شناسه خبر: 15507 منتشر شده در مورخ: 1397/10/3 ساعت: 08:54 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 3 دی 1397

روزنامه دوشنبه 3 دی 1397

اعتبار لازم برای دسترسی معلولان به ادارات فراهم شود - پژوهشهایی برای پولشویی - مخارج سالانه خانواده ها چقدر زیاد شد؟ - آشنایی با انواع ویتامینها (بخش اول) - راه اندازی انجمن اسکی در فدراسیون نابینایان - آخرش هم قدرت به قدرت نرسید - دام دختر ۲۰ ساله برای پسران ورزشکار - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 3 دی 1397

16 ربیع الثانی 1440

24 دسامبر 2018

سال بیست و سوم شماره 6031

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

اعتبار لازم برای دسترسی معلولان به ادارات فراهم شود 2

پژوهشهایی برای پولشویی 3

مخارج سالانه خانواده ها چقدر زیاد شد؟ 4

آشنایی با انواع ویتامینها (بخش اول) 7

راه اندازی انجمن اسکی در فدراسیون نابینایان 10

آخرش هم قدرت به قدرت نرسید 12

دام دختر ۲۰ ساله برای پسران ورزشکار 16

اطلاعرسانی

 

 

.............ویژه

* اعتبار لازم برای دسترسی معلولان به ادارات فراهم شود: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، از دستگاهها خواست در فصل بودجه اعتبارات لازم را برای مناسبسازی فضاهای اداری به منظور دسترسی معلولان پیشبینی کنند؛ چنانچه در قانون برای دستگاههایی که در این زمینه اقدام نمیکنند، مجازات در نظر گرفته شده است. وی افزود: افراد دارای معلولیت در حال حاضر در زمینه های عبور و مرور و دسترسی به محیطهای اداری دارای مشکل هستند؛ از این رو، ادارات بهزیستی باید در این زمینه پیشقدم باشند. بحث دسترسی به اطلاعرسانی و اتوماسیون اداری به ویژه برای افراد نابینا بسیار حائز اهمیت است و لازم است که زمینه مناسبسازی فضاها و دسترسی آنان به اطلاعات عمومی فراهم شود. با توجه به کندی کار در زمینه مناسبسازی، قانونگذار در قانون حمایت از حقوق معلولان، برای دستگاههایی که در این زمینه اقدام نمیکنند، مجازات قائل شده است.

............سیاسی

* پژوهشهایی برای پولشویی. محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بخشی از پژوهشهای انجام شده کیفیت علمی کافی ندارند و از برخی قراردادهای پژوهشی نیز برای پولشویی و انتقال اعتبارات مالی استفاده میشود که بخش قابل توجهی از محتوا، کپی از منابع مختلف است. * جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در جلسه بررسی مسائل گمرکی کشور، بر تعیین تکلیف و ترخیص کالاهای انباشته شده در بنادر تأکید کرد. * امام جمعه موقت زاهدان گفت: چرا با وجود اینکه میگویند گاز به این استان آمده، ۹۰ درصد مردم هنوز بدون گاز هستند و برای زاهدان هنوز هیچ خدمتی در این زمینه نشده است؟ امیدواریم مسئولان مشکل مربوط به مدارس غیر استاندارد را برطرف کنند.

* امیرحسین قاضیزاده هاشمی، عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: صلاحیت افرادی که قرار است مسوولیتی به آنها داده شود، باید از بعد روانشناسی هم مورد ارزیابی قرار بگیرند.

 

...........گزارش روز

* مخارج سالانه خانواده ها چقدر زیاد شد؟ متوسط هزینه سالانه خانوار شهری در سال ۹۶ در مقایسه با سال ۹۵ بیش از ۱۵.۷ درصد افزایش یافته است. بر اساس اطلاعات مرکز آمار در سال ۱۳۹۶، متوسط هزینه سالانه یک خانوار شهری برابر ۳۲۹۵۲۵ هزار ریال بوده که از این مقدار ۲۳.۳ درصد مربوط به هزینه های خوراکی و دخانی و ۷۶.۷ درصد مربوط به هزینه های غیر خوراکی است. متوسط هزینه سالانه خانوار شهری در مقایسه با رقم مشابه در سال ۱۳۹۵، ۱۵.۷ درصد افزایش یافته است. هزینه های خوراکی و دخانی خانوار در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵ معادل ۱۵.۲ درصد و هزینه های غیر خوراکی معادل ۱۵.۹ درصد افزایش یافته است. در سال ۱۳۹۶ متوسط هزینه خوراکی و دخانی یک خانوار شهری، برابر ۷۶۷۵۰ هزار ریال بوده است که در مقایسه با سال ۱۳۹۵ به میزان ۱۵.۲ درصد افزایش نشان میدهد. بر اساس نتایج این بررسی، در بین هزینه های خوراکی و دخانی بیشترین سهم با ۲۲.۱ درصد، مربوط به هزینه «آرد، رشته، نان، غلات و فرآورده های آن» بوده و هزینه های مربوط به «گوشت» با ۲۰.۴ درصد، «میوه ها و سبزیها» با ۱۶.۹ درصد، «شیر و فرآورده های آن و تخم پرندگان» با ۱۰.۷ درصد و «نوشابه ها، غذاهای آماده و دخانیها» با ۸.۷ درصد در مراتب بعدی اهمیت قرار داشته است. در سال ۱۳۹۶ هزینه های خوراکی و دخانی یک خانوار شهری اعم از «خشکبار و حبوب» ۲۳.۹ درصد، «نوشابه ها، غذاهای آماده و دخانیها» ۲۲ درصد، «ادویه ها، چاشنیها و سایر ترکیبهای خوراکی» ۱۸.۹ درصد، «قند، شکر، شیرینیها، چای، قهوه و کاکائو» ۱۸.۲ درصد، «آرد، رشته، نان، غلات و فرآورده های آن» ۱۶.۱ درصد، «میوه و سبزیها» ۱۴.۴ درصد، «گوشت» ۱۱.۵ درصد، «شیر و فرآورده های آن و تخم پرندگان» ۱۰.۹ درصد و «روغنها و چربیها» ۷.۷ درصد نسبت به رقم هزینه مشابه سال قبل افزایش داشته است. در سال ۱۳۹۶، متوسط هزینه های غیر خوراکی یک خانوار شهری برابر ۲۵۲۷۷۵ هزار ریال بوده است که در مقایسه با سال قبل، افزایشی برابر با ۱۵.۹ درصد نشان میدهد. هزینه «مسکن» با سهمی معادل ۴۳ درصد از کل هزینه های غیر خوراکی، بیشترین سهم را دارا بوده است. هزینه های «حمل و نقل و ارتباطات» با ۱۶.۲ درصد، «بهداشت و درمان» با ۱۳.۸ درصد، کالاها و خدمات متفرقه با ۱۲.۸ درصد و «پوشاک و کفش» و «لوازم، اثاث و خدمات خانوار» با ۵.۲ درصد در مراتب بعدی قرار دارند. در سال ۱۳۹۶ هزینه های غیر خوراکی یک خانوار شهری اعم از «لوازم، اثاث و خدمات خانوار» ۲۴.۵ درصد، «حمل و نقل و ارتباطات» ۲۱.۲ درصد، «تفریحات، سرگرمیها و خدمات فرهنگی» ۲۰.۷ درصد، «بهداشت و درمان» ۱۷.۴ درصد، «کالاها و خدمات متفرقه» ۱۶.۶ درصد، پوشاک و کفش ۱۶.۲ درصد و «مسکن» ۱۱.۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

............آموزشی

* آشنایی با انواع ویتامینها (بخش اول): آیا بدن ما با داشتن تغذیه مناسب به دریافت ویتامینها و املاح اضافی نیاز دارد؟ آیا مصرف بیشتر ویتامینها از بروز بیماری پیشگیری میکند؟ ویتامینها و املاح، مواد آلی هستند که اندامهای ما برای سوخت و ساز و رشد و نمو به آنها نیاز دارند. بدن انسان به طور طبیعی قادر به ساخت ویتامین و املاح نیست و نیاز خود را از طریق مصرف مواد غذایی برطرف میسازد. در یک رژیم غذائی متعادل بدن سالم قادر است که تمامی ویتامین و املاح روزانه خود را به طور کامل دریافت کند و نیازی به مصرف هیچ نوع ویتامین یا املاح به صورت دارو ندارد. برخی اوقات بدن انسان به علل گوناگون ممکن است از کمبود ویتامینها و املاح رنج ببرد و این کمبود باعث بروز مشکلات جسمی و حتی روحی شود. در زیر به بررسی برخی علل کمبود ویتامین و املاح در بدن اشاره میکنیم: ١- بیماری زمینه ای در فرد که در نتیجه آن بدن توانایى جذب یک یا گروهی از ویتامینها را از دست میدهد. ٢- رژیم غذایی، در برخی رژیمهای غذائی مانند گیاهخواری، افراد به مرور زمان دچار کمبود ویتامین میشوند. ٣- بی اشتهایی عصبی. از عوامل دیگر میتوان به تهوع و استفراغ مداوم، بیماریهای دستگاه گوارش و سرطان اشاره کرد. ویتامینها را میتوان به دو گروه عمده تقسیم کرد: ویتامینهای محلول در چربی و ویتامینهای محلول در آب. در ابتدا با گروه ویتامینهای محلول در چربی آشنا میشویم. این ویتامینها از آنجا که در چربیهای بدن حضور دارند، به راحتی از بدن خارج نمیشوند و از این رو مصرف دارویی آنها بدون تجویز پزشک میتواند عوارض خطرناکی برای فرد به همراه داشته باشد. ویتامینهای محلول در چربی شامل A, D, E, K از ویتامینهایی هستند که در کبد ذخیره میشوند. اولین ویتامین این گروه که به آن میپردازیم ویتامین A است: ویتامین A برای ساخت لایه های خارجی پوست و نیز دید در شب ضروری است. این ویتامین اغلب در ماهی، جگر، مرغ و کره یافت میشود. همچنین گیاهانی که دارای برگهای سبز تیره هستند و میوه های زرد و نارنجی رنگ، از منابع دیگر ویتامین A هستند. مقدار نیاز بدن در یک مرد بالغ حدود ١٠٠٠ واحد و در یک خانم بالغ حدود ٨٠٠ واحد در روز است که در یک رژیم غذائی سالم وجود دارد و در صورتی که بیماری وجود نداشته باشد، خوردن قرص، کپسول و... بدون فایده و حتی برای بدن زیان دارد. کمبود ویتامین A میتواند باعث بروز مشکلاتی از قبیل شبکوری، افزایش ابتلا به عفونتها، خشکی پوست، کم اشتهایی و کم شدن حس بویایی و چشایی گردد. از طرف دیگر مصرف بیش از اندازه ویتامین A میتواند عوارضی مانند سردرد، دوبینی، افزایش ضخامت استخوان و ورقه ورقه شدن پوست را ایجاد کند. استفاده های دارویی از ویتامین A: این ویتامین در درمان جوش صورت به کار میرود و همچنین به عنوان یک عنصر مفید در پیشگیری از انواع خاصی از سرطان پوست و سرطان ریه و سرطانهای ناحیه دهان مورد استفاده قرار میگیرد.

...............ورزشی

* راه اندازی انجمن اسکی در فدراسیون نابینایان: علی اصغر هادیزاده، نایب رئیس فدراسیون نابینایان گفت: در راستای توسعه برنامه 5 ساله فدراسیون نابینایان، باید چند رشته علاوه بر رشته های فعال فدراسیون راه اندازی میشد که در سال گذشته، رشته های بولینگ، پاورلیفتینگ بانوان، جودو بانوان، و پاراتکواندو، رشته هایی بودند که فعالیت خود را آغاز کردند. چنانکه در پی برگزاری رقابتهای قهرمانی کشور، دو رشته جودو و پاورلیفتینگ بانوان در انتظار تأیید پوشش ورزشکاران زن از سوی معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان هستند که پس از تأیید، ادامه فعالیت این رشته ها را در دستور کار فدراسیون قرار خواهیم داد. هادیزاده ادامه داد: هرچه میزان آسیب پذیری یک گروه اجتماعی بالاتر باشد، منطق حکم میکند به همان نسبت ارائه خدمات صورت گیرد. لذا در شرایطی که مشکلات پیش روی این قشر از فرط بیتوجهی، لاینحل جلوه میکند، فدراسیون نابینایان رشته زمستانی اسکی را نیز برای نابینایان راه اندازی کرد تا اسباب تفریح و ورزش بیشتری را برای این قشر فراهم کند. برای شروع این فعالیت، باید اوایل سال آتی یک دوره مسابقات اسکیت را برگزار کنیم تا این رشته با جدیت بیشتری توسعه یابد. وی در پایان افزود: انجام امور ورزشی نابینایان تعهد ما است نه دیده شدن. تعهد ما این بوده که بیشتر از آنکه بخواهیم دیده شویم، بخواهیم کاری انجام دهیم. ما وظیفه داریم در زندگی دیگران نقشآفرینی کنیم. نابینایان قبل از اینکه معلول باشند، یک انسان هستند. بین ما و آنها بعضاً یک حادثه است؛ اگرچه شرایط نابینایان برای زندگی سختتر است، اما مسئولیت ما مسئولین نسبت به معلولان با آسیب بینایی بیشتر است تا زندگی را برایشان عادلانه تر کنیم. گفتنی است با حکم محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان، عیسی ساوه شمشکی به عنوان سرپرست انجمن اسکی فدراسیون نابینایان منصوب شد.

 

 

.............فرهنگ و هنر

* آخرش هم قدرت به قدرت نرسید. وکیل مجلس شدن برای او رؤیا شده؛ رؤیایی که هر روز و هر شب آن را از ذهنش میگذراند، در عالم خیالش وسط صحن پارلمان ایستاده و به عنوان نماینده ای معترض و مدافع حقوق مردم داد و بیداد میکند و با جنجالی که میآفریند، میخواهد رئیس مجلس و هیئت رئیسه را با خودش همراه کند. او بارها و بارها این صحنه را مجسم میکند و سرآخر از نتیجه ای که میگیرد مسرور است. اصلاً کاری ندارد چطور و چگونه و از چه راهی، فقط باید به درگیری ذهنیش جواب مثبت دهد. مهم نیست نیروی نفوذی باشد یا معترض سالهای پایداری، حتی اهمیتی برایش ندارد که برنامه کنسرتها را به هم بریزد؛ قیمتش مهم نیست. «کنسرت چیه؟ محل فسق و فجوره، باید از بین بره.» مثل بز چموش از در و دیوار بالا میرود تا بشود آنچه دلخواه اوست. جدیدترین ساخته سینمایی کمال تبریزی با تبلیغات گسترده از ۲۱ آذر ماه روی پرده نقره ای ظاهر شد. به رغم تبلیغات وسیع درباره اکران این فیلم، استقبالی که سازندگان آن در ذهن داشتند، مخصوصاً در هفته های نخست آن از سوی مردم و منتقدان به عمل نیامد. عوامل فیلم این گمان را داشته و هنوز دارند که به دو دلیل؛ نخست نام و سابقه کارگردان و دوم، حضور یک بازیگر پر سر و صدا میتواند گیشه موفقی در فروش برای آنها به ارمغان آورد. کمال تبریزی در مقام کارگردان در طول سابقه طولانی سینمایی خود نشان داده که سینماگری سیاسی-اجتماعی و منتقد است و سعی دارد همیشه بر اساس اتفاقات روز و دلمشغولیهای اقشار جامعه و نقدهای ریز و درشتی که به دستگاههای مختلف دولتی و حتی غیر دولتی میشود، فیلم بسازد. عموماً هم در این مسیر از کمدی و طنز توأمان بهره میبرد. او که خود را یکی از فرزندان انقلاب میداند، این حق را به خود میدهد با زبان سینما انتقاد کند؛ البته که عموماً ساخته هایش از دم تیغ ممیزی هم میگذرد، اما برای «آقا کمال رند» خیالی نیست.

حامد بهداد هم که تکلیفش با سینما و مخاطب کاملاً روشن است. بازیگری که نشان داده علاقه مند به هیاهو و جنجال و سر و صداست؛ چنانکه در عالم واقع هم این هیجان و تهاجم را نه همیشه، اما در موارد زیادی نشان داده است.

حامد بهداد برای شخصیت هیجانی و پوپولیستی داستان مارموز انتخاب درستی بود که معلوم کرد کمال تبریزی هنوز حرفه ایست، حتی انتخاب ویشکا آسایش به عنوان بازیگر نقش اول زن در کسوت خبرنگار هم انتخاب هوشمندانه ای بود که برخی مطبوعاتیهای میانسالی را نشان میدهد که با وقایعی مثل انتخابات همراهی نزدیک میکنند. از دیگر سو، تبریزی به دنبال ظرافتهای کلامی و بصریست که شاید مخاطبانی به آن ظرافتها توجه کنند که سالهاست با ساخته های کمال تبریزی آشنا هستند. در تازه ترین فیلم تبریزی که بر اساس فیلمنامه ای نوشته آیدین سیارسریع ساخته شده و قالب طنز دارد، کمابیش این ظرافتها دیده میشوند. ریتم فیلم هم برای مخاطب، حتی مخاطب بیعلاقه کسل کننده نیست و تماشاگر را پا به پا با حوادث فیلم، همراه میکند. اما آنچه باعث شده تا فیلم مارموز علیرغم انتظار سازندگانش در هفته های اول اکران فروش نسبی داشته باشد، موضوعیست که کمال تبریزی و آیدین سیارسریع به سراغش رفته اند. قدرت، یک شخصیت از کف جامعه است که با ژستهای پوپولیستی به دنبال جلب آرای مردم است تا به قدرت برسد. این شخصیت حتی حاضر میشود در مسیر رسیدن به آرزوی خود در جبهه مخالف عقایدش فعالیت کند و از هیچ هیاهویی نترسد. او چنان ساده لوحانه عمل میکند که حتی اسیر نقشه های رسانه های بیگانه میشود. این موضوع ذاتاً جذاب است، اما نه در این روزها که فکر و ذکر اکثر جامعه مسائل اقتصادی و تبعات آن است. اگر تبریزی در مقام کارگردان و سیارسریع در مقام سناریست این سناریو را ۵ سال پیش میساختند، شاید نتیجه قابل قبولتری در گیشه میگرفتند. چون در آن مقطع زمانی تمام افکار، اعم از روشنفکر و عامه مردم، نمونه واقعی چنین شخصیتی را نقد میکردند.

 

 

.............حوادث

* دام دختر ۲۰ ساله برای پسران ورزشکار: چند روز قبل پسری قوی هیکل به اداره پلیس رفت و از سرقت موتورسیکلت و وسایل با ارزش خود توسط دختر جوانی شکایت کرد. او گفت: من به باشگاه پرورش اندام در شمال پایتخت میروم. دو هفته قبل پس از خروج از باشگاه، دختر زیبایی که به نظر پولدار هم میآمد بی مقدمه سر صحبت را با من باز کرد و به من گفت شما بسیار جذاب و خوشتیپ هستید و دلم میخواهد با شما دوست شوم. بعد هم بلافاصله گوشی تلفن همراهم را از دستم گرفت و شماره خودش را در آن وارد کرد و بدین ترتیب شماره من روی گوشیش افتاد. او ادامه داد: در این دو هفته با دختر جوان صحبت و ملاقات داشتم. هر روز همدیگر را میدیدیم و برای تفریح باهم بیرون میرفتیم. تا اینکه درست روز پانزدهم در حالی که به همراه الینا سوار بر موتور سیکلت گرانقیمتم بودم، او از من خواست تا برای خرید آبمیوه کنار خیابان نگهدارم. الینا از موتورم پیاده شد و با دو آبمیوه برگشت، بعد از خوردن آبمیوه حالم بد شد و چشمهایم سیاهی رفت. به خودم که آمدم متوجه شدم داخل بیمارستان هستم. از موتورسیکلت گرانقیمتم، گوشی تلفن همراهم و دستبند طلا و پولهایم خبری نبود. با شکایت پسر ورزشکار تحقیقات آغاز شد. در حالی که ردیابیها از سوی کارآگاهان پلیس ادامه داشت آنها با دومین شکایت مواجه شدند. این بار نیز پسر ورزشکاری در دام دختری به نام الینا افتاده و درست در پانزدهمین روز آشنایی بیهوش شده و موتورسیکلت، گردنبند طلا، گوشی تلفن همراه و پولهایش به سرقت رفته بود. هدیه دردسرساز: در حالی که بررسیها برای دستگیری دختر جوان ادامه داشت، کارآگاهان متوجه شدند گوشی تلفن همراه شاکی فعال شده است. بدین ترتیب مأموران به سراغ مرد میانسال که از گوشی تلفن استفاده میکرد رفتند. مرد میانسال که از ماجرای سرقت بیخبر بود در تحقیقات گفت: گوشی را دخترم به من هدیه کرد. با اطلاعاتی که مرد میانسال در اختیار تیم تحقیق قرار داد، الینا بازداشت شد. او که ابتدا منکر سرقتها بود، زمانی که با شاکیها رو به رو شد، به ناچار به سرقتهایش به شیوه بیهوشی اعتراف کرد. گفتگو با متهم: چند سالته؟ 20 سال. چه شد که تصمیم به سرقت گرفتی؟

عشق به پسر عمویم مرا وادار به سرقت کرد. او را بشدت دوست دارم؛ چندین بار به خواستگاریم آمد. اما از آنجا که وضع مالی آنها زیاد خوب نبود، پدرم برای این ازدواج شرط گذاشت. او به پسر عمویم گفت اگر میخواهی با این ازدواج موافقت کنم، باید خانه و ماشین بخری و بتوانی مهریه بالایی را برای دخترم در نظر بگیری. پسر عمویم نمیتوانست این پول را تهیه کند. به همین دلیل به فکر راه حلی افتادم. راه حل چه بود؟ سرقت. پسر عمویم مخالف این کار بود، اما من اصرار کردم و او در نهایت راضی شد. من به سراغ پسرهای پولدار میرفتم؛ البته قبل از آن طوری لباس میپوشیدم که فکر کنند من دختری پولدار هستم. برای این کار مقابل باشگاههای ورزشی بالای شهر میرفتم که پسرهای ثروتمند به آنجا رفت و آمد دارند. به همین راحتی اعتماد آنها را جلب میکردی؟ نه! خیلی از آنها به تندی با من برخورد میکردند، اما بعضی هم فریبم را میخوردند. بعد از چند بار قرار و جلب اعتماد آنها، روز پانزدهم آشنایی، آنها را با ریختن دارو داخل آبمیوه هایشان بیهوش کرده و هر چه داشتند، سرقت میکردم. موتورها را چطور سرقت میکردی؟ روزی که قرار بود بیهوششان کنم، موضوع را به پسر عمویم خبر میدادم و او ما را تعقیب میکرد. بعد از بیهوش شدن طعمه هایم، او موتورسیکلتها را سرقت میکرد و من طلاها و وسایل با ارزش را و بعد از آن پسر عمویم موتورها را میفروخت و من هم طلاها را. تا کی میخواستید به این کار ادامه دهید؟ تا زمانی که بتوانیم یک ماشین بخریم و پول اجاره یک خانه را تهیه کنیم.

* گلواژه: هر کس زبانش را نگهدارد خداوند بدیهاى او را میپوشاند و هر کس خشم خود را فرو برد خداوند از عذابش او را نگهدارد و هر کس از خدا پوزش طلب کند خدا هم از او میپذیرد. حضرت محمد (ص)

 

..............اطلاعرسانی

* تدریس ویولن-سلفژ-تئوری و جواب آواز توسط استاد شیرینآبادی در آموزشگاه موسیقی ریشه در خاک

تلفن: 22758573

* انجمن علمی-فرهنگی دانشجویان و دانشآموختگان برگزار مینماید: الف- آموزش کامپیوتر (استاد راشاد) ب- آموزش ماساژ. ج) آموزش مهارتهای اولیه و ضروری برای نابینایان مانند بریل، جهتیابی و ... (استاد ظروفی). برای اطلاعات بیشتر از ساعت 9 الی 14 با شماره 22880088 تماس بگیرید.

* هیأت نابینایان و کمبینایان در نظر دارد برای عزیزان نابینا و کمبینا یک دوره مسابقات انتخاباتی قهرمانی کشور رشته شنا مخصوص آقایان در روز پنجشنبه مورخ 6/10/97 برگزار نماید. از کلیه عزیزان نابینا و کمبینا تقاضا داریم جهت ثبت نام با تلفن 09123247202 خلیل اقدامپناه و 55155555 هیئت نابینایان و کمبینایان تا روز سه شنبه مورخ 4/10/97 تماس حاصل نمایند. استخر مجموعه ورزشی شهید هرندی

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *