شناسه خبر: 15064 منتشر شده در مورخ: 1397/9/10 ساعت: 11:27 گروه: بهداشت و سلامت  
دوره های اورژانس یاری برای عموم

دوره های اورژانس یاری برای عموم

معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور گفت:دوره های اورژانس یاری برای یازده گروه هدف در حال اجراست کارمندان بخش دولتی و خصوصی می توانند برای شرکت در این دوره ها به سایت اورژانس کشور مراجعه کنند.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از ایرنا: نفیسه میرکتولی ، افزود: گذراندن دوره های آموزشی سازمان اورژانس کشور رایگان است و با توجه به برنامه ریزی انجام شده، افراد جامعه در 11 گروه هدف تقسیم بندی و انجام شده، آموزش کارمندان نیز به عنوان یکی از این گروه ها در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: آموزش های اورژانس یار در سطوح مختلف از دوره های 12 ساعته تا دوره امدادگر اورژانس که یک دوره 50 ساعته است برگزار می شود. در این دوره افراد مهارت های مهمی در ارتباط با کمک های اولیه و همچنین اقدامات ساده و اولیه حفظ حیات مثل احیای قلبی ریوی، مسمومیت ها، کنترل خون ریزی، آتل بندی، مواجهه با بیمار بیهوش، بیماری های قلبی، سکته مغزی، تشنج و غیره به صورت عملی آموزش داده می‌شود.

میرکتولی گفت: آموزش 50 ساعته تربیت اورژانس یار در وزارت بهداشت به عنوان اولین وزارتخانه دولت شروع و در حال ادامه است و تاکنون 17 هزار و 409 نفر از کارمندان سراسر کشور در این طرح آموزش دیده اند و این تعداد به صورت روزانه در حال افزایش است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: تمامی کارمندان بخش های دولتی و خصوصی می‌توانند با مراجعه به مراکز اورژانس استان ها و شهرستان ها و همچنین در تهران با مراجعه به مرکز اورژانس تهران یا سایت سازمان اورژانس کشور ثبت نام کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *