شناسه خبر: 15411 منتشر شده در مورخ: 1397/9/27 ساعت: 08:45 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 27 آذر 1397

روزنامه سه شنبه 27 آذر 1397

93 شعبه بانکی به سامانه خدمات نابینایان مجهز شدند - حاضرم برای مناظره - قیمت مسکن در تهران ۵۹.۶ درصد گران شد - شیر پروبیوتیک سموم هوای آلوده را دفع میکند - مروری بر آلبوم «عاشق کیست»، از شهرام ناظری - اعضای جدید هیأت رئیسه از همکاران چندین ساله ما هستند - این بچه مال من است

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 27 آذر 1397

10 ربیع الثانی 1440

18 دسامبر 2018

سال بیست و سوم شماره 6026

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

93 شعبه بانکی به سامانه خدمات نابینایان مجهز شدند 2

حاضرم برای مناظره 5

قیمت مسکن در تهران ۵۹.۶ درصد گران شد 7

شیر پروبیوتیک سموم هوای آلوده را دفع میکند 10

مروری بر آلبوم «عاشق کیست»، از شهرام ناظری 12

اعضای جدید هیأت رئیسه از همکاران چندین ساله ما هستند 15

این بچه مال من است

اطلاعرسانی

 

 

 

..........ویژه

* 93 شعبه بانکی به سامانه خدمات نابینایان مجهز شدند: رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسبسازی کشور از تجهیز 93 شعبه در 21 استان کشور به سامانه خدمات بانکی نابینایان خبر داد و گفت: از این تعداد 30 شعبه در شهر تهران واقع شده است. ابراهیم کاظمی مؤمنسرایی افزود: به منظور پرهیز از تمرکز و تجمع ارائه خدمات حضوری به نابینایان صرفاً در شهر تهران و برخی شهرهای بزرگ کشور، مقرر شد توزیع این امکان در مناطق فاقد شعب یا دارای حد اقل شعب تجهیز شده، در اولویت قرار گیرد. وی ادامه داد: بانک مرکزی از بانکها و مؤسسات خواسته است چنانچه هر بخشنامه یا دستور العمل صادره از بانک مرکزی که ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی به نابینایان، معلولان و جانبازان را دچار اخلال میکند، به آن بانک معرفی شوند تا نسبت به رفع مشکل چاره اندیشی شود. کاظمی با اشاره به افزایش کمیت و کیفیت خدمات رسانی به کم بینایان و نابینایان کشور تصریح کرد: در این راستا تعامل بین بانکها، مؤسسات اعتباری و انجمنهای معلولان و جانبازان مانند انجمن نابینایان ایران باید افزایش یابد و اقدامات شبکه بانکی به منظور برآورده کردن نیازهای آنان نباید محدود به مناسبتهای خاص شود. رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسبسازی کشور یادآور شد: نابینایان میتوانند نکات آموزشی مورد نیاز جهت بهره برداری را از طریق وب سایت بانکها، مؤسسات عضو مرکز شتاب و شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت دریافت کنند. بنا بر این گزارش، تا کنون به منظور ارائه خدمات بانکی و بانکداری الکترونیکی به جامعه معلولان، اقدامات متعددی از سوی بانکها، مؤسسات و شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداختی صورت پذیرفته است؛ از جمله امکانات مورد نیاز برای سهولت تردد جانبازان، معلولان و نابینایان در ساختمانهای تازه ساز بر اساس دستور العملهای مربوط به رفع نقایص موجود در شعب و واحدهای قدیمی پیشبینی شده است. همچنین تابلو مشتریان خاص (جانبازان، معلولان و حتی افراد مسن) روی یکی از باجه های پاسخگویی به مشتریان برای خدمات رسانی در کوتاهترین زمان ممکن نصب شده است. تجهیز بیش از 90 شعبه در 21 استان کشور به سامانه خدمات بانکی نابینایان، نصب سطوح ویژه حرکت نابینایان، تجهیز دستگاههای خودپرداز به سیستم گویا، تجهیز دستگاههای خودپرداز به صفحه کلید برجسته و تجهیز وبسایت بانکها، مؤسسات و همچنین اینترنت بانک به نرم افزار متن خوان، از دیگر اقدامات در راستای ارائه خدمات بانکی به جامعه معلولان به شمار میرود. خدمات بانکداری الکترونیکی مانند سایت بانکها، اینترنت بانک، تلفن بانک و همراه بانک و همچنین از طریق اپلیکیشنهای موبایل به جامعه معلولان ارائه میشود.

* گلواژه: حقّی که شکم بر تو دارد این است که آن را ظرف چیزهای حرام -چه کم و چه زیاد- قرار ندهی، بلکه در چیزهای حلال هم صرفه جویی کنی و به مقدار نیاز استفاده نمایی. امام سجاد (ع)

 

............سیاسی

* حاضرم برای مناظره. مصطفی کواکبیان در حساب توئیتر خود نوشت: آقای احمدینژاد! یک سال و نیم قبل در مجلس خطاب به شما گفتم حرفهای جدیدتان نه تنها به قیافه تان نمیخورد، بلکه با ویرانگری عملکرد هشت ساله شما نیز تطابق ندارد؛ لذا اعلام کردم به عنوان خادم مردم در سنگر خانه ملت حاضرم برای اثبات دروغگوییهایتان با شما مناظره کنم.

* حشمت ا... فلاحتپیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که به احتمال زیاد مواد منفجره حادثه تروریستی چابهار از راه دریا وارد کشور شده است.

* رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه 98 بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب باید در کاهش هزینه ها، قطع وابستگی به نفت و توجه به اقتصاد مقاومتی گام برداریم و اگر بر این اساس بودجه را تدوین نکنیم، موفق نمیشویم.

* رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: ما نشان دادیم که مرد میدان نبرد هستیم. امروز بعد از موفقیتهای نسبی باید نشان دهیم قهرمانان میدان صلح هستیم.

* سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: پنج سال است تلاش میکنیم جنگ اقتصادی را در دانشگاهها نهادینه کنیم، ولی اساتید دانشگاهها میگویند این توهم است؛ این گونه برخوردها حاکی از وجود جمود علمی است.

* محسن آرمین، فعال سیاسی اصلاحطلب اعلام موضع اصلاحطلبان در این مقطع درباره شرکت یا عدم شرکت در انتخابات آینده مجلس را زودهنگام دانست و گفت: باید تمام تلاشهای اصلاحطلبان معطوف به فراهم آوردن شرایط لازم برای برگزاری انتخاباتی واقعی و دارای حد اقل استانداردهای لازم باشد.

* بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده، نزدیک به ۴۹.۴ درصد خانوارهای ایرانی صاحب اتومبیل هستند. شمار خانوارهای شهری ایرانی در آمارهای استخراج شده از سرشماری سال ۱۳۹۵ کمی بیش از ۱۸ میلیون خانوار بوده است.

...........گزارش روز

* قیمت مسکن در تهران ۵۹.۶ درصد گران شد، گردش مالی بازار مسکن ۲۶.۲ درصد بالا رفت: بر اساس آخرین و جدیدترین گزارش دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، در آبان ۹۷ تعداد معاملات مسکونی در پایتخت به ۷ هزار و ۱۷ فقره رسید که نسبت به ماه قبل از آن (مهر ماه امسال) ۲۶.۶ درصد و نسبت به آبان ماه سال گذشته ۵۳.۱ درصد کاهش داشته است. گردش مالی بخش مسکن و ارزش کل معاملات این بخش در تهران در ۸ ماهه نخست امسال ۵۷ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۸ ماهه نخست سال ۹۶) ۲۶.۲ درصد رشد نشان میدهد. این شاخص در ۸ ماهه نخست سال گذشته ۴۵ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان برآورد شده بود. منطقه ۵ شهرداری تهران با ۹۷۲ فقره، بیشترین میزان معاملات مسکن در آبان ۹۷ را به خود اختصاص داده که این میزان معامله برابر ۱۶.۴ درصد از کل معاملات بوده است. منطقه ۱۹ شهرداری تهران نیز با ۴۳ فقره معامله مسکن، معادل ۷ دهم درصد از کل معاملات، کمترین تعداد معاملات مسکن را  در پایتخت به خود اختصاص داده است. بیشترین کاهش معاملات در آبان ۹۷ نسبت به آبان ماه سال ۹۶، متعلق به منطقه ۲۲ بوده که نشان دهنده کاهش ۶۵.۴ درصدی میزان معاملات است. متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع واحد مسکونی در آبان امسال در پایتخت ۹ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان عنوان شده که نسبت به مهر ماه امسال ۶.۴ درصد و نسبت به آبان ماه سال گذشته ۹۱ درصد رشد داشته است. بیشترین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در آبان ماه امسال مربوط به منطقه یک تهران با ۱۹ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و کمترین قیمت به منطقه ۱۹ با متری ۴ میلیون تومان بوده است. همچنین بیشترین رشد قیمت را منطقه ۹ به خود اختصاص داده، به طوری که رشد قیمتها در این منطقه برابر با  ۱۰۴.۴ درصد نسبت به آبان ۹۶ بوده است. کمترین درصد رشد قیمت نیز در منطقه ۱۹ تهران با افزایش ۴۶.۹ درصدی اتفاق افتاده است. بیشترین حجم خرید و فروش مسکن در آبان ماه امسال متعلق به منطقه ۵ با ۶۱.۴ درصد از معاملات بوده است. همچنین واحدهای زیر ۵ سال ساخت با ۳۹.۵ درصد، بیشترین تعداد معاملات مسکن پایتخت را به خود اختصاص داده اند. گفتنی است در میان خریداران، واحدهای آپارتمانی با قیمت ۶ تا ۷ میلیون تومان بیشترین طرفدار را داشته اند، به طوری که این واحدها ۹.۹ درصد معاملات مسکن آبان را به خود اختصاص داده اند. همچنین بیشترین تعداد خرید و فروش مسکن به واحدهای ۶۰ تا ۸۰ متری با در اختیار داشتن ۲۶ درصد کل معاملات مسکن آبان اختصاص داشته است. در ۸ ماه نخست امسال، ۹۴ هزار و ۱۷ فقره معامله مسکن در شهر تهران انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۶ معادل ۱۸.۸ درصد کاهش داشته است. میانگین قیمت مسکن در بازه زمانی ۸ ماهه امسال متری ۷ میلیون و ۳۰۲ هزار تومان برآورد میشود که نسبت به ۸ ماهه نخست سال گذشته ۵۹.۶ درصد رشد داشته است.

............بهداشت و سلامت

* شیر پروبیوتیک سموم هوای آلوده را دفع میکند: مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: نوشیدن دو لیوان شیر پروبیوتیک در هوای آلوده باعث میشود کمترین آسیب از طریق استنشاق هوا به بدن برسد؛ زیرا این شیر حاوی باکتریهای مفید است که عملکرد روده را در حد نرمال نگه میدارد. زهرا عبد اللهی افزود: با توجه به افزایش آلاینده های هوا در فصل سرما، مصرف برخی مواد غذایی مفید و سالم باعث میشود عملکرد سیستمهای مختلف بدن در هوای آلوده کمتر مختل شود. مصرف لبنیاتی که حاوی کلسیم، منیزیم و فسفر به عنوان خنثی کننده سموم هستند، میزان سموم آلاینده هایی را که وارد بدن میشوند، خنثی میکند. وی ادامه داد: سبزی و میوه به دلیل دارا بودن ترکیبات آنتی اکسیدان، ضد سرطان و ضد التهاب هستند و مصرف این مواد در هوای آلوده میتواند از بروز آسیبهای ناشی از سموم موجود در هوای آلوده پیشگیری کند. توصیه میشود روزانه دو عدد میوه به ویژه پرتقال، نارنگی، کیوی یا سیب مصرف شود. سبزیجاتی مانند گل کلم، فلفل سبز و اسفناج نیز باید روزانه مصرف شود؛ زیرا حاوی بتاکاروتن هستند و به سلامت دستگاه تنفسی کمک میکنند. خوردن آب نیز در شرایط آلودگی هوا به عملکرد دستگاه گوارش کمک میکند و سموم ناشی از هوای آلوده را از طریق ادرار دفع میکند. نوشابه گازدار عناصر آلودگی را جذب بدن میکند. تغذیه سالم از بسیاری بیماریها پیشگیری میکند.

* سوختگی در ایران ۸ برابر متوسط جهانی: رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته با بیان اینکه سوختگی در ایران ۸ برابر متوسط جهانی است، گفت: اول دی ماه به عنوان روز ملی پیشگیری از سوختگینامگذاری شده است و امیدواریم در تقویم ملی ثبت شود. فاطمی افزود: سوختگی تنها ناشی از حریق نیست، بلکه سوختگیهای شیمیایی، سوختگیهای ناشی از مایعات داغ، اشعه ها ، سوختگی الکتریکی و غیره نیز داریم.

 

 

..........آهنگ و درنگ

* مروری بر آلبوم «عاشق کیست»، از شهرام ناظری: معمولاً دقیقترین نقدها در باره آلبومهای منتشر شده در بازار، ماهها بعد از انتشار آلبوم نوشته میشوند. برخلاف نقدهایی که در همان روزهای انتشار و فقط به منظور عقب نماندن از قافله نوشته و منتشر میشوند، نقدهایی که با فاصله زمانی زیاد از تاریخ انتشار آلبوم نوشته میشوند، حاصل ساعتها غوطه خوردن منتقد در لحظه به لحظه آن اثر موسیقاییند. حالا همین اتفاق برای آلبوم «عاشق کیست» با آواز شهرام ناظری رخ داده است. «سعید یعقوبیان»، از منتقدان شناخته شده موسیقی، نقدی بر این آلبوم نوشته که خواندنش برای آنهایی که آلبوم را شنیده اند، خالی از لطف نخواهد بود. در یادداشت یعقوبیان میخوانیم: بنا کردن بنیاد موسیقی بر هرچه غیر موسیقی، زمانی موجه میتواند باشد که خودِ موسیقی حرفی برای گفتن داشته باشد. در ساحت موسیقی، میزبان موسیقی است و هرچه غیر آن، میهمان و فرع؛ هر که و هر چه باشد؛ سخیف و عامیانه و سطحی، یا بدیع و فیلسوفانه و عمیق. حکایتِ دکمه پنبه ای باشد یا افلاکیترین سروده های حافظ و مولوی. موسیقیِ خوب روی پای خود می ایستد و میهمان را بر صدر مینشاند. «عاشق کیست» چنین اثری از آب درآمده است. هم آهنگساز و هم خواننده در تجربه های اخیر خود حسب اتفاق، هر دو سراغ فردوسی رفته و نماز میت فردوسی را دوباره خوانده بودند. یکی با گذاشتن دکلمه هایی لوث و لوس بر موسیقی ای که اساساً مجالِ شنیده شدن نمییافت و دیگری در کنار پسر که همچون همیشه جنازه شعر را به قناره موسیقی عابر فریبنده خود آویخته بود. این گونه است که سراغ شنیدن «عاشق کیست» رفتن، که اسطوره دیگری را هدف گرفته، واهمه هایی با خود دارد. اما اینجا، موسیقی، بستر ایده آلی برای شنیده شدن شعر فراهم کرده و اگر هدف، ارائه موسیقایی شعر بوسعید بوده، محقق شده است. برخورد با شعر بوسعید مسأله های شعر فردوسی را ندارد. آواز ایرانی با این نوع تغزل، پرورده و آشناست و ناظری نیز بطور خاص تجربه های مشابه داشته است. مهمتر از آن، موسیقی در اینجا اندیشیده شده و ایده مند است.

یعقوبیان در ادامه مینویسد:   هراسِ دیگر، در مواجهه با شگردهای شخصیِ خواننده است که خوشبختانه موسیقی تا حد زیادی آنها را مهار کرده و در خدمت خود درآورده است. هرچند هنوز کلکسیونی از این شگردها را در خودِ قطعه «عاشق کیست» میشنویم (تأکیدهای غلوآمیز روی واژهها، اشتباه در آکسانگذاریِ شعر، بیانهای نمایشی و آواهای کمیک) اما با این حال جاذبه های مجموعه، بر این گونه دافعه ها غلبه دارند. همین که موسیقی، مجال شعر شنیدن میدهد، همین که همراه موسیقی، شکوهِ شعر، گوش و هوش را با خود میبرد، از درست و متناسب بودن موسیقیست. گویی جهانِ بوسعید مهلتی به ترسها نداده است. انتشارات ایرانگام «عاشق کیست» را ۲۲ آبان ۹۶ و با آهنگسازی امیر پورخلج منتشر کرده است.

 

 

...........ورزشی

* اعضای جدید هیأت رئیسه از همکاران چندین ساله ما هستند: محمود خسروی وفا، رئیس کمیته پارالمپیک با بیان اینکه انتخابات پارالمپیک بدون حاشیه و منظم بود، گفت: به اعتقاد من افراد با تجربه و دلسوز در پستهای مختلف کمیته پارالمپیک انتخاب شدند و ما ظرف یک ماه آینده دبیر کل و سرپرست آکادمی پارالمپیک را معرفی خواهیم کرد. خسروی وفا در پاسخ به سؤال ایران سپید که ترکیب جدید اعضای هیأت رئیسه و هیأت اجرایی را چگونه ارزیابی میکنید؟ گفت: همه این افراد، از همکاران نزدیک و چندین ساله ما هستند که امروز یک مسئولیت جدید، سختتر و حساستر گرفتند تا در جهت اهداف پارالمپیک حرکت کنند. اصولاً نفرات جدید انگیزه های زیادی هم دارند. وی در پاسخ به این پرسش ایران سپید که چرا با وجود اعلام قبلی، برخی افراد بازنشسته کاندیدا شده بودند و قصد شرکت در انتخابات را هم داشتند؟ اظهار کرد: در فرمهایی که پیشتر برای ثبت نام کاندیدا منتشر شد، اعلام کردیم افراد دو شغله و بازنشسته نباید کاندیدا شوند و این خود افراد هستند که باید این احساس مسئولیت را داشته باشند. ما در این جمع فرصت تحقیق و استعلام را نداریم و خود افراد باید رعایت میکردند. رئیس کمیته پارالمپیک در عین حال گفت: البته هنوز هیچ ابلاغ رسمی به پارالمپیک انجام نشده که عضو هیأت اجرایی بودن شغل محسوب میشود. اگر ملاک ما اساسنامه پارالمپیک باشد، تنها دبیر کل و خزانه دار شغل محسوب میشود و کسانی که برای هیأت اجرایی نامزد شوند، شغل به حساب نمیآید. خسروی وفا در خصوص انتخاب دبیر کل گفت: اولین جلسه ای که در دی ماه برگزار خواهد شد، سعی میکنیم دبیر کل را معرفی کنیم. البته برای معرفی دبیر کل ما سه ماه فرصت داریم، ولی تلاش میکنیم در دی ماه این اتفاق رخ دهد. دبیر کل بر اساس اساسنامه انتخابی نیست، انتصابی است. فایل صوتی مصاحبه با رئیس ابقا شده پارالمپیک را از وبسایت ایران سپید دانلود کرده و گوش کنید. «امیر سرمدی»

 

...........حوادث

* این بچه مال من است: پسر فوتبالیست که متهم است به دختری 17 ساله تعرض کرده و از وی صاحب فرزند شده است، در جلسه دادگاه به قضات گفت: من قبول دارم که این طفل فرزند من است. این پسر 21 ساله صبح دیروز در شعبه دوازدهم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. در آغاز جلسه، دختر نوجوان به قضات گفت: حدود دو سال قبل با میثم در راه مدرسه آشنا شدم. عاشقش بودم. یک روز که از مدرسه بیرون آمدم تا به خانه بروم، میثم و دوستش مرا سوار خودروی خود کردند و بعد دوست پسرم مرا به خانه اش برد و به من تجاوز کرد. مدتی بعد متوجه شدم باردارم. وقتی 7 ماهه باردار بودم، پدر و مادرم متوجه شدند و من مجبور به شکایت شدم. بعد از چند ماه فرزندم به دنیا آمد و میثم هم دستگیر شد، اما او مدعی شد من با پای خودم به خانه اش رفته ام و تجاوز را انکار کرد. مهناز ادامه داد: وقتی بچه به دنیا آمد او را به بهزیستی سپردم، چون خانواده ام اجازه نمیداد او را نگه دارم. چندی بعد هم متوجه شدم یک خانواده سرپرستی بچه ام را قبول کرده و او را به فرزند خواندگی برده اند. در بازجوییها نیز میثم منکر اتهام تجاوز شد و گفت: مهناز به خواست خودش با من ارتباط داشت و من به زور کاری انجام ندادم. اما اگر مهناز از من باردار شده و این بچه مال من باشد، سرپرستی او را قبول میکنم. به دنبال ادعای میثم، قضات دستور انجام آزمایش انتساب نسب را صادر کرده و قرار شد کودک که اکنون یکساله شده، به دستور دادگاه به پزشکی قانونی منتقل شود. بدین ترتیب بر اساس گزارش پزشکی قانونی مشخص شد فرزند متعلق به میثم است. در حالی که صبح یکشنبه شاکی و متهم در دادگاه حضور یافته بودند، زوج جوانی که سرپرستی کودک را پذیرفته بودند نیز در دادگاه حاضر شدند. اما زوج جوان وقتی صحبتهای میثم را در مورد قبول کردن بچه اش شنیدند، بشدت اعتراض کرده و با امتناع از پس دادن کودک به مهناز و میثم، ادعا کردند ما این طفل را به سختی تحت سرپرستی گرفتیم و برای بزرگ کردن او زحمات زیادی کشیدیم. به هیچ وجه حاضر به برگرداندن کودک نیستیم. از طرفی مادر مهناز هم که در جلسه دادگاه بود، در اظهاراتش گفت: این رابطه شوم باعث شد من با پدر مهناز اختلاف پیدا کنم، چون بارداری دخترمان را پنهان کرده بودم. شوهرم به همین خاطر من را طلاق داد و باعث بهم خوردن زندگیمان شد. میثم که عضو یکی از تیمهای فوتبال جوانان است، در حالی که باز هم در برابر قضات اتهام تجاوز را انکار کرد، گفت: من رابطه با مهناز را انکار نمیکنم، اما هرگز این رابطه به اجبار نبوده است. الآن هم برای پذیرفتن فرزندم مشکلی ندارم.

* مرگ بازیکن فوتبال در تصادف: عضو تیم فوتبال جوانان صنعت نفت آبادان در سانحه رانندگی جان باخت. محسن میرزایی که در لیگ برتر فوتبال کشور حضور داشت، شنبه در حالی که به همراه دوست خود سوار بر یک موتورسیکلت سنگین بود، به خاطر از دست دادن کنترل موتور دچار ضربه مغزی شد.

 

..............اطلاعرسانی

* کانون نابینایان فرهنگسرای بهمن برگزار میکند: دوره های آموزشی کامپیوتر (ویندوز و اندروید)، زبان انگلیسی، خط بریل، تحرک و جهتیابی، موسیقی (نی، پیانو، سلفژ، تنبک و دف)، کلاسهای صنایع دستی «قالی بافی، فرشینه (پادری)، تابلو فرش و بافتنی با ماشین و دست، مروارید و عروسک بافی» برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 55323880 تماس حاصل فرمایید.

* بدین وسیله به اطلاع میرساند: نشستی دیگر از سلسله نشستهای ادبی شامل خوانش، شرح و نقد اشعار شرکت کنندگان و دیگر شاعران (شب شعر) با حضور شعرا و اساتید گرانقدر از جمله دکتر عبد الحسین لطیفی عضو هیئت علمی دانشگاه، دکتر مرتضی جوان و دیگر اساتید، روز چهارشنبه 28/9/97 ساعت 16:30 لغایت 18:30 در محل انجمن علمی-فرهنگی دانشجویان و دانشآموختگان نابینای ایران برگزار خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 22880088 تماس حاصل فرمایید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *