شناسه خبر: 15828 منتشر شده در مورخ: 1397/10/23 ساعت: 09:21 گروه: فرهنگی  
استقبال مخاطبان تبریزی از اجرای ارکستر ملی ایران

استقبال مخاطبان تبریزی از اجرای ارکستر ملی ایران

ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالارعقیلی در تبریز به روی صحنه رفت.

به گزارش ایران سپید به نقل از به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، ارکستر ملی ایران به رهبری و مشاور هنری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی در ادامه سفرهای استانی، راهی شهر تبریز شد.

اجرای ارکستر ملی در دو سانس و با استقبال3 هزار نفری مخاطبان تبریزی رو به رو بود؛ ایرج شهین باهر شهردار تبریز و سید هادی بهجت تبریزی فرزند استاد شهریار میهمانان ویژه این برنامه بودند. 
در این اجرا قطعات اوورتور آوار، تبریز در مه، ساغر، سبکبال، از تنهایی گریه مکن، از خون جوانان وطن، پرلود جام تهی، مرا رها مکن، سپید و سیاه، به یاد صبا نغمه ترک، گلرخ، خوشه چین، سرود گل ، ایران و قطعه آذربایجانی آیریلیق توسط هنرمندان ارکستر نواخته شد.
شهردار تبریز در حاشیه این اجرا در مورد حضور ارکستر ملی ایران در این شهر گفت:تبریز یکی از مراکز فرهنگ و هنراست و شرایط به نحو مطلوب فراهم شد که ارکستر ملی در اینجا حضور داشته باشد. استقبال خوبی که از این ارکستر شدنشان از این می‌دهد که مردم با فرهنگ تبریز دوست دارند از این دست اجراهای فاخر و سنتی استفاده کنند و پذیرای برنامه هایی این‌چنینی باشند.
شهین باهر در مورد اجرای ارکستر ملی افزود: اجرای بسیار خوبی از ارکستر شاهد بودیم به نحوی که از تشویق‌های مدام تماشاگران می‌شد تشخیص داد که تا چه حد از این اجرا رضایت داشته اند. همچنین آقای شهبازیان از چهره‌های مطرح و یکی از افتخارات موسیقی ایران به شمار می روند.
وی درباره خواننده این ارکستر هم گفت: سالار عقیلی هم از هنرمندان خوب و توانمند در عرصه موسیقی سنتی استو با توجه به نوع موسیقی که اجرا می کند همواره در خطه آذربایجان از محبوبیت بالایی برخورداراست.
شهردار تبریز گفت: امیدواریم در برنامه های بعدی نیز بتوانیم در خدمت این عزیزان باشیم و شهرداری تبریز این آمادگی را دارد که در خصوص حضور هنرمندان و گروههای شاخص موسیقی همکاری و مشارکت لازم را داشته باشد. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز هم در حوزه فرهنگ و هنر برنامه‌های متنوعی دارد و آماده دعوت از گروه های ملی در سالن همایش‌های بین المللی تبریز هستیم.
انتهای پیام/ 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *