شناسه خبر: 1507 منتشر شده در مورخ: 1392/9/25 ساعت: 12:05 گروه: فرهنگی  
اجرای عمومی نخستین تئاتر نابینایان کشور

اجرای عمومی نخستین تئاتر نابینایان کشور

کارگردان نخستین نمایش نابینایان از اجرای عمومی نخستین تئاتر نابینایان کشور از فردا در مشهد خبر داد.

سعید خان‌کریمی در مشهد اظهار داشت: نمایش «مرداب نشینان» که در جشنواره تئاتر معلولین پویش برگزیده شده قرار است از فردا (یکشنبه 24 آذر) در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد تا 8 دی ماه هر شب ساعت 19 برای عموم علاقمندان اجرا شود.

به گفته وی، این نمایش بر اساس اقتباس داستانی نوشته ولسه ینکا و ترجمه محمد حفاظی است که با کم و اضافه کردن برخی از متن اصلی و نزدیک کردن آن به فرهنگ اسلامی کشور همراه با 4 بازیگر نابینا اجرا خواهد شد.

خان‌کریمی با بیان این مطلب که در این نمایش سعی شده مخاطب به دین توحیدی و یکتاپرستی بیشتر جذب شود، افزود: قطعاً این اقدام می‌تواند نگرش جدید و خوبی به تماشاگر منتقل کند.

خان‌کریمی اجرای نمایش‌های دینی و مذهبی به شرط آن که با نگاه و ساختار جدید همراه با نوآوری تولید شوند را باعث افزایش جذب مخاطب دانست و افزود : این امر باعث اهمیت بخشیدن به نمایش‌های مذهبی می‌شود و نگرش جدیدی را در مخاطب ایجاد می‌کند.

کارگردان گروه نابینایان رویای سفید ادامه داد: با این که تمرینات تئاتر برای نابینایان سختی‌های خاص خود را دارد اما قطعاً فعالیت‌های فرهنگی و هنری توسط معلولین نقش بسیار مهمی در توانمندسازی اجتماعی این قشر جامعه ایفا می‌کند.

خان کریمی تصریح کرد: معلولین استعدادهای زیادی در وجود خود دارند که یکی از آنها اجراهای نمایش است از این رو به نظرم اگر بخش جنبی در جشنواره تئاتر فجر برای هنرهای معلولین قرار داده شود اتفاق بسیار فرخنده‌ای خواهد بود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *