شناسه خبر: 14731 منتشر شده در مورخ: 1397/8/7 ساعت: 06:06 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 7 آبان 1397

روزنامه دوشنبه 7 آبان 1397

بهبود وضعیت تأمین وسایل بهداشتی معلولان - جزو ارزانترین کشورها هستیم - بیماری سل، پیشگیری و درمان "بخش پایانی" - دیدگاه فوتبال نابینایان باید رسیدن به تیمهای بزرگ اروپایی باشد - برنامه های شبکه های مختلف رادیویی در اربعین حسینی - رؤیای خودروهای مدل بالا 3 دختر را سارق کرد - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 7 آبان 1397

19 صفر 1440

29 اکتبر 2018

سال بیست و دوم شماره 5987

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

اربعین حسینی بر شما خوانندگان گرامی تسلیت باد

.........عناوین این شماره.......

یادداشت

بهبود وضعیت تأمین وسایل بهداشتی معلولان 3

جزو ارزانترین کشورها هستیم 5

بیماری سل، پیشگیری و درمان "بخش پایانی" 8

دیدگاه فوتبال نابینایان باید رسیدن به تیمهای بزرگ اروپایی باشد 11

برنامه های شبکه های مختلف رادیویی در اربعین حسینی 13

رؤیای خودروهای مدل بالا 3 دختر را سارق کرد 17

اطلاعرسانی

.............یادداشت

* هیچ واژه ای برای تصویر کردن وسعت دریای اندوه کسانی که در این روز دوباره پای در سرزمینی گذاشتند که ۴۰ روز قبل، عزیزانشان، نه، غلط گفتم، عزیزان دو عالم را از دست داده بودند، خبر نمیشود.  آیا میتواند حتی قطره ای از آن یمِ غم را، آن مویه های خواهر ۶ برادر از دست داده را، آن موی کنان دختران پدر و برادر و عمو از دست داده را پیش چشم جهانیان تصویر کند؟ نه! هیچ واژه، حتی هیچ نقاشی در خود این قدرت و ذوق را نمیبیند که از ورود دردمند، اما پیروزمندانه خاندان آل عبا بعد از ۴۰ روز به نینوا، پرده برداری کند. میگویم پیروزمندانه، چون در این ۴۰ روز بود که غریو خطبه های آن شیرزن نینوا دژخیمان دوران را به زانو درآورد تا تاریخ آن شکست مفتضحانه حکومت جور و ستم را تا ابد ثبت کند. حالا بعد از چهل روز، اسوه مقاومت و پایداری، کاروان پاکان را به سرزمین خون و قیام بازآورد تا پرچم پیروزی خون بر شمشیر را برای همیشه بر افرازد.

.............ویژه

* بهبود وضعیت تأمین وسایل بهداشتی معلولان: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از بهبود وضعیت تأمین لوازم بهداشتی معلولان و توانیابان، از جمله کاهش قیمت «پوشک» خبر داد و گفت: پیشبینی میکنیم برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در سال آینده حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز باشد. نحوینژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر یارانه شهریور ماه مراکز توانبخشی معلولان پرداخت شده است، گفت: یارانه مهر ماه نیز به حساب مراکز استانها واریز شده است و در اولین فرصت تخصیص مییابد. وی در ادامه از بهبود وضعیت وسایل بهداشتی از جمله قیمت خرید پوشک خبر داد و گفت: ظرف چند هفته اخیر قیمت این محصول بهداشتی کاهش یافته است؛ به طوری که همزمان با افزایش ناگهانی قیمتها، قیمت هر بسته به ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان نیز رسید، اما با خرید این اقلام به شکل متمرکز در حال حاضر حتی توانستیم این محصولات را به قیمت حدود ۵۰ هزار تومان نیز تهیه کنیم و از این بابت نگرانی وجود ندارد. معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با ابراز امیدواری از بهبود وضعیت تهیه این لوازم تا آغاز فصل زمستان، اظهار کرد: در مورد پیشنهاد سازمان بهزیستی به سازمان برنامه و بودجه برای افزایش بودجه تهیه لوازم کمک توانبخشی و بهداشتی همزمان با افزایش قیمت این محصولات، هنوز اقدامی انجام نشده است؛ اما با این وجود بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ تشکل مردمنهاد به دفتر آقای نوبخت درخواستی ارسال کردند و خواستار تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه سازمان بهزیستی، تعلق گرفتن بسته های حمایتی به توانیابان و تخصیص بودجه مربوط به قانون حمایت از حقوق معلولان در لایحه بودجه سال ۹۸ شدند. نحوینژاد در ادامه تصریح کرد: قانون حمایت از حقوق معلولان امسال به تصویب رسید، اما به دلیل تصویب لایحه بودجه سال ۹۷ پیش از تصویب این قانون، بودجه مربوط به آن به طور کامل تخصیص نیافت.

..........سیاسی

* جزو ارزانترین کشورها هستیم. روحانی در صحن علنی مجلس در دفاع از وزرای پیشنهادی: زمانی درباره موضوع مالیات خدمت مقام معظم رهبری بودم. ایشان درباره پرداخت مالیات تأکید کردند که مالیات بر مردم واجب شرعی است و همه مبلغان و تریبونداران باید به مردم بگویند که فرار مالیاتی حرام شرعی است. ایشان عنوان کردند که نباید اجازه دهیم یک عده بار سنگین پرداخت مالیات را بر عهده بگیرند و عده ای به شکلهای مختلف از زیر بار دادن آن شانه خالی کنند، چون این حق و حقوق مردم است. رئیس جمهوری که ظهر روز شنبه برای دفاع از چهار وزیر پیشنهادی در صحن علنی مجلس حاضر شده بود، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رسانه های بیگانه میخواهند افکار مردم را برای خودشان تسخیر کنند و به دروغ به مردم ما میگویند ایران گرانترین کشوری است که آنها در آن زندگی میکنند. آیا ایران در درمان، جزو ارزانترین کشورها نیست؟ آیا آموزش رایگان نیست؟ آیا ایران در بنزین و گازوئیل جزو ارزانترین کشورها نیست؟ ما در تأمین کالاهای اساسی مردم جزو ارزانترین کشورهای دنیا هستیم.

* محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره حضور طیبنیا و نعمتزاده در دولت گفت: حضور طیبنیا در دولت صرفاً برای ایفیک بود نه موضوع دیگر. انعکاس این موضوع هم در رسانه ها جالب بود، آقای طیبنیا عضو هیأت نظارت ایفیک (شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران) است. ما بعد از جلسه دولت، جلسه ای داشتیم، آقای طیبنیا برای شرکت در آن جلسه آمد؛ چون روی موضوعی در حال کار و بررسی است. آقای نعمتزاده هم روز چهارشنبه دوم آبان به دولت آمد.

* معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که از نظر ذخائر ارزی کشوری با بیش از 100 میلیارد دلار ذخائر هستیم، اظهار کرد: گرچه در اوایل سال، مقطعی برای ذخائر اسکناس در داخل با محدودیتهایی رو به رو بودیم و برخی از اتفاقات ارزی نتیجه آن محدودیت بود، امروز بیسابقه ترین ذخائر اسکناس در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در کشور وجود دارد.

* احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی سازمانهای مسئول که وظیفه جلوگیری از این فسادها را دارند، خود درگیر فساد شده اند و به درستی عمل نمیکنند.

* معصومه ابتکار درباره قرار گرفتن نام خود بین گزینه های انتخاب شهردار جدید تهران گفت: من چنین موضوعی را نشنیدم، این مطلب را در رسانه ها دیدم. صحبتی هم با من نشده و طرح چنین موضوعی شایعه است و نمیدانم از کجا بیرون آمده؛ بنا بر این اصلاً روی آن فکر نکردم. * امیر عبد اللهیان، دبیر کل دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس تأکید کرد: دیدار نتانیاهو در مسقط در اجرای معامله قرن ثمری نخواهد داشت. امیر عبد اللهیان دیدار نتانیاهو، نخست وزیر جنایتکار نامشروع صهیونیستی با سلطان قابوس در کشور عمان را به دور از حکمت شناخته شده در سلطان قابوس توصیف کرد.

.............آموزشی

* بیماری سل، پیشگیری و درمان "بخش پایانی": در بخش اول در مورد علائم ابتلا به بیماری سل و راههای انتشار آن گفتیم. اگرچه همه افراد استعداد ابتلا به سل را دارند، اما کودکان کم سن، سالمندان، مبتلایان به بیماری دیابت، سوء تغذیه، سرطان، نارسایی مزمن کلیه و ایدز و همچنین افرادی که داروهای ضعیف کننده سیستم دفاعی بدن نظیر کورتون و داروهای ضد سرطان استفاده میکنند، بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به بیماری سل هستند. شایعترین علامت ابتلا به بیماری سل ریوی، سرفه پایدار به مدت دو هفته یا بیشتر است. سرفه معمولاً همراه خلط و گاهی خلط خونی است و ممکن است علائمی از جمله تنگی نفس و درد قفسه سینه نیز وجود داشته باشد. علایم عمومی و مشترک در بیماری سل عبارتند از: تب، کاهش اشتها، کاهش وزن، بیحالی، تعریق شبانه، خستگی زودرس و ضعف عمومی. تنها بیمار مبتلا به سل ریوی خلط مثبت میتواند میکروب را در هوا پخش کرده و بیماری را به اطرافیان منتقل کند. لذا در اکثر موارد سل ریوی خلط منفی و انواع سل خارج ریوی مسری نبوده و به دیگران منتقل نمیشوند. تشخیص سل ریوی در قدم اول در افراد مشکوک (بیش از دو هفته سرفه داشته یا خلط خونی دارند) سه نوبت آزمایش خلط است. خوشبختانه امروزه با داروهای موجود، بیماران سلی بهبودی مییابند. اکثر داروهای ضد سل خوراکی بوده و نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند. طول مدت درمان حد اقل ۶ ماه و مصرف منظم و کامل دارو شرط اصلی موفقیت درمان سل است. بیمار مبتلا به سل داروهای روزانه خود را با نظارت مستقیم و مشاهده کارمند بهداشتی یا فرد آموزشدیده مصرف میکند. به این روش «درمان کوتاه مدت با نظارت مستقیم» میگویند. به این ترتیب از قطع خودسرانه دارو و مقاوم شدن میکروبهای سل نسبت به داروهای موجود جلوگیری میشود. اگر داروهای ضد سل به صورت منظم استفاده نشود، بیماری به سل مقاوم به درمان تبدیل میشود. سل مقاوم به درمان، بیماری کشنده ای است که درمان آن بسیار سخت و پر هزینه است. مهمترین راه پیشگیری سل، شناسایی افراد بیمار و درمان سریع آنهاست. بهترین راه پیشگیری از ایجاد مقاومت دارویی، تبعیت از راهنمای کشوری مبارزه با سل، یعنی تجویز صحیح و کامل رژیم درمانی حاوی داروهای خط اول ضد سل به صورت تحت نظارت مستقیم روزانه یک ناظر مطمئن، علاقمند و آموزشدیده برای موارد سل حساس به دارو است. البته پس از راهکار فوق که اقدام اصلی در زمینه پیشگیری از بروز MDR-TB است، شناسایی به موقع موارد سل مقاوم و سپس درمان هرچه سریعتر آنها با رژیمهای دارویی صحیح حاوی داروهای خط دوم ضد سل نیز میتواند اقدامی مؤثر برای توقف چرخه انتقال سل مقاوم به دارو باشد. کلیه خدمات مبارزه با سل اعم از تشخیص، آزمایش خلط، رادیوگرافی، ویزیت پزشک، دارو، پیگیری و کنترل اطرافیان بیمار در سراسر کشور از طریق واحدهای بهداشتی به طور رایگان ارائه میشود.

 

...........ورزشی

* دیدگاه فوتبال نابینایان باید رسیدن به تیمهای بزرگ اروپایی باشد: رئیس فدراسیون نابینایان با حضور در مجموعه ورزشی شهید معتمدی کارگران تهران، از اردوی فوتبال 5 نفره بازدید کرد. در ابتدای این بازدید، جواد فلفلی، سرمربی تیم ملی گزارشی کوتاه از این اردوی استعداد یابی و وضعیت دعوتشدگان به اردو ارائه کرد. محمدرضا مظلومی بعد از حضور در محل تمرین اولین اردوی استعدادیابی فوتبال 5 نفره نابینایان گفت: فوتبال نابینایان در جهان شناخته شده و جایگاه خوبی دارد. همان گونه که پیشتر در رقابتهای جهانی شاهد آن بودیم، علاقمندان به این رشته در حال افزایش است. لذا جهت همطراز بودن با کشورهای صاحب نام این رشته و نیز حفظ جایگاه فعلی خود، باید زمینه رشد و شکوفایی بیشتر این رشته پرطرفدار را فراهم کنیم. مظلومی ادامه داد: علت جایگاه خوب فوتبال 5 نفره در رقابتهای پارالمپیک 2016 ریو، علاقمندی ملی پوشان، استعداد بالا و تلاش مجدانه آنها در این راه بود. ماحصل آن نتایج، راه را برای افراد جدید و علاقمند باز کرده و سختیها در شناخت هرچه بیشتر این رشته را آسانتر کرده است. وی افزود: علاقمندی بالایی که در ایران در این رشته وجود دارد، میتواند پتانسیل خوبی برای توسعه این رشته را فراهم آورد. تیم ملی فوتبال 5 نفره نابینایان باید تقویت شود و حمایتهای لازم از این تیم بعمل آید تا ما بتوانیم به جایگاه شایسته و بالاتری نسبت به گذشته در جهان برسیم. مظلومی در پایان گفت: تیم ملی فوتبال نابینایان در زمره تیمهای پر افتخار و با انگیزه فدراسیون است که باید دیدگاهش رسیدن به فوتبال روز جهان و بخصوص تیمهای بزرگ در اروپا باشد. در پایان، مظلومی از کاوه عزیزی خواست تا برای حمایت از فوتبال پنج نفره، از هیچ تلاشی دریغ نکند. پیش از این بازدید، فرزاد حیدری، رئیس انجمن فوتبال 5 نفره و هادیزاده، نایب رئیس فدراسیون در این اردو حضور یافتند.

...........فرهنگ و هنر

* شبکه های مختلف رادیویی در طول ایام برگزاری مراسم اربعین حسینی، با تولید و پخش چندین ویژه برنامه، زائرین حسینی را همراهی میکنند.

رادیو ایران با برنامه های سلام صبح بخیر، ساده مثل صبح، خانه و خانواده، راه شب، عشق است و آتش و خون و ایران را بشنویم، جنبه های مختلف گردهمایی بزرگ اربعین حسینی را از طریق ارتباط با راهپیمایی و گزارشگران اعزامی به سمع مخاطبان میرساند. همچنین برنامه به افق آفتاب که در آن همراه با یک آیه یا حدیث به اطلاعرسانی از وضعیت و اخبار راهپیمایی میپردازد، برنامه نشانی به بیان کلام مقام معظم رهبری، برنامه تقویم تاریخ با بررسی ابعاد مختلف تاریخی روز اربعین، برنامه میزبان با پخش میزگرد درباره اهمیت و تأثیر راهپیمایی در همبستگی امت اسلام، برنامه کاروانیان  با محوریت اهمیت اربعین در ایجاد معنویت در جامعه، برنامه دعوت با بیان واگویه های اربعینی، برنامه باغ ارغوان با موضوع پخش موسیقی درخواستی مرتبط با حال و هوای اربعین، برنامه کافه هنر با بررسی موضوعات مختلف مرتبط با روز اربعین، برنامه صفحه من که در آن با استفاده از ظرفیت مخاطبان همراه مواردی همچون گزارش مستند از پیاده روی، آیتم های متن خوانی و نمایشی وجود دارد، برنامه جهان سیاست با موضوع بررسی اهمیت و ضرورت راهپیمایی اربعین و نقش آن در وحدت و همبستگی ایران و عراق، بحث روز با بیان موضوع راهپیمایی اربعین و برنامه رویدادهای هفته که به بررسی اخبار و رویدادهای مربوط به راهپیمایی اربعین میپردازد.

رادیو جوان برنامه پیاده تا خدا که در آن به گفتگو با شخصیتهای آئینی پیرامون موضوعات مختلف در مورد کربلا، زیارت اربعین و حال و هوای پیاده روی اربعین و همچنین در خلال برنامه های پخش شده از این شبکه نیز با برقراری ارتباط تلفنی، گزارش ارسالی از پیاده روی اربعین را به سمع مخاطبان می رساند.

رادیو تهران در ایام پیاده روی اربعین ویژه برنامه هایی تحت عنوان با کاروان اربعین را در قالب آیتمهای کوتاه تدارک دیده است که به گزارش مستند از راهپیمایی اربعین، گفتگو با زائران و مسئولین مرتبط با اربعین میپردازد. همچنین این شبکه در ویژه برنامه ای با همین عنوان در روز اربعین به صورت برنامه ای مستقل به روی آنتن می رود. برنامه عطر خدا نیز  به روایتگری تاریخ و پیوند موضوع اربعین با توجه به اقتضائات امروز جامعه اشاره میکند.

رادیو قرآن برنامه مهر تابان که به صورت زنده از کربلا پخش میشود و محفل انس با قرآن "به صورت زنده از نجف اشرف و تا قبل از اذان ظهر و بعد از اذان مغرب و عشاء" به روی آنتن میبرد. علاوه بر موارد گفته شده، گزارشهای متنوعی از پوشش راهپیمایی جامعه قرآنی را نیز به سمع مخاطبان میرساند.

رادیو معارف برنامه در مسیر بهشت با موضوع انعکاس شور زیارت حسینی (ع) در اربعین حضرت سید الشهدا (ع)، برنامه چلچراغ اشک با موضوع پیامها و درسهای اربعین حسینی (ع)، برنامه سفر عشق با موضوع آداب و فرهنگ سفر زیارتی اربعین با نگاهی به بایدها و نبایدها، برنامه مجله روز با موضوع بررسی ابعاد مختلف پیاده روی اربعین، برنامه پیام ولایت با موضوع بیانات مقام معظم رهبری در موضوع پیاده روی اربعین، پخش زیارت وارث و زیارت اربعین، برنامه زیارت با موضوع آداب و معارف زیارت اهل بیت «ع» با نگاهی به بایدها و نبایدها و برنامه زمزم احکام با موضوع احکام عزاداری، مستحبات اربعین و احکام اربعین را به روی آنتن میبرد.

رادیو نمایش نیز با نمایشهای رادیویی کمک حال، مسافر، با پای پیاده، خواب پدر، رفاقت، سوغاتی، دوستی تازه، نشان دوست، در کنار هم، دکتر احمد، زائر و اشتباه محاسباتی با موضوع مجموعه نمایشی اپیزودیک با محوریت پیاده روی اربعین، مخاطبان را همراهی میکند.

...........حوادث

* رؤیای خودروهای مدل بالا 3 دختر را سارق کرد: سه دختر 18 ساله که با اغفال راننده خودروهای مدل بالا نقشه سرقتهایشان را اجرا میکردند، از سوی پلیس به دام افتادند. چندی قبل مرد جوانی از سرقت خودروی کیا اوپتیمایش خبر داد. در حالی که یک هفته از این ماجرا میگذشت، مأموران کلانتری 158 کیانشهر هنگام گشت در منطقه، خودروی مورد نظر را شناسایی کردند. با اعلام موضوع به مالک خودرو، وی به کلانتری رفت و گفت: هفته گذشته در خیابان شریعتی سه دختر جوان را سوار خودرو ام کردم. بعد از طی مسافتی آنها با من طرح رفاقت ریختند. آن قدر نقششان را خوب بازی کردند که اطمینانم به آنها جلب شد. پس از مدتی خودرو را در کنار خیابان پارک کردم تا برای خرید نوشیدنی به داخل مغازه بروم. به خاطر اطمینانی که به دخترها پیدا کرده بودم، سوئیچ را با خودم نبردم و روی ماشین گذاشتم. اما همین که وارد مغازه شدم، یکی از دخترها پشت فرمان نشست و متواری شدند. رئیس کلانتری ۱۵۸ کیانشهر در تشریح این خبر گفت: در بازرسی از داخل خودروی اوپتیما مدارک یک دستگاه خودوری توسان نیز کشف شد. در تماس با صاحب خودروی توسان مشخص شد این خودرو نیز هفته گذشته توسط سه دختر جوان با همان شگرد و شیوه به سرقت رفته است. با تحت نظر گرفتن محل کشف خودروی سرقتی، مأموران متوجه شدند یکی از سارقان، دختر جوانی است که خودرو درمقابل خانه آنها پارک شده بود. با هماهنگی قضایی دختر جوان دستگیر و در جریان بازجوییها اعتراف کرد با همدستی دو دوستش نقشه سرقت خودروها را اجرا کرده است. دختر جوان در ادامه اعترافاتش گفت: ما فقط برای دور دورهای شبانه خودروها را سرقت میکردیم و قصد داشتیم هر کدام از ما یک خودروی مدل بالا داشته باشیم. سرهنگ موسویفر اضافه کرد: یک خودروی سرقتی دیگر نیز از مخفیگاه سارقان کشف و پرونده برای بررسی بیشتر به مراجع قضایی ارسال شد.

* فرار نافرجام زندانی از بیمارستان: سه مرد مسلح که به شیوه فیلمهای پلیسی برای فراری دادن یک زندانی چند نفر را زخمی کرده بودند، در کمتر از 5 ساعت دستگیر شدند. به گزارش پایگاه خبری پلیس، روز جمعه یک زندانی جرایم مالی که در زندان قم دوران محکومیتش را میگذراند، به دلیل بیماری از سوی مأموران روانه بیمارستان شد. اما سه نفر از بستگان وی که از ماجرا خبر داشتند، سناریوی فراری دادن وی را اجرا کرده و با سلاح به بیمارستان مورد نظر در قم وارد شده و پس از زخمی کردن ۳ نفر، از جمله سرباز مستقر در محل، زندانی را فراری دادند. این افراد در قالب دو گروه از قم به سمت مرز متواری شدند. با اعلام موضوع به پلیس بلافاصله عملیات برای دستگیری متهمان آغاز شد و در کمتر از ۵ ساعت طی دو عملیات جداگانه در استان مرکزی و با همکاری پلیس آن استان، متهمان غافلگیر، دستگیر و از آنان یک قبضه کلت کشف شد.

..........اطلاعرسانی

* فراخوانی برای یک خاطره بازی 22 ساله: با توجه به نزدیک شدن به سالروز انتشار تنها روزنامه به خط بریل، میخواهیم گزارشی از خاطرات و داستانهای مخاطبانمان بنویسیم. به همین جهت از تمامی مخاطبان روزنامه درخواست میکنیم در صورت تمایل خاطراتی که از این روزنامه یا ستونها و گزارشهایش دارند، با ما در میان بگذارند. اگر با ستونی از گذشته تا به امروز ارتباط بیشتری بر قرار کردید، برایمان از نقطه نظرهایتان بنویسید تا در نگارش این گزارش سهمی بزرگ را شما ایفا کنید. دوستانی که تمایل دارند خاطراتشان را برای تحریریه ارسال کنند، میتوانند مطالب خود را به آدرس تهران خیابان خرمشهر پلاک 208 کد پستی 15875-5388 ارسال نمایند یا به آدرس jafarimohadeseh@yahoo.com ایمیل کنند. گفتنیست، فقط تا 23 آبان فرصت دارید. باشد که با همکاری هم گزارش خواندنی را تهیه کنیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *