شناسه خبر: 15029 منتشر شده در مورخ: 1397/9/7 ساعت: 08:32 گروه: اجتماعی  
کردستان چند معلول دارد؟

کردستان چند معلول دارد؟

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: 50 هزار معلول در استان کردستان شناسایی شده‌اند که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

به گزارش ایران سپید صباح قریشی در نشست هم‌اندیشی استاندار کردستان با انجمن‌ها و تشکل‌های معلولین استان کردستان که به مناسبت روز جهانی معلولان در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: براساس آمارهای جهانی، 10 الی 15 درصد جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه معلولان بزرگترین اقلیت در جهان هستند، افزود: 50 هزار معلول نیز در استان شناسایی شده‌اند که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی کردستان عنوان کرد: هرچند شاید نتوانسته‌ایم تمامی خواسته‌های جامعه معلولان را پوشش دهیم اما تلاش خود را کرده‌ایم آنچه که از عهده ما برمی‌آید را برای معلولان انجام دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: مناسب‌سازی معابر خواسته اصلی معلولان است که در کمیته مناسب‌سازی معابر اقداماتی در این راستا صورت گرفته است.

قریشی همچنین با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال و مسکن درخواست داریم که قانون اجرا شود، گفت: اگر دستگاه‌های دولتی قانون سه درصد اشتغال معلولان را اجرا کنند بسیاری از مشکلات این قشر از جامعه حل خواهد شد.

وی اعلام کرد: 43 مرکز توانبخشی در استان کردستان فعال بوده که یک هزار و 700 نفر از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی کردستان ذکر کرد: 300 نفر دانشجوی معلول هم در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در استان تحت پوشش بهزیستی هستند که 100 درصد شهریه دانشگاه آزاد و 80 درصد شهریه دانشگاه غیرانتفاعی آنها رایگان است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یک هزار و 456 محصل معلول و یک هزار و 58 ورزشکار معلول تحت پوششی بهزیستی استان هستند که ورزشکاران ما به حمایت‌های مالی نیاز دارند.

قریشی در پایان با تاکید بر اینکه معلولان احترام می‌خواهند نه ترحم، اظهار کرد: می‌طلبد که مسئولان بیشتر به خواسته‌ها و دغدغه‌های معلولان توجه کرده و این قشر را یاری کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *