شناسه خبر: 14872 منتشر شده در مورخ: 1397/8/22 ساعت: 09:19 گروه: اجتماعی  
دسترسی معلولان به ایستگاه های مترو مناسب تر شد

دسترسی معلولان به ایستگاه های مترو مناسب تر شد

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، از افزایش فاصله گیت های ورود خروج برای تردد راحتر معلولان خبر داد اگرچه پیگیری وضعیت مناسب سازی ایستگا ه ها برای معلولین در اولویت کاری شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه قرار دارد.

به گزارش ایران سپید مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، از افزایش فاصله گیت های ورود و خروج برای تردد راحت تر معلولان خبر داد؛ اگرچه پیگیری وضعیت مناسب سازی ایستگا ه ها برای معلولین در اولویت کاری شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه قرار دارد.

 به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه اقداماتی که مترو برای مناسب سازی تردد معلولان در سطح شهر زیر زمینی انجام داده است، توسط شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) از سال ها قبل آغاز شده و در تلاش هستند تا دسترسی معلولان به ایستگاه های مترو مناسب تر شود.شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به دلیل اینکه معلولان نیز به عنوان بخشی از شهروندان و مسافران حق استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را دارند در تلاش است تا خدمات مورد نیاز آنها را ارائه دهد و وظیفه خود می داند که با پیگیری و انجام اقدامات لازم تردد و عبور و مرور معلولان را در سطح ایستگاه های مترو تسهیل کند. 

در حال حاضر مناسب سازی درایستگاه های جدید توسط شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) انجام می شود. لازم به توضیح است پیرو درج مطلبی در خصوص مشکل تردد معلولان با ویلچر در ایستگاه متروی تهرانپارس واقع در خط دو که چندی پیش در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود؛ شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با دعوت از آقای مقدم معلول محترم در روز یکشنبه ۲۰ آبان ماه ۹۷ در این ایستگاه با حضور مهندس شریف مدیر ارشد خط دو از ایشان دلجویی شد.

اگرچه شرکت بهره برداری مترو همواره سعی کرده است تا در حد امکان فضاهای ایستگاه ها را برای تردد معلولان عزیز هموارتر کند اما متأسفانه زیاد کردن فاصله گیت ها برای تردد ویلچر سبب شده بود تا افرادی(غیرازمعلولان) از این فضا سوء استفاده کرده و بدون بلیت سوار قطار شوند. به همین دلیل مسئولین ایستگاه تهرانپارس مجبور به مسدود کردن فضای اضافه مابین گیت ها شده که این امر تردد را برای این معلول گرامی سخت کرده بود. البته این گیت ها تنها جلوی آسانسورهایی نصب شده است که از دید پرسنل ایستگاه دور است و معلولان محترم می توانند از سایر آسانسورهای ایستگاه که فاقد این گیت ها هستند، استفاده کنند.

ضمنا این مانع برای تردد معلولین محترم در ایستگاه تهرانپارس برداشته شده و در صورتی که این عزیزان با مراجعه به ایستگاه های خطوط مترو با این موضوع مواجه شدند؛ می توانند با مراجعه به پرسنل شاغل در ایستگاه؛ با همیاری آنان از این گیت ها عبور نمایند.

 

 

 

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *