شناسه خبر: 15478 منتشر شده در مورخ: 1397/10/2 ساعت: 08:25 گروه: اجتماعی  
اعتبار لازم برای دسترسی معلولان به ادارات فراهم شود
معاون سازمان بهزیستی:

اعتبار لازم برای دسترسی معلولان به ادارات فراهم شود

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، از دستگاه ها خواست در فصل بودجه اعتبارات لازم را برای مناسب سازی فضاهای اداری به منظور دسترسی معلولان پیش بینی کنند؛ چنانچه در قانون برای دستگاه هایی که در این زمینه اقدام نمی کنند، مجازات درنظرگرفته شده است.

به گزارش ایران سپید حسین نحوی نژاد افزود: فصل بودجه است و از دستگاه ها خواهش می کنیم حتما با توجه به وظایفی که قانون برعهده آنها گذاشته و 30 امتیازی که در جشنواره شهید رجایی به مناسب سازی فضاهای اداری برای معلولان اختصاص پیدا کرده است، در رایزنی با سازمان برنامه و بودجه اعتبارات لازم را در بودجه خود پیش بینی کنند تا هم مشمول مجازات هایی که در قانون پیش بینی شده است، نشوند و هم زمینه دسترسی معلولان به محیط های اداری فراهم شود.

وی تاکید کرد: افراد دارای معلولیت در حال حاضر در زمینه های عبور و مرور و دسترسی به محیط های اداری دارای مشکل هستند؛ از این رو، ادارات بهزیستی باید در این زمینه پیشقدم باشد.
نحوی نژاد اضافه کرد: بحث دسترسی به اطلاع رسانی و اتوماسیون اداری به ویژه برای افراد نابینا بسیار حائز اهمیت است و لازم است که زمینه مناسب سازی فضاها و دسترسی آنان به اطلاعات عمومی فراهم شود.

 ادارات باید به طراحی جهانی فکر کنند
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: در زمینه اهمیت دسترسی معلولان به محیط کار و رفت و آمد آنان، کار فرهنگی خوب انجام نشده و این مساله موجب شده است به افرادی که احساس می کنیم دچار ناتوانی هستند، اعتماد نشود در حالی که برای حضور آنان در محیط کار باید فرصت هایی فراهم شود.
نحوی نژاد افزود: منظور از فرصت این است که معلولان به محیط های کاری و اداری و محیط پیرامون خود به راحتی دسترسی داشته باشند؛ بنابراین اصل اول این است که به طراحی جهانی فکر کنیم. طراحی جهانی می گوید هر محیطی برای همه باید قابل دسترس باشد این اصل اول است.
وی تصریح کرد: با توجه به کندی کار در زمینه مناسب سازی، قانونگذار در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، برای دستگاه هایی که در این زمینه اقدام نمی کنند، مجازات قائل شده است.
نحوی نژاد به مشکلات رفاهی و معیشتی معلولان اشاره کرد و گفت: معلولان با توجه به هزینه های بالایی که معلولیت برای آنها رقم می زند، با مشکلات رفاهی متعددی روبرو هستند و تلاش می شود که رفاه تمام مددجویان به ویژه افراد دارای معلولیت بهبود پیدا کند./ ایرنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *