شناسه خبر: 14946 منتشر شده در مورخ: 1397/8/28 ساعت: 12:17 گروه: اجتماعی  
بسته های حمایتی برای نیمی از جمعیت کشور

بسته های حمایتی برای نیمی از جمعیت کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سبد کالا به نیمی از جمعیت کشور تعلق می‌گیرد، گفت: مرحله دوم توزیع سبد حمایتی، هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش ایران سپید  محمد شریعتمداری در حاشیه نخستین کنفرانس ملی کودکان دارای معلولیت در جمع خبرنگاران گفت:نیمی از جمعیت ایران مشمول دریافت سبد حمایتی می‌شوند که در مرحله اول، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی و همچنین پشت نوبتی‌های این نهادها دریافت می‌کنند.

وی افزود: مرحله بعد در راستای اجرای سیاست جبرانی دولت، به افرادی که حقوق ثابت از سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی دریافت می‌کنند و کارمند دولت هستند، سبد حمایتی اختصاص پیدا می‌کند که امیدواریم در روزهای اخیر این اتفاق رخ دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی به طور متوسط ۲۰۰ هزار تومان در فیش حقوقی این افراد پرداخت می‌شود که البته تأکید رئیس‌جمهور این است که به جای پول، سبد کالا ارائه شود.

وی به اجرای مرحله سوم نیز اشاره کرد و گفت: این مرحله شامل اقشاری می‌شود که درآمد کمتر از سه میلیون تومان دارند و بیمه‌شدگان، کارگران و ... که حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند نیز مشمول مرحله سوم می‌شوند. در این راستا با جهانگیری معاون اول مذاکراتی انجام شده که هفته آینده قبل از پرداخت حقوق و دستمزد ماهانه، این مرحله اجرایی می‌شود.

شریعتمداری در پاسخ به این سؤال که کدام دسته از کارمندان مشمول سبد حمایتی می‌شوند؟ تصریح کرد: تمامی کارمندان این سبد را دریافت می‌کنند و جزئیات آن توسط سازمان برنامه و بودجه اعلام خواهد شد.

وی در ادامه درخصوص مرحله سوم و افرادی که در این مرحله بسته حمایتی دریافت خواهند کرد گفت: تلاش می‌شود به محض پایان مرحله دوم، مرحله سوم آغاز شود و در این مرحله گروه‌های بیمه‌شدگان، کارگران و سایر اقشار از این بسته‌ها استفاده خواهند کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص اعتبارات پیش‌بینی شده برای بسته‌های حمایتی در 3 مرحله گفت: اعتبارات در نظر گرفته شده در این 3 مرحله، 3 هزار میلیارد تومان است.

شریعتمداری تأکید کرد: همه کارمندانی که حقوق آنها زیر 3 میلیون تومان است در مرحله دوم که طی چند روز آینده آغاز می‌شود بسته حمایتی خود را دریافت خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر زوجینی که کارمند دولت هستند و نحوه پرداخت به هر یک چگونه است، گفت: جزئیات طرح و نحوه توزیع در مرحله دوم توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد تعیین خواهد شد.

وزیر تعاون همچنین با اشاره اهمیت کنفرانس ملی کودکان دارای معلولیت بیان کرد: بیش از 1500 کودک معلول در مدارس استثنایی در حال تحصیل هستند که دولت در نظر دارد با کمک NGOها امکانات لازم برای آن‌ها را فراهم کند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات معلولان معماری شهرها است که در نظر داریم با شهردار جدید تهران اقداماتی در رابطه با بهسازی معابر شهری انجام دهیم.

شریعتمداری بیان کرد: اولویت ما در خصوص کودکان معلول، موضوع توانمندی و آموزش آن‌ها است و در آینده‌ای نزدیک با کمک شرکت‌های دانش بنیان و سازمان بهزیستی اقداماتی در جهت توانمندی آن‌ها انجام می‌دهیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *