شناسه خبر: 15381 منتشر شده در مورخ: 1397/9/25 ساعت: 10:35 گروه: اجتماعی  
حواشی برگزاری انتخابات مجمع کمیته ملی پارالمپیک

حواشی برگزاری انتخابات مجمع کمیته ملی پارالمپیک

شانزدهمین مجمع عمومی و ششمین مجمع انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

به گزارش ایران سپید در این مجمع، مسعود سلطانیفر وزیر ورزش و جوانان، طیبه سیاوشی، نماینده مجلس، محمدرضا داورزنی و عبدالحمید احمدی معاونان وزیر ورزش، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک، طاهره طاهریان، نایب رئیس بانوان کمیته ملی المپیک و سایر اعضای مجمع حضور داشتند. 

در بخش اول مجمع، گزارشی از عملکرد کمیته ملی پارالمپیک از 15 بهمن 96 تا کنون ارائه شد و پس از مدیحه سرایی، انتخابات آغاز شد. پیش از شروع رأیگیری، محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش طی تذکری گفت: از آنجا که کمیته ملی پارالمپیک یک نهاد عمومی غیر دولتی است، چنانچه کاندیداها مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان میشوند از سمت خود انصراف دهند. در این بین، یکی از اعضای مجمع بیان کرد: کاندیداها باید تعهد کتبی بدهند که بازنشسته نیستند تا اعضای هیأت رئیسه پارالمپیک در آینده دچار مشکل نشوند. در همین حین بود که تعدادی از نامزدهای پستهای مختلف، از کاندیداتوری انصراف دادند. به جز انتخابات هیأت اجرایی که کمی در آن رقابت وجود داشت، در سایر بخشها شاهد رقابتی نبودیم. از دیگر اتفاقات جالب توجه مجمع پارالمپیک، شرکت آقای مجید قدمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی و نماینده فدراسیون دانشآموزی و فرزاد حیدری نماینده فدراسیون کارگری در انتخابات هیأت رئیسه و اعضای هیأت اجرایی بود که آقای خسرویوفا قصد داشت برای شرکت آنها از مجمع رأی موافقت بگیرد و با تذکر آقای داورزنی این امر انجام نشد. آقای داورزنی در این ارتباط گفت: طبق اساسنامه جدید کمیته ملی پارالمپیک، نماینده فدراسیون دانشآموزی و کارگری حق کاندیداتوری برای هیأت رئیسه و اجرایی را ندارند و حتی حق شرکت در رأیگیری برای انتخابات نفرات را نیز ندارند. با این وجود آقای خسرویوفا برای شرکت آنها از اعضای مجمع نظرخواهی کرد که با مخالفت اعضا روبرو شد. از این رو، مجمع انتخاباتی پارالمپیک با حضور 50 نفر برگزار شد که 48 نفر حق رأی داشتند. در نهایت، محمود خسرویوفا با کسب ۴۶ رأی از ۴۸ رأی مأخوذه برای چهارسال آینده به عنوان رئیس کمیته پارالمپیک انتخاب شد. برای انتخاب نایب رئیس بانوان فریبا محمدی، فاطمه رخشانی و بتول مشرف جوادی انصراف دادند تا سیما لیموچی بدون رقیب با کسب 40 رأی به عنوان نایب رئیس جدید بانوان پارالمپیک انتخاب شود. برای نایب رئیسی آقایان، از 11 نفر کاندیدای اولیه، 9 نفر انصراف دادند تا غفور کارگری و غلامرضا شعبانی بهار با هم رقابت کنند. در نهایت، غفور کارگری با ۳۲ رأی به عنوان نایب رئیس آقایان انتخاب شد. غلامرضا شعبانی بهار هم ۱۳ رأی بدست آورد. شهرام منکرسی به عنوان تنها کاندیدای خزانه داری، با کسب ۴۴ رأی انتخاب شد. برای پست بازرس کمیته پارالمپیک همه نامزدها به جز مسعود اشرفی انصراف دادند و اشرفی دبیرکل سابق پارالمپیک توانست با 40 رأی به عنوان بازرس انتخاب شود. برای پست هیأت اجرایی که ابتدا 31 نفر ثبتنام کرده بودند، در نهایت ۱۳ نفر باقی ماندند که آرای بدست آمده آنها به این شرح است: فریبا محمدی ۱۱، امیر ماندگارفرد ۱۴، علی اصغر هادیزاده ۱۰، محمدرضا مظلومی ۳۳، سید محمد پولادگر ۲۱، عباس باغستانی ۸، هادی رضایی ۳۰، علی کشفیا ۲۷، غلامرضا نوروزی ۲۱، الهه شیعه ۸، سید قاسم قاسمی ۳۴، حمید علی صمیمی ۳۳ و غلامرضا شعبانی بهار 17. بدین ترتیب مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان، قاسمی نماینده فدراسیون جانبازان، علی صمیمی رئیس فدراسیون جانبازان، کشفیا نماینده هیأتهای استانی، هادی رضایی نماینده مربیان عضو هیأت اجرایی شدند و بین  نوروزی و پولادگر رأیگیری مجدد انجام شد. نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با ۲۵ رأی به عنوان ششمین عضو هیأت اجرایی انتخاب شد و پولادگر 20 رأی بدست آورد.

امیر سرمدی

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *