شناسه خبر: 15367 منتشر شده در مورخ: 1397/9/25 ساعت: 09:08 گروه: اجتماعی  
حمایت از تولید کتاب‌های گویا برای نابینایان

حمایت از تولید کتاب‌های گویا برای نابینایان

نیکنام حسینی‌پور در بازدید از کتابخانه دیجیتالی گویا با اعلام حمایت از تولید کتاب‌های گویا برای نابینایان، گفت: ما به دنبال دامن زدن به وقف فرهنگی هستیم و تلاش می‌کنیم ناشران اجازه دهند کتاب‌هایشان برای جامعه نابینایان به صورت صوتی منتشر شود.

به گزارش ایران سپید یکنام حسینی‌پو؛ مدیر عامل موسسه خانه کتاب در حاشیه سفر به کاشان از کتابخانه دیجیتالی گویا ویژه نابینایان و استدیو طرفه بازدید کرد. نسرین نیکخواه قمصری، مدیر جامعه نابینایان و کم بینایان کاشان در این دیدار به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های این مرکز پرداخت و گفت: در این مرکزکتاب‌های تولیدی خودمان و تولیدات دیگر را به صورت گویا درمی‌آوریم چهار هزار کتاب به صورت گویا داریم. برای متقاضیانی که می‌خواهند کتاب گوش دهند اما کم‌بینا و نابینا هستند مسابقات کتابخوانی برگزار می‌کنیم. سی دی کتاب را در اختیار دوستان نابینا قرار می‌دهیم و سوالات را مطرح می‌کنیم.

این استاد دانشگاه افزود: کتابخانه امید بخش دیگر این مجموعه است که با کمک شرکت سامسونگ راه‌اندازی شده و 600 کتاب برای کودکان و نوجوانان داریم به این شکل که فایل صوتی پخش می‌شود و بچه‌ها متناسب با گروه سنی‌شان داستان‌ها را می‌شنوند و درباره آن داستان‌هاپرسش‌هایی مطرح می‌شود. هفته‌ای یک بار هم  کلاس موسیقی برای بچه‌ها برگزار می‌کنیم. ما می‌خواهیم خودمان تولید کننده باشیم و ظرفیت‌های خوبی هم از نظر استودیو و نیروی انسانی و ... داریم. و برخی نویسندگان می‌آیند و کتاب‌هایشان را می‌خوانند و صوتی می‌کنند.

نیکخواه قمصری در ادامه به توید کتاب‌های حسی لمسی برای آموزش کودکان نابینا اشاره کرد و گفت: آموزش تولید کتاب‌های حسی لمسی با موضوع کتاب کودک از سایر فعالیت‌های ماست. کودک نابینا به لحاظ شناختی با کودک بینا تفاوت دارد و باید همه چیز را لمس کند. براین اساس ما علاوه بر مراکزی که به طور خاص برای بچه‌ها ایجاد کردیم و کلاس‌های قصه‌گویی برای درونی کردن مطالب برگزار می‌کنیم، کتاب‌های حسی لمسی هم برای آن‌ها تولید می‌کنیم و درست کردن این کتاب‌ها را به والدین و علاقه‌مندان آموزش می‌دهیم

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *