امر توانبخشی و ارائه خدمات اجتماعی به معلولان و جانبازان همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 23 استان کشور خبر داد.

به گزارش ایران سپید بهرام غیبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام این مطلب اظهار داشت: این طرح ها در راستای اهداف جمعیت هلال احمر که تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها و کوشش برای برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت ها و همچنین حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هیچگونه تبعیض میان آنها است، اجرا خواهند شد.

وی ادامه داد: این 56 طرح و پروژه در دهه فجر 1397 و در استان های البرز، تهران، آذربایجان غربی، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، مرکزی، همدان، سیستان و بلوچستان، مازندران، قزوین، سمنان، ایلام، خراسان شمالی، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، فارس، گیلان، لرستان و گلستان افتتاح می شود.
معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر توضیح داد: 10 طرح از این 56 طرح، توانبخشی است که به منظور کمک به توانبخشی و ارائه خدمات اجتماعی برای تسکین آلام بیماران، جانباران و معلولان و ایجاد حس تعاون، تفاهم، دوستی و نیکوکاری بین مردم در استان های آذربایجانی غربی، اردبیل، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، گلستان، لرستان، مرکزی و هرمزگان افتتاح خواهد شد.
غیبی اضافه کرد: 46 طرح عمرانی پیش بینی شده برای افتتاح در ایام دهه فجر نیز شامل افتتاح انبارهای امدادی، آشیانه پایگاه های امداد هوایی، پایگاه های امداد و نجات شهری و بین شهری، مجتمع های فرهنگی و ورزشی، مرکز امور جوانان، سوله امدادی کوهستان، مرکز جامع سرطان، ساختمان فرماندهی عملیات، پایگاه امداد و نجات کوهستان، ساختمان های چند منظوره آموزشی، داروخانه و نظایر آن است.
وی همچنین از برگزاری فینال نخستین المپیاد ورزشی کارکنان و اعضای هلال‌ احمر در 8 رشته تنیس روی میز، والیبال، دارت، شنا، شطرنج، طناب کشی، فوتسال و فوتبال دستی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این مسابقات ورزشی که با سه محور ایجاد نشاط سازمانی، انسجام سازمانی و ارتقای آمادگی کارمندان هلال احمر در ماه های آبان و آذر به صورت منطقه ‌ای برگزار شده بود، با انجام مسابقات کشوری و مرحله پایانی این المپیاد در تهران خاتمه می یابد و برندگان آن نیز تجلیل خواهند شد.
معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر اظهار داشت: اجلاس مدیران و روسای شعب جمعیت هلال‌احمر سراسر کشور نیز با هدف مرور چالش ‌ها و دستاوردهای چهار دهه گذشته و نگاهی به چشم‌انداز آینده این جمعیت در روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه برگزار خواهد شد.
وی گفت: در این اجلاس دو روزه ۵۰۰ نفر از مدیران ستادی و مدیران عامل و روسای شعب جمعیت هلال احمر از سراسر کشور حضور دارند تا عملکرد سالانه مراکز جمعیت هلال‌احمر را در سراسر کشور ارزیابی و برنامه‌های جدید را مطابق با نیازهای این مراکز برنامه‌ریزی کنند.
غیبی خاطرنشان کرد: در این اجلاس دو روزه که هدف اصلی آن حل مشکلات شعب جمعیت هلال احمر در دورترین مناطق کشور و مدیریت از پایین به بالاست به دنبال راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات ریشه ای، بررسی عملکرد، ساختارها، فعالیت‌ها، تدوین برنامه ‌ها و خط‌ مشی‌ ها، جمع‌ آوری نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات هر یک از سازمان‌ ها، نهادها و استان‌ ها هستیم.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: تمام سازمان ‌ها، معاونت‌ ها و بخش‌ های تابعه جمعیت هلال احمر در این همایش حضور دارند تا تبادل نظر با مدیران عامل و روسای شعب هلال‌احمر، مشکلات و چالش‌های موجود در استان‌ ها و شهرستان‌ها را شناسایی کرده و با برنامه ‌ریزی دقیق راهکارهای متناسب را برای رفع آنها بیابند. قطعا این واکاوی مشکلات در سطح شعب و شناسایی نیازهای آنها برای ارائه خدمات بیشتر و مناسب ‌تر به آسیب دیدگان ضروری و تاثیرگذار خواهد بود.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *