شناسه خبر: 14704 منتشر شده در مورخ: 1397/8/6 ساعت: 08:45 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 6 آبان 1397

روزنامه یکشنبه 6 آبان 1397

ارائه ویلچر به زائران اربعین از سوی بهزیستی - ادعایی که تکذیب شد - افزایش حقوق کارکنان در سال ۹۷ چقدر است؟ - مرگ خاموش با مونو اکسید کربن - وادی شعر (ابوسعید ابو الخیر) - شطرنج و گلبال استثناهای پارا آسیایی - عاملان تعرض به دختر دانشآموز در یک قدمی چوبه دار - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 6 آبان 1397

18 صفر 1440

28 اکتبر 2018

سال بیست و دوم شماره 5986

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

ارائه ویلچر به زائران اربعین از سوی بهزیستی 2

ادعایی که تکذیب شد 4

افزایش حقوق کارکنان در سال ۹۷ چقدر است؟ 5

مرگ خاموش با مونو اکسید کربن 9

وادی شعر (ابوسعید ابو الخیر) 12

شطرنج و گلبال استثناهای پارا آسیایی 16

عاملان تعرض به دختر دانشآموز در یک قدمی چوبه دار

اطلاعرسانی

.........ویژه

* ارائه ویلچر به زائران اربعین از سوی بهزیستی: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از استقرار موکبهای سازمان بهزیستی در مسیر زائران اربعین حسینی در داخل مرز ایران و بین مسیر نجف و کربلا برای ارائه لوازم کمک توانبخشی مانند ویلچر به توانیابان خبر داد. حسین نحوینژاد با بیان اینکه هر ساله همزمان با اربعین حسینی و حضور زوار، موکبهای سازمان بهزیستی در داخل مرز ایران و نقطه صفر مرزی در استانهای خوزستان، ایلام و کرمانشاه مستقر میشوند، گفت: امسال به دلیل باز نبودن مرز قصر شیرین، این موکبها در استان کرمانشاه مستقر نشده اند، اما در استان خوزستان، در مرز چزابه و شلمچه این موکبها مشغول ارائه خدمات به زائران هستند. وی با اشاره به جزئیات خدمات ارائه شده به زائران اظهار کرد: وسایلی نظیر ویلچر، عصا، واکر، وسایل تعمیر سمعک و سایر لوازم توانبخشی به افراد کمتوان ارائه میشود. همچنین اورژانس اجتماعی نیز برای مداخله در مواقع ضروری در این مناطق مستقر شده است. معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه امسال در کنار موکبهای مستقر در ایران، سه موکب نیز بین نجف و کربلا استقرار یافته اند، تصریح کرد: این موکبها از طرف استانهای کرمانشاه، فارس و تهران هستند. طی چند روز گذشته نیز به شکل حضوری از این موکبها بازدید کرده و در جریان ارائه خدمات آنها قرار گرفتم تا ارائه خدمات به مردم به بهترین شکل انجام شود. به گفته نحوینژاد، یک موکب هم نزدیک مرکز کرمانشاه برای برگشت زائرین به ایران پیشبینی شده است و به طور کلی این مراکز ضمن اطعام، آموزشهای فرهنگی و کمک توانبخشی، فراهم کردن فضای استراحت و نمازخانه برای زائرین را بر عهده دارند. وسایل کمک توان بخشی به شکل امانی و برای رفع نیاز مقطعی در اختیار زائران متقاضی قرار میگیرد.

* گلواژه: از کسی که به کار بد شما پاسخی نمیدهد بترسید؛ او نه شما را میبخشد، نه میگذارد خودتان را ببخشید. برنارد شاو

..........سیاسی

* ادعایی که تکذیب شد.  علیرضا رحیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که اطلاعات سپاه طی نامه رسمی به مجلس، ادعای واگذاری ۲۵۰۰ گرین کارت به مقامات ایرانی در جریان مذاکرات برجام را تکذیب کرد.

* کمیته اجرایی فیفا میزبان جام جهانی فوتسال 2020 را اعلام کرد که بر این اساس، کشور لیتوانی به عنوان میزبان این رقابتها انتخاب شد. فدراسیون فوتبال ایران در چند وقت اخیر تلاشهایی برای گرفتن میزبانی جام جهانی فوتسال انجام داده بود و در همین راستا مهدی تاج دیداری با اینفانتینو، رئیس فیفا داشت؛ اما در نهایت میزبانی جام جهانی فوتسال 2020 به ایران نرسید.

* نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استانها گفت: مردم شهرستان چابهار ۲۰ درصد از آب شرب بهره مندند، آن هم شهرستان و استانی که دقیقاً کنار دریای عمان است و اگر مسئولان دست دراز کنند، میتوانند از آب این دریا برداشته و به مردم بدهند.

.........گزارش روز

* افزایش حقوق کارکنان در سال ۹۷ چقدر است؟ گرچه هنوز درصد افزایش حقوق کارکنان برای لایحه بودجه سال آینده نهایی و اعلام نشده است، ولی احتمالاً این درصد افزایش تا ۲۵ درصد خواهد بود. اخیراً بخشنامه بودجه ۱۳۹۸ از سوی رئیس جمهوری به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد. البته ضوابط و پیوستهای آن که تعیین کننده سقف و چارچوب هزینه ها برای پیشبینی بودجه دستگاههای اجرایی است، فعلاً منتشر نشده است. دستگاههای اجرایی در شرایطی موظف به برآورد بودجه خود در چند روز آینده و اعلام آن به سازمان برنامه و بودجه برای نهایی شدن لایحه هستند که تعیین میزان افزایش حقوق کارکنان یکی از مهمترین بخشهای هزینه ای سازمانها به شمار میرود. به هر حال بخش اصلی هزینه دستگاهها و البته دولت را هزینه جاری و به عبارتی، حقوق و دستمزد تشکیل میدهد که باید بر اساس مقداری که قرار است حقوق در سال بعد افزایش یابد، برآورد و پیشبینی شود. تا کنون در رابطه با برنامه دولت برای درصد افزایش حقوق سال آینده چیزی به صورت رسمی اعلام نشده و بخشنامه بودجه نیز اطلاعاتی در این رابطه در بر نداشت. این در حالی است که اطلاعات دریافتی خبرگزاریها نشان میدهد که با توجه به برآورد تورم بالای ۲۰ درصدی در سال آینده، احتمالاً درصد افزایش حقوق کارکنان نیز بالاتر از ۲۰ درصد بوده و حتی بحث افزایش حقوق تا ۲۵ درصد نیز مطرح است. دولت برای سال جاری نیز در ابتدا در بخشنامه بودجه ۱۳۹۷ درصد افزایش حقوق را بین پنج تا ۱۰ درصد پیشبینی کرد، اما در ادامه و با ورود لایحه بودجه به مجلس، وضعیت تغییر کرد و قرار بر این شد که حقوق کارکنان افزایش پلکانی داشته باشد؛ به گونه ای که کارکنان با حقوق دریافتی پایینتر، از درصد بیشتری برخوردار شوند و به طور پلکانی برای حقوقهای بالاتر، درصد افزایش حقوق کمتر شود. درصد افزایش حقوق کارکنان برای امسال حد اکثر تا ۲۰ درصد مصوب شد و در دستور کار دولت قرار گرفت. این در حالی است که در مدت اخیر با توجه به نوسانات نرخ ارز و رشد تورم و به دنبال آن افزایش قیمت کالا و خدمات، بحث افزایش مجدد حقوق کارکنان به منظور جبران شرایط مطرح شد، ولی در نهایت دولت ترجیح داد که این افزایش را لغو کرده و هر آنچه لازم است برای سال آینده انجام دهد. روند افزایش حقوق کارکنان در سالهای اخیر با توجه به تورم به این ترتیب افزایش یافته است: ۲۰ درصد در سال ۱۳۹۳، ۱۴ درصد در سال ۱۳۹۴، ۱۲ درصد در سال ۱۳۹۵، ۱۰ درصد در سال ۱۳۹۶ و ۲۰ درصد در سال ۱۳۹۷.

* فاصله تورمی دهکها افزایش یافت: مرکز آمار محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکیها، آشامیدنیها و دخانیات» را بین ١٥.٧ درصد برای دهک اول تا ١٧.٧ درصد برای دهک دهم برآورد کرده است. نرخ تورم کل کشور در مهر ماه ١٣٩٧ برابر ١٣.٤ درصد است که در دهکهای مختلف هزینه ای در بازه ١٢.٧ درصد برای دهک اول تا ١٤.٣ درصد برای دهک دهم نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکیها، آشامیدنیها و دخانیات» بین ١٥.٧ درصد برای دهک اول تا ١٧.٧ درصد برای دهک دهم است. مرکز آمار همچنین در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» تورم را بین ١٠.٤ درصد برای دهک اول تا ١٣.٦ درصد برای دهک دهم برآورد کرده است.

افزایش فاصله تورمی دهکها در کالاهای غیر خوراکی: بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهکهای مختلف هزینه ای، فاصله تورمی دهکها در این ماه به ١.٦ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (١.٤ درصد) ٠.٢ واحد درصد افزایش را نشان میدهد. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکیها، آشامیدنیها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٠.١ واحد درصد کاهش و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ١.٠ واحد درصد افزایش را نشان میدهد.

* گلواژه: آنکه میتواند انجام میدهد و آنکه نمیتواند، انتقاد میکند. برنارد شاو

 

.........بهداشت و سلامت

* مرگ خاموش با مونو اکسید کربن: یک متخصص طب اورژانس درباره پیشگیری از مسمومیت با مونو اکسید کربن گفت: این گاز بی رنگ و بی بو بوده و در اثر احتراق ناقص مواد سوختی تولید میشود. دکتر غلامرضا معصومی افزود: این گاز به خصوص در فصلهای سرد سال به علت استفاده از بخاری، آب گرمکن، اجاق گازهای غیر استاندارد یا به علت سیستم تهویه نامناسب (دودکش) جان بسیاری از انسانها را میگیرد. نا آگاهی از استفاده صحیح از این وسایل خطرات جدی را به دنبال دارد. بنا بر این انجام اقدامات پیشگیرانه در این زمینه ضروری است. از جمله: از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش استفاده نکنید، قبل از استفاده از وسایل گرمایشی، دودکش را کنترل کرده و از باز بودن مسیر آن اطمینان یابید و روزنه های آن را با فویلهای آلومینیومی یا روشهای مناسب دیگر مسدود کنید. ساده ترین راه کنترل دودکش، لمس کردن آن در هنگام روشن بودن بخاری است. اگر دودکش سرد باشد، یعنی هواکشی و خروج دود انجام نمیشود. هر چند وقت یک بار، دودکشها و وسایل گرمایشی یا پخت و پز را توسط افراد مجرب کنترل کنید. دودکش  بخاری هرچه کوتاهتر و مستقیم باشد بهتر است. محل اتصالات دودکش نیز باید محکم باشد تا دودکش از جای خود بیرون نیاید. دودکشهای بالای پشت بام باید دارای کلاهک مخصوص بوده و حد اقل ۷۵ سانتیمتر از سطح پشت بام بالاتر باشند. شعله وسایل گرمایشی باید آبی باشد. دقت کنید در خانه همه روزنه های جریان هوا و پنجره ها را نبندید. نباید اتومبیل خود را در پارکینگ در بسته به مدت طولانی روشن نگه دارید. در صورت امکان از یک شناساگر گاز مونو اکسید کربن در منزل استفاده کنید. این وسیله به محض انتشار گاز مونو اکسید کربن در فضای منزل با صدای زنگ شما را مطلع کرده و از خطر نجات میدهد. همچنین از قرار دادن منقل یا شعله باز در زیر کرسی اکیداً اجتناب کرده و از نصب آبگرمکن در حمام نیز خودداری کنید. از سوزاندن چوب یا ذغال درون خانه و محیط سربسته خودداری کنید، از قرار دادن لباس و اشیا در نزدیکی بخاری خودداری کنید،  از روش کف و صابون در ناحیه اتصال شلنگها به وسیله گرمازا جهت اطمینان استفاده کرده و نحوه استفاده از وسایل گرمازا را بر اساس اقتضاء سن فرزندانتان  به آنها بیاموزید. دکتر معصومی درباره علائم مسمومیت با مونو اکسید کربن گفت: سردرد و سرگیجه، تهوع و استفراغ، تنگی نفس، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید، کبودی دست و پا و دور لبها از علائم مسمومیت است. علائم مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن بسیار شبیه آنفلوآنزاست و در نهایت منجر به تشنج، بیهوشی و مرگ میشود. در صورت مشاهده این علائم، اقدامات زیر را انجام دهید: اولاً خیلی فوری مصدوم را از منطقه آلوده وارد هوای آزاد کنید، سپس کمربند و یقه مصدوم را شل کرده و راه هوایی را باز نگه دارید، سریعاً با اورژانس ۱۱۵ و در صورت نیاز آتشنشانی ۱۲۵ تماس بگیرید، در صورت توان، احیاء قلبی را آغاز کرده و در و پنجره ها را باز کنید.

............وادی شعر

* ابوسعید ابو الخیر: ابوسعید فضل ا... بن احمد بن محمد بن ابراهیم میهنی (ابوسعید فضل ا... بن ابو الخیر احمد) مشهور به شیخ ابوسعید ابو الخیر (۳۵۷-۴۴۰ قمری) عارف و شاعر نامدار ایرانی قرن چهارم و پنجم است. ابوسعید ابو الخیر در میان عارفان مقامی بسیار برجسته و ویژه ای دارد و نام او با عرفان و شعر آمیختگی عمیقی یافته است. چندان که در بخش مهمی از شعر پارسی چهره او در کنار مولوی و خیام قرار میگیرد، بی آنکه خود شعر چندانی سروده باشد. در تاریخ اندیشه های عرفانیش در بالاترین سطح اندیشمندان این گُستره پهناور در کنار حلاج، بایزید بسطامی و ابو الحسن خرقانی به شمار میرود. همان کسانی که سهروردی آنها را ادامه دهندگان فلسفه باستان و ادامه حکمت خسروانی میخواند. از دوران کودکی نبوغ و استعداد او بر افراد آگاه پنهان نبوده است. میهنه، زادگاه و محل دفن ابوسعید ابو الخیر، ناحیه ای میان سرخس و ابیورد، اکنون شهرکی در خاک ترکمنستان در ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی عشقآباد، مقابل چهچهه در خاک ایران است. او سالها در مرو و سرخس فقه و حدیث آموخت تا در یک رویداد مهم در زندگیش، درس را رها کرده و به گرد صوفیان پیوست و به وادی عرفان روی آورد. شیخ ابوسعید پس از دریافت طریقه تصوف در نزد شیخ ابو الفضل سرخسی و ابو العباس قصاب آملی به دیار اصلی خود (میهنه) بازگشت و هفت سال به ریاضت پرداخت و در ۴۰ سالگی به نیشابور رفت. در این سفرها بزرگان علمی و شرعی نیشابور با او به مخالفت برخاستند، اما چندی نگذشت که مخالفتها به موافقت بدل شد و مخالفان وی تسلیم شدند. او تمام عمر خویش را در تربیت مریدانش سپری کرد. نوه شیخ ابوسعید ابو الخیر، محمد بن منور، در سال ۵۹۹ کتابی به نام اسرار التوحید درباره زندگی و احوالات شیخ نوشته است. ابوسعید در روز پنجشنبه (شب آدینه) چهارم شعبان ۴۴۰ قمری در میهنه وفات یافت. آرامگاه وی در مشهد در برابر سرایش قرار دارد. هرمان اته، خاورشناس نامی آلمانی درباره شیخ ابوسعید ابو الخیر مینویسد: وی نه تنها استاد دیرین شعر صوفیانه به شمار میرود، بلکه صرف نظر از رودکی و همدوره هایش، میتوان او را از نوآوران رباعی که زاییده طبع است، دانست. نوآوری او در این گونه شعر از دو جایگاه است: یکی آنکه وی نخستین شاعری است که شعر خود را فقط به شکل رباعی سرود. دوم آنکه رباعی را بر خلاف پیشینیان خود نقشی از نو زد که آن نقش جاودانه ماند. یعنی آن را کانون اشتعال آتش عرفان وحدت وجود قرار داد و این نوع شعر از آن زمان نمودار گمانهای رنگین عقیده به خدا در همه چیز بوده است. – دیدار با ابن سینا: خواجه بوعلی سینا با شیخ در خانه شد و در خانه فراز کردند و سه شبانه روز با یکدیگر بودند و به خلوت سخن میگفتند که کس ندانست و نیز به نزدیک ایشان در نیامد، مگر کسی که اجازت دادند و جز به نماز جماعت بیرون نیامدند، بعد از سه شبانه روز خواجه بوعلی برفت، شاگردان از خواجه بوعلی پرسیدند که شیخ را چگونه یافتی؟ گفت: هرچه من میدانم او میبیند و متصوفه و مریدان شیخ چون به نزدیک شیخ درآمدند، از شیخ پرسیدند که ای شیخ! بوعلی را چون یافتی؟ گفت: هرچه ما میبینیم او میداند. وا فریادا ز عشق وا فریادا، کارم به یکی طرفه نگار افتادا؛ گر داد من شکسته دادا دادا، ور نه من و عشق ه چه بادا بادا! من بی تو دمی قرار نتوانم کرد، احسان تو را شمار نتوانم کرد؛ گر بر سر من زبان شود هر مویی، یک شکر تو از هزار نتوانم کرد. از واقعه ای تو را خبر خواهم کرد، وآن را به دو حرف مختصر خواهم کرد؛ با عشق تو در خاک نهان خواهم شد، با مهر تو سر ز خاک برخواهم کرد. گفتم: چشمم، گفت: به راهش میدار، گفتم: جگرم، گفت: پر آهش میدار؛ گفتم که: دلم، گفت: چه داری در دل، گفتم: غم تو، گفت: نگاهش میدار. دیشب که دلم ز تاب هجران میسوخت، اشکم همه در دیده گریان میسوخت؛ میسوختم آنچنان که غیر از دل تو، بر من دل کافر و مسلمان میسوخت.

 

 

...........ورزشی

* شطرنج و گلبال، استثناهای پارا آسیایی: محمود خسرویوفا که در جلسه رؤسای فدراسیونها با حضور وزیر ورزش سخن میگفت، ضمن قدردانی از حمایتهای سلطانیفر، به طور ویژه از ژاله فرامریان، معاون توسعه منابع و پشتیبانی قدردانی کرد و گفت: وی تحت شرایط خاص ضمن دفاع متعصبانه از کاروان پارالمپیک اعزامی به اندونزی، اعتبارات ما را به موقع پرداخت کرد تا با مشکل مواجه نشویم. وی توضیحاتی را پیرامون نتایج کسب شده در پارا آسیایی 2018 ارائه کرد و گفت: سیاست ما در اعزام به اندونزی کیفی بود و تمام کسانی که با این کاروان همراه شدند، باید رکورد سومی را کسب میکردند تا به تیم میپیوستند. رئیس کمیته ملی پارالمپیک با بیان اینکه ارزیابیهای مختلف در خصوص تیمهای اعزامی به پایان رسیده است، افزود: ما در ارزیابیهایمان به تیمها اعلام کردیم که به دنبال رکوردزنی هستیم و نباید پشت مدالها پنهان شویم که در این صورت، در رویدادهای بعدی با مشکل مواجه خواهیم شد. وی به نتایج کسب شده در اندونزی اشاره کرد و از نتایج به دست آمده در گلبال، شطرنج، شنا و بسکتبال به عنوان استثناهای این دوره نام برد. آنچه به دست آمد، حاصل همراهی کادر فنی مجرب و پرهیز از حواشی بود. بسیار خوشحالم چهلمین سال پیروزی انقلاب را در حالی جشن میگیریم که در ورزش اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است. اصغر رحیمی، سرپرست کاروان المپیک جوانان به آرژانتین نیز در این نشست گفت: کاروان ورزشی ایران در سومین دوره المپیک جوانان عملکرد خوبی داشت. ما در اولین دوره این مسابقات با کسب پنج مدال در جایگاه ۲۶ ایستادیم، در دومین دوره که در چین برگزار شد جایگاه ۲۴ جدول را به دست آوردیم و در این دوره که در آرژانتین برگزار شد، توانستیم با ۷ مدال طلا، ۳ نقره و ۴ برنز عنوان هفتمی را از آن خود کنیم. برنز ژیمناستیک بهلولزاده برای ما بسیار ارزشمند است و مطمئناً او در آینده حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت.

...........حوادث

* عاملان تعرض به دختر دانشآموز در یک قدمی چوبه دار: حکم اعدام دو پسر شرور که با فریب دختری نوجوان او را ربوده و مورد تعرض قرار داده بودند، از سوی قضات شعبه 43 دیوان عالی مهر تأیید خورد. نوزدهم آذر سال 93 دختر دانشآموزی سراسیمه به اداره پلیس ورامین رفت و گفت: سه پسر مرا با خودروی تیره رنگی ربوده و به مکان نامعلومی بردند و دو نفر از آنها به من تجاوز کردند. به دنبال شکایت دختر نوجوان، خیلی زود هر سه متهم دستگیر و به اتهام زنای به عنف در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند. در نخستین مرحله از محاکمه، متهمان از اتهام تجاوز تبرئه شدند، اما قضات دیوان عالی این حکم را رد کرده و با توجه به نقض این حکم، بار دیگر پرونده در شعبه دیگری از دادگاه کیفری روی میز قضات قرار گرفت. در آغاز جلسه نگار به عنوان شاکی پرونده به دادرسان دادگاه گفت: من با پسر جوانی به نام سعید دوست شدم، او چند بار مرا از مدرسه به خانه رساند تا اینکه یک بار او و دوستانش مرا سوار خودروی تیره رنگی کردند و به زور به مکان نامعلومی بردند و سعید و یکی از دوستانش به نام فرید به من تجاوز کردند. پس از محاکمه دو پسر جوان با توجه به مدارک پزشکی قانونی که حاکی از تجاوز بود، سعید 23 ساله و فرید 20 ساله به اتهام زنای به عنف به اعدام محکوم شدند. این حکم سر انجام با مهر تأیید قضات شعبه 43 دیوان عالی کشور رو به رو شد و دو متهم شیطان صفت در یک قدمی چوبه مرگ قرار گرفتند.

* حمله زن روانی به مهد کودک: زن چینی در اقدامی دیوانه وار با چاقوی آشپزخانه به مهد کودکی حمله و ۱۴ کودک را زخمی کرد. این زن ۳۹ ساله در شهر جنوبی چونگ کینگ چین، ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح جمعه هنگام بازگشت کودکان از ورزش صبحگاهی به این مهد کودک حمله کرد. مجروحان این حمله به بیمارستان منتقل شدند و این زن که توسط نگهبان و کارکنان مهدکودک دستگیر شده بود، تحویل پلیس شد.

 

..........اطلاعرسانی

* بانک آینده، در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود و تسهیل در ارائه خدمات به نابینایان جامعه، سامانه خدمات بانکی ویژه نابینایان را در 11 شعبه خود در شهرهای مختلف کشور راه اندازی کرده است. اکنون از شما دعوت میشود برای انجام امور بانکی خود، با حضور در شعب بانک آینده، از خدمات این سامانه استفاده نمایید. 1- تهران، خیابان دولت 2- تهران، شهرک غرب، خیابان درختی 3- مشهد، بلوار سجاد، نبش خیابان گلریز 4- اصفهان، شعبه سی و سه پل 5- شیراز، چهارراه ملاصدرا 6- اهواز، خیابان طالقانی 7- تبریز، خیابان امام خمینی 8- ساری، میدان شهدا 9- ارومیه، میدان خیام 10- کرج، خیابان شهید بهشتی 11- تهران، شعبه یوسفآباد. برای دریافت آدرس دقیق این شعب، میتوانید به وب سایت بانک به آدرس زیر مراجعه یا با مرکز ارتباط بانک آینده به شماره 27663200-021 تماس حاصل فرمایید.  www.ba24.ir

آینده روشن است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *