شناسه خبر: 15576 منتشر شده در مورخ: 1397/10/8 ساعت: 09:20 گروه: حوادث  
مجازات حبس و دیه برای نابینا کردن خواهر

مجازات حبس و دیه برای نابینا کردن خواهر

ختر جوانی که در جریان اختلاف خانوادگی چشم خواهرش را با سوئیچ خودرو نابینا کرده بود هفته گذشته در شعبه دهم دادگاه کیفری پای میز محاکمه ایستاد و به پرداخت دیه و حبس محکوم شد.

به گزارش ایران سپید  این درگیری هشتم مرداد 95 بین دو خواهر و دختران آنها در ورامین اتفاق افتاد.

در جریان تحقیقات پلیس، مینا زن 48ساله‌ای که باعث نابینا شدن یک چشم خواهرش شده بود ، را دستگیر کرد و او هفته گذشته در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی قربانزاده و با حضور یک مستشار تحت محاکمه قرار گرفت.
در آغاز جلسه دادگاه یکی از دختران زن نابینا به قضات گفت: روز حادثه من در خانه بودم که متوجه تماس‌های پی‌درپی خاله و دخترخاله‌ام با مادرم شدم وقتی از پنجره  به بیرون نگاه کردم دیدم خاله و دخترش با مادرم و خواهرانم در حال دعوا هستند .  با دیدن این صحنه بیرون دویدم که آنها را از هم جدا کنم . وقتی بیرون رسیدم دیدم خاله و دختر خاله ام به سمت خودرویشان رفتند.
وقتی مادرم را به بیمارستان رساندیم پزشکان نابینایی او را اعلام کردند و حالا ما قصاص چشم خاله‌ام را می‌خواهیم.
متهم زمانی که پای میز محاکمه ایستاد گفت: من سوئیچ دستم بود و نمی‌دانستم ضربه من باعث نابینایی خواهرم می‌شود. من‌خیلی عصبی شده و کنترلم را از دست داده بودم.
پس از شور قضات دادگاه با توجه به نظریه پزشکی قانونی که امکان قصاص چشم این زن وجود نداشت او را به پرداخت یک دوم دیه کامل انسان مسلمان و تحمل حبس محکوم کردند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *