شناسه خبر: 14951 منتشر شده در مورخ: 1397/8/29 ساعت: 08:47 گروه: دانش و فن آوری  
طراحی پروتز روباتیک برای معلولان جسمی

طراحی پروتز روباتیک برای معلولان جسمی

بزرگ‌ترین آرزوی معلولان جسمی، افزایش استقلال و توانمندی آنهاست تا بتوانند بدون کمک دیگران از پس مشکلات خود بربیایند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایران آنلاین در همین راستا برخی کمپانی‌ها در این زمینه فعالیت دارند و یکی از این شرکت‌ها، کمپانی روباتیک Myomo است که در حوزه سلامت فعالیت می‌کند.

این کمپانی بتازگی از یک پروتز روباتیک با نام MyoPro رونمایی کرده است؛ وسیله‌ای که برای بیمارانی طراحی شده است که از بیماری یا آسیب‌هایی رنج می‌برند که منجر به فلج شدن عضله‌های دست آنان شده است.

نخستین کاربر این وسیله فناورانه، «زک دیز» است که در 8 سالگی به‌دلیل وقوع یک سانحه رانندگی، از ناحیه دست فلج شد. تصادف سبب شد مغز و نخاع وی بشدت آسیب ببیند و درنهایت یکی از دستان وی برای همیشه از کار افتاد. درواقع در اثر این سانحه رانندگی، شبکه عصبی که پیام‌هایی را از نخاع به شانه، بازو و دست ارسال می‌کنند تخریب شدند.

وی سرانجام با استفاده از پروتز روباتیک MyoPro موفق شد دامنه حرکت دست خود را افزایش داده و تا حدودی کارهای روزانه‌اش را انجام دهد. درواقع این پروتز روباتیک سیگنال‌هایی را ارسال می‌کند و کمک می‌کند تا دست، با وجود فلج بودن کار خود را انجام دهد. به این ترتیب افرادی که در اثر سکته، تصادفات رانندگی، بیماری‌هایی همچونALS و تحلیل رفتن ماهیچه‌ها و.. مشکل دارند، می‌توانند به طور مستقل زندگی کنند و کمتر به کمک دیگران نیاز داشته باشند. این پروتز هم‌اکنون در بیمارستان‌های بوستون در اختیار بیماران قرار گرفته است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *