شناسه خبر: 15502 منتشر شده در مورخ: 1397/10/2 ساعت: 12:37 گروه: اقتصادی  
تورم در ۱۰ دهک درآمدی چقدر است؟

تورم در ۱۰ دهک درآمدی چقدر است؟

دهک‌های درآمدی تورمی بین ۱۷ تا ۱۹.۵ درصد را در آذرماه تجربه کردند.

به گزارش ایران سپید مرکز آمار به تازگی جزئیات تورمی در ماه ‌گذشته را منتشر کرد که نشان داد خانوارهای ایرانی به طور متوسط حدود۳۷.۴ درصد بیشتر از آذرماه سال گذشته برای خرید کالا و خدمات هزینه کرده‌اند.

این در حالی است که بررسی روند تغییرات تورم در بین ۱۰ دهک‌ها از اختلافی حدود ۲.۵ درصد بین دهک اول تا دهم حکایت دارد.

جزئیات تورمی در بین دهک‌ها در دو بخش "خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات" و همچنین"کالاهای غیرخوراکی و خدمات" قابل بررسی بوده و نشان می‌دهد که در بخش خوراکی‌ها دهک اول تا هشتم بین ۴.۶ درصد تورم را در فاصله آبان تا آذرماه داشته‌اند و دو دهک آخر یعنی نهم و دهم پنج تا ۵.۱ درصد تورم تجربه کرده‌اند.

در مورد کالاهای غیرخوراکی و خدمات نیز متوسط تورم در شش دهک اول بالاتر بوده و بین ۱.۶ تا ۱.۲ بوده است، اما برای دهک هفتم تانهم به ۱.۱ درصد رسیده و برای دهک دهم ۱.۲ درصد بوده است.

در حالی تورم در دهک‌های بالای درآمدی پایین‌تر است که در سال‌های اخیر و در جریان پرداخت یارانه‌های نقدی بارها بر حذف یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی سه دهک اول تاکید شده و حتی در قانون بودجه از تکالیف دولت بوده است. با این حال تا کنون با وجود اختلاف درآمدی که وجود دارد دولت در این‌باره اقدامی نکرده و تمامی ۱۰ دهک درآمدی به طور یکسان از یارانه استفاده می‌کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *