شناسه خبر: 14874 منتشر شده در مورخ: 1397/8/22 ساعت: 09:18 گروه: اجتماعی  
ابلاغ قانون حمایت از حقوق معلولان به مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری تهران

ابلاغ قانون حمایت از حقوق معلولان به مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری تهران

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران از ابلاغ قانون حمایت از حقوق معلولان به مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران خبر داد و گفت: با توجه به تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی این ابلاغیه در شهرداری تهران به عنوان یکی از مشمولان این قانون صادر شد.

به گزارش ایران سپید ابراهیم شیخ در تشریح ابلاغیه قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: بر اساس این مصوبه بانوان کارمند دارای همسر یا فرزند معلول به شرط نگهداری فرد دارای معلولیت در منزل (با تأیید سازمان بهزیستی کشور) از تسهیلات مقرر در قانون راجع به خدمت نیمه ‏وقت بانوان مصوب ۱۰ آذر سال ۱۳۶۲ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن با استفاده از حقوق و مزایای کامل بهره ‌مند خواهند شد.

 معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران افزود: کارمندان مرد دارای همسر معلول یا دارای فرزند معلول تحت سرپرستی و فاقد مادر به شرط نگهداری فرد دارای معلولیت در منزل (با تأیید سازمان بهزیستی کشور) با یک چهارم کسر ساعات کار هفتگی، از حقوق و مزایای کامل استفاده خواهند کرد همچنین دستگاه‌های مشمول مکلف هستند ساعات کار هفتگی شاغلان دارای معلولیت‌های شدید و خیلی شدید را تا ۱۰ ساعت کاهش دهند.
 
به گزارش روابط عمومی معاونت منابع انسانی شهرداری تهران، معاون شهردار تهران از کلیه واحدها و سازمان های تابعه خواست در اسرع وقت مدارک و مستندات مشمولان بندهای این بخشنامه را جهت بررسی و برقراری مزایای مذکور به اداره کل منابع انسانی ارسال کنند تا اقدامات لازم برابر مقررات به عمل آید.
 
شیخ تاکید کرد: ۵۰ درصد حقوق و مزایای یکی از اولیای افراد دارای معلولیت خیلی شدید و شدید مادامی که مسئوولیت پرداخت هزینه های مترتب بر معلولیت فرد بر عهده اولیا باشد از پرداخت مالیات معاف خواهند بود و برابر تبصره این ماده، آیین‌نامه اجرایی آن پس از تصویب هیأت محترم وزیران طی بخشنامه جداگانه ای به کلیه واحدهای تابعه ابلاغ خواهد شد. به نقل از ایسنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *