شناسه خبر: 15487 منتشر شده در مورخ: 1397/10/2 ساعت: 08:24 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 2 دی 1397

روزنامه یکشنبه 2 دی 1397

تعداد معلولان پشت نوبتی مستمری تا پایان امسال به صفر میرسد - جایگاه معلولان در خدمات عمومی کجاست؟ - تسلط قدرتمند بر بازار ارز - ایرانیها ۵.۵ برابر چاقتر شده اند - شاعر اشک و سرنوشت - از خرم سلطان تا فخر الزمان - برگزاری جشنواره ورزش نابینایان در صورت کمک وزارت ورزش - پدری که دختر ۱۲ ساله معلولش را خفه کرده بود، از قصاص نجات یافت

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 2 دی 1397

15 ربیع الثانی 1440

23 دسامبر 2018

سال بیست و سوم شماره 6030

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

تعداد معلولان پشت نوبتی  مستمری تا پایان امسال به صفر میرسد 2

جایگاه معلولان در خدمات عمومی کجاست؟ 3

تسلط قدرتمند بر بازار ارز 5

ایرانیها ۵.۵ برابر چاقتر شده اند 7

شاعر اشک و سرنوشت 9

از خرم سلطان تا فخر الزمان 12

برگزاری جشنواره ورزش نابینایان در صورت کمک وزارت ورزش

پدری که دختر ۱۲ ساله معلولش را خفه کرده بود، از قصاص نجات یافت

.............ویژه

* تعداد معلولان پشت نوبتی  مستمری تا پایان امسال به صفر میرسد: حسین نحوینژاد، معاون توانبخشی بهزیستی کل کشور در جلسه بررسی مشکلات معلولان اظهار داشت: تا سال 96 تعداد 53 هزار مستمریبگیر معلول در کشور داشتیم که با پیگیری دولت و مجلس این میزان مستمریبگیر به 3.4 دهم افزایش یافت. از ابتدای انقلاب تا ابتدای سال 97 تعداد معلولین مستمریبگیر سطح کشور 320 هزار نفر است که در 9 ماه امسال 500 هزار نفر نیز اضافه شده و یارانه آنان برقرار است و تقریباً تا پایان سال پشت نوبتیهای مستمریبگیر معلول به صفر خواهد رسید. نحوینژاد افزود: امسال 1100 میلیارد اعتبار در 3 بخش مراقبت، مناسبسازی منازل معلولین، حق پرستاری به خانواده ها و تقویت مراکز توانبخشی اختصاص یافته است. وی با اشاره به افزایش 68 درصدی اعتبارات سازمان بهزیستی در سال 98 گفت: در بودجه سال آینده سازمان بهزیستی سهم خوبی خواهد داشت.

 

...........یادداشت

* جایگاه معلولان در خدمات عمومی کجاست؟ در آخرین روز کاری هفته گذشته، یعنی چهارشنبه ۲۸ آذر ماه و در آستانه بلندترین شب سال، حمید چوبینه، مدیر عامل شرکت شهر سالم با اصحاب رسانه نشست خبری پر و پیمانی گذاشت و گزارش یکساله ای از اقدامات شرکت متبوعش ارائه داد. رشد سرمایه ای ۳۰۰ درصدی و احداث مرکز جامعه پیشگیری از سرطان از جمله مواردی بود که چوبینه در خلال ارائه گزارش خود به آنها اشاره کرد و سیاست جدید خود را بر پایه ارائه خدمات عمومی و ملی متمرکز دانست و بر اهمیت رکن شفافسازی تأکید کرد. وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که با وجود در نظر گرفتن خدمات برای پرسنل شهرداری، از جمله جانمایی درست و منطقی پرسنل و اصلاح نظام پرداختی، خدمات شرکت سالم باید آحاد جامعه را در بر بگیرد. چوبینه به توسعه خدمات مراکز درمانی در مناطق کم برخوردار، مثل منطقه ۱۷ و ۱۹ هم اشاره کرد. علاوه بر این موارد، ارائه خدمات پزشکی به کودکان کار، و پایش سلامت ۴۳۰۰ مهاجر افغانی از یک سو و ارائه آمار مختلف پیرامون بدهیها و پرداخت آنها، از دیگر مواردی بود که رئیس شرکت شهر سالم به آنها اشاره کرد، اما متأسفانه در فرازهای مختلف گزارش چوبینه، معلولان هیچ جایی در برخورداری از خدمات عمومی شرکت متبوع وی نداشتند. اگر عنوان خدمت عمومیست، پس باید شهروندان معلول هم جزو عموم جامعه به شمار آیند و اگر مواردی مثل کودکان کار یا مهاجران افغان مطرح میشود، شهروندان معلول حتماً باید در صدر موارد بهره مندی از خدمات شهر سالم عنوان شوند، اما متأسفانه چنین به نظر میرسد که جایگاهی در لیست برخورداران از خدمات عمومی مد نظر مدیر عامل این شرکت خدماترسان وابسته به شهرداری ندارند. شاید عدم آگاهی وی از حقوق معلولان را دلیل این بیتوجهی عنوان کرد، اما منطقاً آیا میتوان این استدلال را پذیرفت؟

 

............سیاسی

* تسلط قدرتمند بر بازار ارز. «عبد الناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی ایران روز جمعه با تبریک یلدا در اینستاگرام نوشت: تسلط و احاطه بر بازار ارز پرقدرتتر از همیشه است و سیاستهای بانک مرکزی برای تقویت ارزش پول ملی و واقعی شدن نرخ ارز، بر مبنای نظرات کارشناسی و واقعیتهای اقتصادی تداوم مییابد. * ترکان، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در خصوص اظهارات اخیر واعظی مبنی بر اینکه «با هیچ گروهی ائتلاف نکردیم؛ نه در سال ۹۲ و نه در سال ۹۶»، گفت: بنده از صحبتهای آقای واعظی این را استنباط نمیکنم که دولت میخواهد خود را از اصلاحطلبان جدا کند. وی خاطرنشان کرد: احزاب کشورمان احزابی نیستند که به مرحله ای رسیده باشند که دارای ارزیابی روشن از آرای طرفدارانشان داشته باشند؛ فلذا احزابی که به اصطلاح رقیب هستند، تصمیم بگیرند برای رقابت ائتلافها را انجام دهند. این مسئله در سیستم انتخاباتی کشورمان هیچ وقت نبوده و اکنون هم نیست. * خجسته، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حاکمیت و دولت موظف هستند معیشت مردم را تأمین کنند و مشکلات را از سر راه بردارند. مسئولان اگر پول نیست و نمیتوانند مملکت را اداره کنند، کنار بروند. * محمدرضا صباغیان، نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس گفت: امروز آن قدر نمایندگان مجلس درگیر مسائل حاشیه ای شده اند که از بعد نظارتی و حتی قانونگذاری در زمینه مسائل مهم جا مانده اند. تا زمانی که این غفلت در بین نمایندگان وجود داشته باشد و خود را درگیر مسائل حاشیه ای کنیم، قطعاً بعد نظارتی آن طور که باید، اجرایی نخواهد شد. * رویترز به نقل از دو فرد آگاه: شرکت ملی نفت چین (CNPC) ممکن است (از بیم تحریمها) واحدهای بانکی خود را از ارائه خدمات مالی مرتبط با ایران منع کند. بانک مرکزی ایران یک حساب در بانک کونلون دارد که شرکتهای نفتی چین سالانه حدود ۱۸ میلیارد دلار برای واردات نفت از ایران به این حساب واریز میکنند.

 

 

............بهداشت و سلامت

* ایرانیها ۵.۵ برابر چاقتر شده اند: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: چاقی در ۱۰ سال گذشته در ایران به ۵.۵ برابر افزایش یافته است. محمد آقاجانی افزود: سوء تغذیه دو طیف دارد؛ سوءتغذیه ناشی از کمبود دریافت انرژی، پروتئین و سایر مواد لازم و سوء تغذیه ناشی از اضافه دریافت غذا که منجر به چاقی میشود. وی ادامه داد: بیماریهای غیر واگیر بیشترین علت مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند. دیابت، فشار خون، سکته های مغزی و قلبی، نارسایی کلیه و بسیاری از سرطانها که غذا در مرگ و میرهای ناشی از آن تأثیر جدی دارد. در برنامه پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر، برای کاهش مرگ و میر زودرس، یکی از مهمترین برنامه ها بحث اصلاح غذا و فرهنگ تغذیه است. آقاجانی با اشاره به اینکه تغییر الگوهای غذایی از فرم سنتی به صنعتی در خانواده ها مسئله بسیار مهمی است، گفت: میزان مصرف روزانه نمک و شکر در کشور در ازای هر نفر تقریباً دو برابر میزان توصیه شده است و بسیار مهم است که میزان استفاده از این عناصر در تولید مواد غذایی مورد توجه قرار گیرد. * فاکتورهای پرخطر لخته شدن خون: لخته شدن خون، راهکار بدن برای پیشگیری از خونریزی زیاد در زمان آسیب دیدن عروق خونی است. معمولاً بدن بعد از التیام زخم، لخته خون را حل میکند. اما گاهی اوقات، لخته خون علیرغم آسیب به عروق خونی تشکیل شده یا لخته خون به خودی خود حل نمیشود. این وضعیت شرایط خطرناکی را ایجاد کرده و موجب محدود شدن رسیدن خون اکسیژندار به بافتها و اعضایی نظیر قلب و ریه میشود یا ممکن است لخته خون مانع از بازگشت جریان خون فاقد اکسیژن به قلب شود. چاقی، بارداری، عدم تحرک طولانی، سیگار کشیدن، برخی داروهای ضد بارداری، برخی سرطانها، عمل جراحی، افزایش سن، سابقه خانوادگی لختگی خون، دیابت، فشار خون بالا، کلسترول بالا، از عوامل مؤثر در در لخته شدن خون هستند.

 

 

........وادی شعر

* شاعر اشک و سرنوشت. محمدرضا رحمانی یار احمدی با نام هنری مهرداد اَوِستا، نویسنده و شاعر معاصر ایران، 20 بهمن 1308 در بروجرد به دنیا آمد. مهرداد از کلاس پنجم ابتدایی شعر میسرود. او تحصیلات دانشگاهی خود را با ورود به دانشکده الهیات دانشگاه تهران آغاز کرد و با مدرک فوق لیسانس در رشته فلسفه از این دانشگاه فارغ التحصیل شد. اوستا از هنگامی که تنها 25 سال سن داشت به تدریس در دانشگاه تهران پرداخت. مهرداد اوستا شعرهایی در مخالفت با رژیم پهلوی سرود و مدتی به عنوان زندانی سیاسی در زندان بود. مهرداد اوستا به قصیده بیشتر از دیگر انواع شعر عشق میورزید و لقب بزرگترین قصیده سرای معاصر بعد از ملک الشعرای بهار را به او میدهند. او با در هم آمیختن غزل و قصیده، توانست قالب نوین غزل-قصیده را پدیدار سازد. اوستا قصیده سبک خراسانی را از حالت زمخت خود خارج کرد و به آن حالت تغزلی بخشید. آثار او «عقل و اشراق»، «از کاروان رفته»، «پالیزبان»، «حماسه آرش»، «از امروز تا هرگز»، «اشک و سرنوشت»، «شراب خانگی ترس محتسب خورده»، «تیرانا»، «امام، حماسه ای دیگر» و... هستند. اوستا 17 اردیبهشت 1370 در حالی که مشغول تصحیح شعری در شورای شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، دچار عارضه قلبی شد و درگذشت. * دو غزل زیبا از مهرداد اوستا: وفا نکردی و کردم، خطا ندیدی و دیدم، شکستی و نشکستم، بُریدی و نبریدم؛ اگر ز خلق ملامت، وگر ز کرده ندامت، کشیدم از تو کشیدم، شنیدم از تو شنیدم؛ وفا نکردی و کردم، خطا ندیدی و دیدم، شکستی و نشکستم، بُریدی و نبریدم؛ کیم؟ شکوفه اشکی که در هوای تو هر شب، ز چشم ناله شکفتم، به روی شکوه دویدم؛ مرا نصیب غم آمد، به شادی همه عالم، چرا که از همه عالم، محبت تو گزیدم؛ چو شمع خنده نکردی، مگر به روز سیاهم، چو بخت جلوه نکردی، مگر ز موی سپیدم؛ بجز وفا و عنایت، نماند در همه عالم، ندامتی که نبردم، ملامتی که ندیدم؛ نبود از تو گریزی چنین که بار غم دل، ز دست شکوه گرفتم، بدوش ناله کشیدم؛ جوانیم به سمند شتاب میشد و از پی، چو گرد در قدم او، دویدم و نرسیدم؛ به روی بخت ز دیده، ز چهر عمر به گردون، گهی چو اشک نشستم، گهی چو رنگ پریدم؛ وفا نکردی و کردم، بسر نبردی و بردم، ثبات عهد مرا دیدی ای فروغ امیدم؟ * با من بگو تا کیستی، مهری؟ بگو، ماهی؟ بگو، خوابی؟ خیالی؟ چیستی؟ اشکی؟ بگو، آهی؟ بگو؛ راندم چو از مهرت سخن، گفتی بسوز و دم مزن، دیگر بگو از جان من، جانا چه میخواهی؟ بگو؛ گیرم نمیگیری دگر، زآشفته عشقت خبر، بر حال من گاهی نگر، با من سخن گاهی بگو؛ ای گل پی هر خس مرو، در خلوت هر کس مرو، گویی که دانم پس مرو، گر آگه از راهی بگو؛ غمخوار دل ای می نیی، از درد من آگه نیی، ولله نیی، بالله نیی، از دردم آگاهی بگو؛ بر خلوت دل سرزده، یک ره درآ ساغر زده، آخر نگویی سرزده، از من چه کوتاهی بگو؛ من عاشق تنهاییم، سرگشته شیداییم، دیوانه  ای رسواییم، تو هرچه میخواهی بگو.

...........فرهنگی

* از خرم سلطان تا فخر الزمان. این روزها شبکه ۳ سیما سریالی روی آنتن میبرد به نام «بانوی عمارت» که وقایع داستان آن، مربوط به روز های پایانی سلطنت ناصر الدین شاه، ترور او و پادشاهی ولیعهدش مظفر الدین شاه است. گر چه موضوع اصلی داستان سریال حادثه ترور ناصر الدین شاه نیست، اما وقایع داستان که بر اساس یک تفکر قجری اتفاق می افتد، پیوندی کاملاً بیمنطق و نازیبا با این حادثه مهم تاریخی برقرار کرده که نشان از ناآگاهی سناریست سریال از خانواده های اشراف قجری و دربار قاجار دارد. نویسنده فیلمنامه بر آن شده تا قصه ای عاشقانه با محوریت تفکرات خرافی قجرها بنویسد، بی آنکه در خلق این قصه به جایگاه حوادث توجه کند. اگر بگوییم حادثه ترور ناصر الدین شاه جرقه انقلاب مشروطه بود، گزافه گویی نکرده ایم؛ چرا که این حادثه پایه های باور غلط عامه مردم را مبنی بر جاودانگی سلطنت ۵۰ ساله چهارمین شاه قاجار از یک سو و مبانی اعتقاد غلط ظل اللهی «شاه» را فرو ریخت. حال نویسنده فیلمنامه «بانوی عمارت» جایگاه این حادثه بزرگ را به یک خرافه خانواده ای قاجاری تقلیل داده و به خیال خودش یک فیلمنامه در بستر حوادث تاریخی نوشته؛ اما «فیلم نوشت» او فقط رنگ و لعاب تاریخی دارد. نکته مهم دیگر، وجود «صور خیال» در داستان فیلمنامه هاییست که در بستر تاریخ خلق میشوند و مخاطب را از جهان کنونیش برکنده، به جهان سرشار از تخیلی قوی میبرند. سریال «بانوی عمارت» حتی فاقد این عنصر مهم داستان تاریخی است.

قطعاً تولید سریال که داستانش در مقاطع گذشته سیر میکند، برای مخاطب امروز جذاب است، اما در صورت داشتن عناصری مثل انتخاب بازیگر مناسب، طراحی لباسی که نشان دهنده آن مقطع تاریخیست، موسیقی و مخصوصاً دیالوگها. متأسفانه سناریست و کارگردان این سریال نه به مکاتبات و مراسلات و روزنامه ها، حتی به تولیدات ۴ دهه تلویزیون، مثل «امیر کبیر»، «پهلوانان نمیمیرند»، «هزاردستان» و... هم به عنوان الگو مراجعه نکرده اند. در فصولی از سریال مخاطب رسماً احساس میکند وقایع داستان مربوط به امروز است تا دوران قاجار. در سکانسی از قسمتهای اول سریال، ارسلان میرزا خطاب به جمعی از مهمانانش، واژه «بزرگواران» را به کار میبرد؛ واژه ای که در طول ۳-۴ دهه اخیر رایج شده و ادامه می دهد: «به زودی اعلا حضرت همایونی جهت تقدیم لقب و عرض شادباش شرفیاب میشوند.» هم نویسنده و هم کارگردان کاملاً بی توجه به این موضوع هستند که در آن روزگار شاه لقب را اعطا می کرد و شادباش را «عرض» نمیکرد. این امرا و درباریان و –در صورت بار عام- اصناف و بازاریان بودند که جهت «عرض شادباش شرفیاب» می شدند. باری، تلویزیون به دنبال جذب مخاطب از دست داده اش، به هر شیوه ای –حتی تقلید از همسایه های خود- در تولید سریال تاریخی دست مییازد، اما به این نکته توجه نمیکند اگر همسایه ایران به سمت تولید سریال با داستانی تاریخی رفته، جدا از جذابیت داستان، سعی در معرفی فرهنگ مردم قرن شانزدهم میلادی در سرزمین عثمانی میکند. به عنوان نمونه، سریال مشهور «حریم سلطان»، تولید کشور ترکیه که در کانالهای فارسی زبان دوبله و پخش میشد، جدا از روایت یک داستان مربوط به حرمسرای دربار عثمانی، به دنبال اشاعه فرهنگ مردم آن زمان امپراطوری عثمانی بود. تولید کنندگان آن سریال در مسیر نیل به هدفشان از پرداختن به ابعاد فرهنگی دوران عثمانی فروگذار نکردند. مثلاً در فصول مختلف سریال، بارها شخصیتهای داستان را در مطبخ دربار نشان دادند که جدا از سیر روایی داستانی، انواع غذاهایی را که در روزگار عثمانیان در دربار امپراطور طبخ میشد، نمایش میدهند؛ این جلوه های بصری برای مخاطب امروز که علاقه چندانی به تاریخ ندارد، بسیار جذاب است. بهتر است مدیران سیما به جای نگاه کردن به دست دیگران، سری به گنجینه عظیمی که در طول ۴۰ سال گردآوری شده بزنند و آنچه را که خود دارند، از همسایه طلب نکنند.

........ورزشی

* برگزاری جشنواره ورزش نابینایان در صورت کمک وزارت ورزش: علی اصغر هادیزاده، نایب رئیس فدراسیون نابینایان در خصوص جشنواره ورزش نابینایان در بهمن ماه گفت: قرار است وزارت ورزش و جوانان کمکهایی را در این ارتباط به ما داشته باشد. چنانچه این مساعدتها انجام شود، این مسابقات را در قالب جشنواره برگزار میکنیم. در غیر این صورت، در همان رشته هایی که پیشتر اعلام کردیم، رقابتها را در قالب مسابقات قهرمانی کشور و به صورت پراکنده برگزار خواهیم کرد. هادیزاده در خصوص انتخابات مجمع پارالمپیک و چرایی انصراف اولیه ایشان و بازگشت برای عضویت در هیأت اجرایی گفت: من و آقای مظلومی قصد داشتیم حتماً یک نماینده از فدراسیون نابینایان عضو هیأت اجرایی باشد تا بتواند به سهم بزرگ ورزش نابینایان در پارالمپیک بهتر رسیدگی کند. با وجود آقای مظلومی، من از کاندیداتوری انصراف دادم، اما بعداً با توصیه دوستان دوباره ترجیح دادم کاندیدا شوم. خوشبختانه آقای مظلومی رأی بالایی آوردند و ما به هدف اولیه خود دست یافتیم. هادی رضایی، دیگر عضو جدید هیأت اجرایی پارالمپیک در مصاحبه با ایران سپید گفت: برای اولین بار بعد از استقلال پارالمپیک از کمیته المپیک انتخابات برگزار شد. کار بسیار سنگینی در پیش داریم و باید روند سیاستهای پارالمپیک برای ورزش جانبازان و معلولین و نابینایان را کمی تندتر کنیم. وی در خصوص اولویتهای پارالمپیک در این ارتباط گفت: با توجه به اینکه بیشتر اعضای هیأت رئیسه و هیأت اجرایی تغییر کرده اند، باید منتظر برگزاری جلسات هیأت اجرایی بود تا ببینیم سیاستهای جدید چگونه پیش میرود. رضایی در خصوص عضویت دو رئیس فدراسیون نابینایان و جانبازان و معلولین در هیأت اجرایی پارالمپیک نیز گفت: این حق جامعه هدف است که رؤسای این دو فدراسیون در تصمیمگیریها دخالت داشته باشند و نظر بدهند. این تعاملات پیشتر هم وجود داشته و دارد.

 

...........حوادث

* پدری که دختر ۱۲ ساله معلولش را خفه کرده بود، از قصاص نجات یافت: ساعت 9:50 دقیقه صبح یکشنبه 25 شهریور، مرد جوانی در تماس با پلیس از مرگ دختر معلولش خبر داد. به دنبال اعلام این خبر، تحقیقات از سوی بازپرس جنایی پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم آغاز شد. با حضور تیم تحقیق در محل، آنها با جسد دختر 12 ساله در حالی مواجه شدند که روی گردنش آثار کبودی دیده میشد. پزشکی قانونی علت مرگ را خفگی اعلام کرد و این مسأله حکایت از قتل دختر معلول را داشت. مادر خانواده در تحقیقات مدعی شد برای ثبت نام دخترش به مدرسه رفته بود و در تماس شوهر 40 ساله اش که کارمند راه آهن بود، متوجه مرگ دخترشان شده است.
پدر این دختر معلول که جسد را پیدا کرده و موضوع را به پلیس خبر داده بود، گفت: من کلید خانه را در محل کارم جا گذاشتم و زمانی که به خانه آمدم، از آنجا که کسی در را باز نکرد، با کمک همسایه ها موفق شدم به خانه وارد شوم و با جسد دخترم مواجه شدم. اظهارات متناقض مرد جوان باعث شد تا کارآگاهان به تحقیق از همسایه ها بپردازند. در بررسیها مشخص شد که خانواده دختر معلول از وضعیت دخترشان خسته شده بودند و از آنجا که هزینه درمان او نیز بالا بود، بشدت از این وضع ناراضی بودند. با توجه به تناقض گوییهای پدر، وی به عنوان تنها مظنون پرونده به دستور بازپرس دشتبان از شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران بازداشت شد. در نهایت مرد جوان به قتل دخترش اعتراف کرد و گفت: دو سال است به تهران آمده ایم. دخترم معلولیت داشت و هزینه درمان او زیاد بود. من و همسرم از این وضع خسته شده بودیم. حتی قرار بود او دوباره تحت عمل جراحی قرار بگیرد، اما هزینه اش بالا بود. شب قبل از جنایت، من شبکار بودم. صبح روز حادثه میدانستم همسرم برای انجام کارهای مدرسه دخترم بیرون میرود و دختر معلولم در خانه تنهاست. ساعت 8 و 30 دقیقه به خانه رفتم. با همسرم تماس گرفتم که متوجه شدم در خانه نیست.
خیلی خسته بودم و میخواستم استراحت کنم که دخترم سراغم آمد و گفت بابا برایم لپتاپ بخر. گفتم پول هزینه درمانت را ندارم، حالا چطور برایت لپتاپ بخرم؟ دخترم از دستم ناراحت شد و گریه کرد. من خیلی عصبانی بودم و نمیتوانستم این وضع را تحمل کنم. کنترلم را از دست دادم. رفتم سمت میز و جعبه دستمال کاغذی را برداشتم و سمت دختر معلولم پرت کردم. بعد از آن با ملحفه او را خفه کردم. در ادامه تحقیقات، مادر دختر معلول به شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران رفت و از همسرش گذشت کرد.
بدین ترتیب بزودی پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری ارجاع خواهد شد تا متهم از جنبه عمومی جرم محاکمه شود. به این ترتیب پدری که دختر 12 ساله معلولش را خفه کرده بود از قصاص نجات یافت.

گلواژه: امام صادق (ع) میفرمایند: سه چیز مرد را خوار و عیبناک مینماید: حسادت، سخنچینی و سبکی.

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *