شناسه خبر: 15567 منتشر شده در مورخ: 1397/10/6 ساعت: 08:46 گروه: دانش و فن آوری  
Blackberry، پرچمدار گوشی های صفحه کلید دار

Blackberry، پرچمدار گوشی های صفحه کلید دار

اکثر کاربرانی که به سراغ گوشیهای هوشمند میروند یا از دسته علاقمندان به صفحات لمسی به حساب میآیند، یا با نداشتن صفحه کلید فیزیکی کنار آمده اند و سعی میکنند هر طور شده خودشان را با مختصات این قبیل صفحات مطابقت دهند.

به گزارش ایران سپید قضیه برای کاربران نابینا اما قدری متفاوت است. این گروه از کاربران هرچه هم که در استفاده از صفحات لمسی مهارت پیدا کرده باشند، باز هم قطعاً در طول روز در موقعیتهایی قرار میگیرند که آرزو میکنند ای کاش دنیا دنده عقب میداشت و همه چیز به ده سال پیش برمیگشت. به همان روزهایی که همه از همان گوشیهای صفحه کلید دار استفاده میکردند خبری از صفحات لمسی پر دردسر نبود. مکانهای شلوغ و پر سر و صدا مثل خیابان، رستوران یا سایر مکانهای عمومی از جمله جاهایی هستند که استفاده از صفحات لمسی برای نابینایان در آنها دشوار میشود. به اینها میتوان سختیهای نوشتن در فضاهای متحرک و پر تکانی نظیر خودرو را هم اضافه کرد.

کاربران نابینا به علت همین مشکلات است که همچنان ترجیح میدهند به سراغ گوشیهایی بروند که صفحه کلید فیزیکی را در اختیارشان بگذارد و در حال حاضر هم به جرأت میشود گفت که Blackberry تنها تولید کننده ای است که همچنان این قبیل گوشیها را تولید و عرضه میکند. همین سه سال پیش بود که Blackberry با عرضه مدل Priv, این امید را در دلهای دوستاران صفحه کلید فیزیکی بیدار کرد که همچنان میتوانند انتظار چنین گوشیهایی را داشته باشند. بسیاری تصور میکردند Blackberry با همان یک گوشی به حضورش در بازار گوشیهای صفحه کلید دار پایان خواهد داد اما خوشبختانه این تصور اشتباه از آب در آمد و این کمپانی همچنان به تولید گوشیهایی با این قابلیت جذاب ادامه داد. در حال حاضر دو گوشی نسبتاً مناسب را روانه بازار کرده که یکی در سال ۲۰۱۷ و دیگری ۲۰۱۸ روی پیشخوان فروشگاهها مشاهده شد.

آن که ارزانتر است و قدیمیتر، نامش Blackberry Keyone است. با دو مختصات سخت افزاری مختلف در بازار عرضه شده. یکی حافظه ۶۴ گیگابایتی دارد و میزان Ram به کار رفته در آن چهار گیگ است که با قیمتی در حدود پنج میلیون تومان به فروش میرسد و دیگری که Ram سه گیگابایتی دارد نو حافظه اش ۳۲ گیگ است، کمی بیش از چهار میلیون قیمت دارد. نوع جدیدتر و گرانتر هم Keytwo نام دارد که آن هم درست مثل مدل قدیمیتر دو مدل دارد که یکی حردازنده، Ram و حافظه قویتری دارد و گرانتر هم به فروش میرسد و دیگری قابلیتهای سخت افزاری کمتری دارد اما ارزانتر است. کاربران پیش از خرید حتماً به این نکته توجه داشته باشند که قرار نیست به صرف داشتن کیبرد فیزیکی، بتوان همه کارهای مربوط به گوشی را از آن طریق انجام داد و کیبرد مذکور فقط نقش مکمل و آسانساز را ایفا میکند. بهتر است علاقمندان پیش از خرید گوشیها را بازدید کنند تا از میزان و کیفیت امکانات، آگاه شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *