شناسه خبر: 14708 منتشر شده در مورخ: 1397/8/6 ساعت: 08:56 گروه: اجتماعی  
دانش آموزان اوتیسم به مدارس عادی هدایت می شوند

دانش آموزان اوتیسم به مدارس عادی هدایت می شوند

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از هدایت دانش آموزان اوتیسم به مدارس عادی خبر داد و گفت: با ارایه راهکار به خانواده ها و توجیه مدارس بیش از ۱۰۰ دانش آموز اوتیسم به مدارس عادی هدایت شدند.

به گزارش ایران سپید دکتر مجید قدمی درباره ی  آخرین آمار دانش آموزان اوتیسم گفت: آخرین آمار تعداد دانش آموزان اوتیسم ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است.

وی ادامه داد: برخی ها می گویند، آمار اوتیسم بالاتر از آماری است که ما می دهیم، درست است اما ما دانش آموزان آموزش پذیر که در محدوده اختیار وزارت آموزش و پرورش است جذب می کنیم.

دکتر قدمی با تاکید بر اینکه ابزارهای به روز و دقیق را برای شناسایی دانش آموزان اوتیسم در اختیار داریم گفت: اتخاذ سیاست هدایت دانش آموزان اوتیسم به مدارس عادی را هم در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد:بالای ۱۰۰ نفراز دانش آموزان اوتیسم به مدارس عادی هدایت شده اند مابقی در مدارس دانش آموزان با نیاز های ویژه هستند که برای آنان پیش بینی محتوای ویژه کرده ایم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سه پایه اول، دوم و سوم محتواهای ویژه برای دانش آموزان اوتیسم تهیه شده است تصریح کرد: به همین منظور گام های خوبی برداشته شده است.

قدمی بیان کرد:اوتیسم با بهره هوشی عادی بدون هیچ اختلالی به مدارس عادی هدایت می شوند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: راهکارهایی را به خانواده ها ارایه می دهیم و همچنین مدارس را هم توجیه می کنیم، با همکاری خانواده و مدرسه دانش آموز اوتیسم به مدرسه عادی هدایت می شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان با بهره هوشی ۵۰ تا ۷۰ در مدارس استثنایی پذیرش می شوند تصریح کرد: اگر دانش آموزانی را ببینیم که بهره هوشی آن ۴۵ و ۴۶ است باز به صورت آزمایشی در مدارس استثنایی پذیرش می کنیم چون معتقدیم حق آموزش دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر اختلال آنان در حدی باشد که مشکل ساز برای بقیه دانش آموزان باشند و در طول سال هم پیشرفت تحصیلی نداشته باشند، از حالت  آزمایشی در می آیند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *